מייק פומפאו, לשעבר שר החוץ של ארה"ב, הצטרף לדירקטוריון סיאברה

מנתחת דיסאינפורמציה ואיומים ברשתות החברתיות באמצעות בינה מלאכותית ● כספי הגיוס ישמשו להרחבת פעילות המו"פ ויצירת כלי זיהוי חדשים, גיוס כוח אדם והתרחבות לשווקים חדשים

מימין: דן ברהמי, מייסד שותף ומנכ"ל סיאברה, ומייק פומפאו, לשעבר מזכיר המדינה של ארה"ב וראש ה-CIA - סירקטור בחברה

חברת הסטארט-אפ סיאברה (Cyabra), המנתחת דיסאינפורמציה ואיומים ברשתות החברתיות באמצעות בינה מלאכותית, השלימה הרחבה של סבב A בהיקף של 5.7 מיליון דולר בהובלת OurCrowd ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Founders Fund, Red Forest Ventures ו-Vulpes Ventures מסינגפור. הסבב מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-16 מיליון דולר.

בתוך כך, החברה הודיעה על מינויו של מייק פומפאו, לשעבר מזכיר המדינה של ארה"ב וראש ה-CIA, לדירקטוריון שלה. יחד עימו מצטרף לדירקטוריון סוני וו, מייסד Misfit, שנרכשה על ידי Fossil Group תמורת 260 מיליון דולר, ואחד המשקיעים המוקדמים בסיאברה באמצעות Alabaster VC.

סיאברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית מבוססת AI, הסורקת מיליארדי שיחות המתרחשות באינטרנט, מבינה נרטיבים וחושפת קמפיינים של דיסאינפורמציה. החברה מספקת הערכה של רמת ההשפעה והשיח על נושא מסוים ברשת, כולל רשתות חברתיות, אתרי חדשות ומקורות מידע אחרים, ואומדת את רמת האמינות של המשתתפים בשיח. האלגוריתם של סיאברה מנתח את הפרופילים השונים המייצרים את השיח והמשתתפים בו, ומאתר פרופילים מזויפים. מלבד פרופילים מזויפים ומתחזים, סיאברה חושפת דיסאינפורמציה, מיסאינפורמציה (מידע שגוי), רשתות בוטים ותוכן הנוצר על ידי  GenAI (טקסטים ותמונות), ומספקת ללקוחותיה התראות בזמן אמת, ניתוחי עומק, תובנות והצעות לפעולה.

בשנת 2022, בעת המו"מ על רכישת טוויטר, שכר אילון מאסק את שירותיה של סיאברה על מנת לנתח את היקפי פעילות הבוטים ברשת החברתית. לאורך החודשים האחרונים ניתחה החברה את השיח התקשורתי בהקשר של המלחמה בעזה, בחנה 162 אלף חשבונות ברשתות החברתיות וגילתה שרבע מהם מזויפים ומקדמים מסרים של החמאס, מפיצים פייק ניוז ותמונות לא אותנטיות. נציגי החברה הופיעו בפני ועדת הטכנולוגיה של הכנסת בדיון שעסק בשימוש בסכנות של כלי בינה מלאכותית, המשמשים לצורך הפצת דיסאינפורמציה. סיאברה נכללה לאחרונה ברשימת 100 הסטארט-אפים הלוהטים של מגזין Wired.

סיאברה הוקמה ב-2018 על ידי דן ברהמי, מנכ"ל החברה, יחד עם יוסף דאר, סמנכ"ל המוצר, ועידו שרגא, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה רשמה בשנתיים האחרונות צמיחה של פי 20 בהכנסות, בעיקר בקרב לקוחות במגזר העסקי שמתמודדים עם קמפיינים מאורגנים נגדם ברשתות החברתיות, המכוונים לפגיעה במוניטין שלהם. עם לקוחות החברה קונצרן התקשורת הסינגפורי Mediacorp, ממשלות וארגונים ציבוריים, בהם משרד החוץ האמריקbי, המבקשים לזהות ניסיונות התערבות בבחירות והטיית דעת קהל, גופים פיננסיים וסוכנויות יחסי ציבור גלובליות. כספי הגיוס ישמשו להרחבת פעילות המו"פ ויצירת כלי זיהוי חדשים, גיוס כוח אדם והתרחבות לשווקים חדשים.

דן ברהמי, מייסד שותף ומנכ"ל החברה, ציין, כי "אנחנו נרגשים לקבל את פני מייק פומפאו לדירקטוריון שלנו. לאורך הקריירה המרשימה והמגוונת שלו, השר לשעבר פומפאו הפגין הבנה מעמיקה של דיסאינפורמציה וקמפייני השפעה על ביטחון ארה"ב. הניסיון וההכוונה שלו יהיו בעלי חשיבות רבה עבורנו ויסייעו לנו בפיתוח פתרונות חדשניים להפיכת המרחב הדיגיטלי למקום בטוח ואמין."

לדברי מייק פומפאו: "עירנות ועמידה על המשמר הם  המפתח לשמירה על ביטחון לאומי. במשרד החוץ וב-CIA, היכולת שלנו להתמודד עם האיומים הרבים הייתה תלויה ביכולת שלנו לזהות אותם במהירות. הטכנולוגיה של סיאברה והמסירות של אנשיה לזיהוי איומים בכלים מתקדמים מתיישבים באופן מושלם עם המשימה הזו. אני נרגש להצטרף לחברה ולעבוד עם הצוות על פיתוח יכולות הגנה חיוניות כנגד איומי המניפולציות ברשת".

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל חברת OurCrowd: "אנו שמחים על הצטרפותו של מייק פומפאו למועצת המנהלים של סיאברה. החברה ממשיכה להוביל את המאבק בדיסאינפורמציה שמייצרים בוטים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית, והעבודה עם מייק פומפאו מהווה הזדמנות נדירה עבורנו ללמוד מהניסיון ומכושר הניתוח שלו ולעצב יחד עימו את תחום האבטחה הקריטי המדובר, המשפיע על מדינות ועל חברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים