גל הפיטורים הגלובלי בחברות הטק נמשך: גם אי-ביי וטיק-טוק מפטרות

אי-ביי תקצץ כ-1,000 משרות ותצמצם את עבודתה עם קבלנים חיצוניים: "כוח האדם וההוצאות עלו על הצמיחה" ● טיק-טוק אישרה כי צמצמה כ-60 משרות: "חלק מארגון מחדש שגרתי, שהשפיע על צוותי מכירות ופרסום

יש לקוות שגל הפיטורים, שנמשך ביתר שאת בינואר, יירגע בפברואר.

אי-ביי (EBay) תקצץ כ-1,000 משרות, או 9% מהכוח העבודה שלה במשרה מלאה, ותצמצם את עבודתה עם קבלנים חיצוניים. חברת המסחר האלקטרוני אמרה כי כוח האדם וההוצאות שלה עלו על הצמיחה, הצהירה שהיא צריכה להיות "זריזה יותר" מול סביבה כלכלית "מאתגרת".

"בעוד שאנחנו מתקדמים מול האסטרטגיה שלנו, מספר העובדים וההוצאות הכוללים שלנו עלו על הצמיחה של העסק שלנו", אמרה החברה, שבסיסה בסן חוזה, קליפורניה, בהצהרה. "כדי להתמודד עם זה, אנו מיישמים שינויים ארגוניים, שמיישרים ומגבשים צוותים מסוימים כדי לשפר את חוויית הקצה לקצה, ולענות טוב יותר על הצרכים של הלקוחות שלנו ברחבי העולם".

ההודעה מסמנת את הסבב השני של צמצום משרות באי-ביי בתוך שנה. בפברואר 2023 הודיעה החברה כי תקצץ כ-500 משרות, או כ-4% מכוח העבודה שלה, בשל האטה בהוצאות הצרכנים לאחר תנופת המסחר האלקטרוני שהונעה על ידי מגיפה.

אי-ביי מצטרפת ליותר מ-60 חברות טכנולוגיה אחרות, כולל אלפאבית החברה האם של גוגל, ואמזון, שפיטרו עד כה השנה כמעט 11,000, לפי Layoffs.fyi, שעוקב אחר קיצוצים בתעשיית הטכנולוגיה.

גם טיק-טוק מפטרת

בתוך כך, גם טיק-טוק (TikTok) אישרה כי צמצמה כ-60 משרות.

דובר החברה אמר שכל אלה שפוטרו "עשויים להגיש בקשה לכל תפקיד פנימי פתוח, מתוכם יש למעלה מ-120 תפקידים דומים שפורסמו כעת".

לפי חטיבת בייטדאנס (ByteDance) הבעלים של טיק-טוק, הפיטורים הם חלק מארגון מחדש שגרתי, שהשפיע על צוותי מכירות ופרסום שעבדו במשרדי לוס אנג'לס, ניו יורק ואוסטין בטקסס, כמו גם במשרדים גלובליים אחרים.

נכון לשנת 2023, טיק-טוק העסיקה כ-7,000 עובדים בארה"ב, ובייטדאנס מהסיק יותר  מ-150,000 בעולם.

בנובמבר האחרון קיצצה בייטדאנס מאות משרות בחטיבת המשחקים של החברה, Nuverse. הפיטורים הצביעו על כך שבייטדאנס מקטיה את עסקי הגיימינג שלה, תחום שבו היא מתחרה עם היריבות הסיניות טנסנט (Tencent) ונט-איז (NetEase).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתי

    איביי חברה מדהימה וערכית. החליטו שבמסגרת הגל האחרון לא יפוטרו עובדי חברה מישראל כנראה כי הם מבינים את הקשיים ומעריכים את תפקוד מרכז הפיתוח לאור המצב. די נדיר למצוא חברות כאלו שיש להן שיקולים ערכיים ולא רק כלכליים. ככה כל הביזנס של איביי מתנהל, בצורה הוגנת כלפי כל הלקוחות וללא דורסנות של מתחרים.

אירועים קרובים