"הענן – אחד הזרזים המאפשרים פלטפורמה וכלים למודרניזציה"

כך אמר ארז אביטל, מנמ''ר המשרד להגנת הסביבה, במסגרת רב-שיח שנושאו "מודרניזציה של מערכות ותשתיות IT כחלק מהמסע לענן", שהתקיים ביוזמת אנשים ומחשבים אתמול (ב')

ארז אביטל, מנמ''ר המשרד להגנת הסביבה.

"ביצענו הגירה מלאה לכל הדאטה סנטר שלנו – לענן. מערך ה-IT בראשותי, בסיוע אנשי נס (Ness) עבר לענן של גוגל (Google Cloud) במסגרת נימבוס, מכרז המחשוב הממשלתי. ב-2022 התחלנו לחשוב על המעבר לענן ולהיערך לקראתו. הבנו שאנו נדרשים לסביבת תשתיות מעודכנת וחדשנית, במטרה לתמוך באסטרטגיה הדיגיטלית ולשיפור חווית הלקוח של משתמשי ולקוחות המשרד. באותה עת, אנשי נס תפעלו וניהלו את הדאטה סנטר שלנו במודל ענן פרטי. כחלק מההיערכות, התחלנו לתכנן את המעבר לענן ציבורי: בניית הארכיטקטורה, גיוס כוח אדם, מיפוי הקשרים בין המערכות, מי מהמערכות תעבור לענן, ועוד. אנו מבינים כי ב-2024 לא נכון להחזיק דאטה סנטר עם ברזלים", כך אמר ארז אביטל, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע (מנמ"ר) של המשרד להגנת הסביבה.

אביטל השתתף ברב-שיח שנושאו "מודרניזציה של מערכות ותשתיות IT כחלק מהמסע לענן". רב-השיח, ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

אביטל הוסיף ואמר כי "לצערי, טובים ממני ניסו 'להרוג' מערכות ליבה ישנות, ולא הצליחו. על כן, ערכנו מודרניזציה  למערכות בטרם המעבר לענן, או גרטנו אותן".

"לצד השקעה בעדכונים, תמיכה ואבטחה, הפנינו מבטנו לצד הכספי. אנו משרד ממשלתי ותלויים בתקציבי רכש, וכמו כל ארגון, היינו רוצים יותר ממה שיש לנו. במגבלות תקציביות, נבחן מה עוד יתאפשר להעביר על בסיס רובד 5 בנימבוס. המעבר לענן לא שינה כמעט את העלויות, כי בצד ההוזלה שלהן, נעשה כעת יותר שימוש ביותר שירותים, וזה מניב עוד ערך לארגון, למשל, בעולמות ה-IoT".

"המעבר לענן", המשיך ואמר, "יעניק לנו יתרונות רבים: זמינות גבוהה יותר של המערכות והיישומים, סביבת תשתיות מעודכנת וחדשנית, המאפשרת מענה מהיר וזמין לצרכים העסקיים של המשרד אל מול המשתמשים הפנימיים והלקוחות החיצוניים".

אביטל סיכם באומרו כי "התועלות מהמעבר היו שיפור בביצועי המערכות, הסרת התלות בחומרה פיזית, מענה מלא להמשכיות עסקית, שיפור יכולות אבטחת המידע וניצול יכולות מתקדמות של סביבת הענן. כעת אנו פועלים למיטוב התהליכים ולהפיכתם לחסכוניים, עם ביצוע הליכי FinOps. למשתמשים המעבר היה שקוף, והם קיבלו ביצועים משופרים וקיצור TTM – זמן ההגעה לשוק. גם במלחמה, העובדה שאנו כבר בענן, חסכה מאיתנו התעסקות בתהליכי DR וסייעה לנו להנפיק פתרונות מהירים".

זאב שניר, ארכיטקט ומנהל פעילות ב-נס קלאוד - קבוצת הענן של נס.

זאב שניר, ארכיטקט ומנהל פעילות ב-נס קלאוד – קבוצת הענן של נס. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: יח"צ

"מודרניזציה של מערכות מקנה לארגון יתרונות רבים" 

זאב שניר, ארכיטקט ומנהל פעילות ב-נס קלאוד (Ness Cloud), קבוצת הענן של החברה, אמר כי "יש קשר בין מודרניזציה של האפליקציות ומעבר לענן. החשיבה של רוב ספקיות הענן היא אפליקטיבית ולא תשתיתית: הן מנגישות למפתחים יכולת לפתח אפליקציות מודרניות".

לדברי שניר, "לא כל המערכות נדרשות לחידוש. יש להחליט במי מהן לטפל לפי הערך העסקי שנכון לארגון. הענן הוא אחד הזרזים המאפשרים פלטפורמה וכלים למודרניזציה, אבל ההחלטה צריכה להיות עסקית לחלוטין. ארגונים מבינים כי ידרשו לקבל החלטות לגבי מערכות הלגאסי ובסופו של דבר, יעברו גם הן מודרניזציה בקצב שנכון לארגון".

"בהיבט הטכנולוגי", אמר, "מתקבלים כמה יתרונות ממודרניזציה של מערכות: קיצור משך זמן הפיתוח, מינימום השבתה וחשיפה לסיכוני אבטחה, הטמעה של חבילות תוכנה קטנות, ריצה לפי דרישה (Serverless), עבודה עם כלי פיתוח מודרניים ועם כלים בתמיכה מלאה, פרואקטיביות מבוססת ניטור מדויק, וגם – יכולת לגידול וקיטון משאבים אוטומטית, Auto Scaling".

שניר סיכם באומרו כי "כמות הפיתוחים שנעשית היום בצורת Serverless גדולה פי כמה ממה שהיה לפני שנתיים. מודרניזציה של מערכות מקנה לארגון יתרונות רבים: התאמת המערכות לאסטרטגיה העסקית והדיגיטלית שלו; חיזוק תדמיתו כארגון חדשני, דיגיטלי שפועל לשיפור השירות ללקוחותיו; הנגשה מלאה של שירותי הליבה ללקוחות, מכל מכשיר ובכל זמן; אפיון ועיצוב המערכות בהתאמה מלאה לתהליכים העסקיים ולצורכי הלקוחות; הגדלת השימוש במערכות עם חווית שירות מותאמת אישית; ייעול משאבי הזמן הארגוני וכן – פיתוח מערכות המקצרות ומשפרות את זמן השירות ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים