"ה-7.10 גרם לנו להבין שה-AI היא לא הסכנה הגדולה ביותר"

"ה-7.10 הכניס אותנו לפרופורציה וגרם לנו להבין שהסכנה שה-AI תהיה מפותחת יותר מהאנושות אמנם קיימת, אבל יש סכנות גדולות יותר", אמרה רות אליעזר, מנהלת מחלקת AI, BI וביג דאטה בקופת חולים מאוחדת

רות אליעזר, מנהלת מחלקת AI ,BI וביג דטה בקופת חולים מאוחדת.

"לפני ה-7 באוקטובר, החשבנו את ה-AI כסכנה הגדולה ביותר לעתיד האנושות. פחדנו שהבינה המלאכותית תהיה, ביום מן הימים, יותר מפותחת מהאנושות, שהיא תעקוף את המין האנושי. ה-7 באוקטובר הכניס אותנו לפרופורציה וגרם לנו להבין שזאת סכנה, אבל יש סכנות גדולות יותר", כך אמרה רות אליעזר, מנהלת מחלקת AI, BI וביג דאטה בקופת חולים מאוחדת.

אליעזר דיברה בכנס Future of AI של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בבורסה בתל אביב. מנחי האירוע היו בן פלד, מנכ"ל הכנס, ואמיר קרלין.

היא סיפרה על הפעילות המחשובית של מאוחדת מהשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, ועל ההתארגנות של הקופה לקראתה. "מערכת הבריאות היא המעגל השני שמתמודד עם המלחמה, אחרי צה"ל", אמרה. "ב-8 באוקטובר ירדנו לסניפים שלנו בדרום וראינו שכל המערכות המסורתיות שהוטמעו שם לא מתאימות לפעילות בזמן המלחמה, הם לא היו צריכים אותן. הם היו צריכים משהו אחר – את הטכנולוגיות הכי מתקדמות שמאפשרות מתן עזרה לאנשים. הצוותים שלנו שם היו צריכים את כל הנתונים על האוכלוסיות שהם מטפלים בהן ולהחליט, בהתבסס על טכנולוגיה, איזו עזרה הם צריכים. למשל, להאזין להקלטות של שיחות שירות לקוחות, על מנת להחליט מה צריכות אוכלוסיות כגון המפונים ואנשים מבוגרים, לאור האסון שקרה והמלחמה".

"עם תחילת המלחמה, הבנו שנסגור חלק מהפרויקטים שעבדנו עליהם עד אז ונחליט איך עושים את הדברים אחרת, בצורה מותאמת למצב" ציינה אליעזר. "היינו צריכים לשבור קונספציות, כולל בעולמות ה-AI".

אחד מאותם פרויקטים הוא הרובוט טמי, שמאוחדת ביצעה כחצי שנה לפני המלחמה פרויקט לשימוש בו בשעת חירום. "כל מה שלימדנו את טמי ירד לטמיון בפתיחת המלחמה, כי לא תיארנו לעצמנו שיהיו אירועים בקנה מידה כפי שקרו ב-7 באוקטובר", ציינה. "הדבר העיקרי שלימדנו את טמי הוא איך להגיע לממ"ד. לא דמיינו שנצטרך לבנות מודלים אחרים עבור המערכת הזאת".

"המציאות היא מעל ומעבר למה שה-AI יכולה להביא"

לדברי אליעזר, "אחת התובנות המרכזיות שלנו מהאירועים היא שחלק מהפעולות יכולות להיעשות רק על ידי בני אדם, ובחלק מהדברים, בני האדם יבואו לפני הטכנולוגיה. המציאות היא מעל ומעבר לכל הדברים שה-AI יכולה להביא".

היא ציינה את Watson של יבמ, שמאוחדת עובדת איתו כבר יותר מעשור. "אחד היתרונות המרכזיים של Watson הוא שהפלטפורמה תומכת בעברית. עבורנו, זה היתרון הכי גדול שיכול להיות", אמרה.

אליעזר סיימה בציינה ש-"אנחנו מנסים את מודל ה-GenAI שהוא חלק ממנו על נשים בגיל המעבר. כשאישה שנמצאת בגיל המעבר מבינה שיש לה בעיה, למשל לא ישנה טוב בלילה ויש לה יותר מדי דפיקות לב, היא לא מספרת לכל רופא את התמונה המלאה. כך, למשל, לגניקולוג היא מספרת משהו אחד, לדיאטנית משהו אחר וכדומה. היא בונה סיפור לכל רופא. קשה להבין מזה שהיא נכנסה לגיל מעבר ואת המשמעויות הרפואיות של זה. מודל ה-GenAI מאגד את מה שהיא אמרה לכל אחד מהרופאים ל-'סיפור' אחד, שאנחנו שולחים אותו ל-Watson, והוא מחליט האם היא נמצאת בגיל המעבר או לא, ומספק המלצות איזה טיפול לתת לה. זה עוזר לנשים, ובעתיד זה יעזור גם לגברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים