פייפאל מפטרת 2,500 עובדים – 9% מכוח העבודה שלה

לפני שנה בדיוק, בראשית פברואר, דיווחנו כי ענקית התשלומים פיטרה מסה של 2,000 עובדים, וכעת, אחרי כניסת מנכ"ל חדש, היא שוב החליטה לצמצם את כוח האדם שלה עוד, ובגדול ● האם AI קשורה לכך?

שוב מפטרת אלפי עובדים. פייפאל.

פייפאל (PayPal) – בצעד אשר מעורר תחושת דז'ה וו לקיצוצי המשרות שערכה בדיוק לפני שנה, בפתיחת חודש פברואר 2023 – שוב מכווצת כוח האדם שלה, והודיעה על תוכניות לבטל כ-2,500 משרות, או 9% ממצבת העובדים העולמיים שלה. החדשות הללו מגיעות ימים ספורים לאחר שהמנכ"ל החדש של פייפאל, אלכס כריס, תפס את ההגה, וכן אחרי שהכריז חגיגית על הכנסת AI לשירותי החברה. העובדות הללו מעלות שאלות לגבי עתידה של ענקית התשלומים והכיוון אליו היא הולכת.

הקיצוצים, שאושרו על ידי כריס במזכר פנימי שהגיע לידי כלי תקשורת, ישפיעו הן על התפקידים הקיימים והן על המשרות שפייפאל תכננה לגייס עבורן במהלך השנה, ושאפשר שאף חלק מהן – יבוטל.

כאמור, בסוף החודש הראשון של 2023 פייפאל פיטרה כ-2,000 עובדים כאקט מוצהר של צמצום עלויות. אלא שכעת, על אף שהסיבות הספציפיות לביטול המשרות האחרונות לא נחשפו בפומבי, המנכ"ל כריס רמז על הצורך של החברה "לחזק את היעילות" ו"להזניק התרחבות רווחית". 

נזכיר כי פייפאל התמודדה עם אתגרים בשנים האחרונות, היא לא עמדה ביעדי הצמיחה שלה ונתקלה בתחרות מוגברת בתחום התשלומים הדיגיטליים, שבעבר שלטה עליו ביד רמה.

הכריז באחרונה על חידושים והכנסת GenAI אבל לא על הקיצוצים בחברה. אלכס כריס, המנכ"ל החדש של פייפאל העולמית.

הכריז באחרונה על חידושים והכנסת GenAI אבל לא על הקיצוצים בחברה. אלכס כריס, המנכ"ל החדש של פייפאל העולמית. צילום: יח"צ

רה-ארגון נרחב שיבסס יותר עשייה על אוטומציה?

אנליסטים טוענים כי קיצוצים במשרות עשויים להיות חלק ממאמץ רה-ארגון רחב יותר, שמטרתו לייעל את התפעול ולמקד מחדש את המשאבים בתחומי הליבה העסקיים של פייפאל. אם אכן כך, מהלך הייעול הזה עשוי להיות כרוך באוטומציה נוספת, כמו גם באיחוד של פונקציות מסוימות, או אפילו ביטולים של תחומי עיסוק לא רווחיים של החברה.

מאידך, כפי שדיווחנו בתחילת השבוע, הענקית הפיננסית מתכוננת להכניס חדשנות, ובגדול, לשירותיה, ולשלב את הטכנולוגיה המדוברת של התקופה, GenAI, בפעילותה. ההכרזה על כך הגיעה כחלק מאירוע שערכה פייפאל ביום ה' האחרון, ובו הודיע מנכ"לה החדש כריס על חידושים רבים נוספים. כעת, לאחר הידיעה על הפיטורים המסיביים אפשר אולי למצוא קשר עקיף בין הכנסת ה-AI לפעילותה השוטפת של החברה, לבין צמצום מצבת העובדים שלה, על אף שלא סופקה אינדיקציה לקשר שכזה מטעם החברה.

מה שוודאי הוא שהחדשות על הקיצוצים ללא ספק מטילות צל על עובדי פייפאל, שרבים מהם צריכים כעת להתמודד עם אי ודאות וחרדה לגבי עתידם. החברה הבטיחה למי שנפגעו מגל הפיטורים החדש חבילות פיצויים.

אם מתייחסים אל תעשיית הטק הרחבה יותר, הפיטורים האחרונים בפייפאל משמשים תזכורת לא ממש נעימה לתנודתיות הכלכלית המתמשכת בכל רחבי הגלובוס, וללחץ על חברות להסתגל ולייעל את עצמן, בתקופה שבה הכל מתפתח במהירות. בנוסף, אפשר שלמהלך הצמצום של פייפאל תהיה ההשפעה על תעשיית התשלומים כולה, אם כי לא ברור באיזו השפעה עסיקנן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים