האם הממשלה תגדיל את תקציב מערך ההסברה הלאומי?

מערך ההסברה הלאומי דורש תוספת תקציב, אולם ערב ישיבת הממשלה על התקציב טרם ידוע האם ייענה ● ח"כ זאב אלקין: "חזית ההסברה וההשפעה, והתקציב שלה, משרתים את מטרות המלחמה בצורה לא פחותה מתקציבי הביטחון"

ח"כ זאב אלקין, ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות חבר הכנסת זאב אלקין, דנה השבוע (ג') בתקציבי ההסברה לשנת 2024 על רקע מלחמת ישראל-חמאס, ועל רקע תחילת הדיונים בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שדן בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל.

בכינוס של הוועדה, הגופים הנוגעים בדבר דרשו להעלות בצורה משמעותית את היקף התקציב החודשי, אולם ערב ישיבת הממשלה לאישור התקציב, שתתקיים ביום א', עדיין לא ברור אם האוצר ייענה לדרישות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלקין, אמר: "חזית ההסברה וההשפעה והתקציב שלהם משרתים את מטרות המלחמה בצורה לא פחותה מתקציבים ישירים לצה"ל ומערכת הביטחון. הם משפיעים על היכולת שלנו לנהל את המלחמה באופן ישיר". ח"כ אלקין הוסיף ואמר כי "אנחנו מתמודדים עם השקעות כספיות עצומות של הצד השני ואנחנו חייבים כלים מינימליים למאבק הזה. סדרי הגודל פה הם לא גדולים, יש לתת לתחום ההסברה חשיבות כמו שניתנת לביטחון".

חייבים הסברה מוגברת עליה. מלחמת ישראל-חמאס.

חייבים הסברה מוגברת עליה. מלחמת ישראל-חמאס. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

התוספת הנדרשת: 10 מיליון שקלים נוספים בחודש

מושיק אביב, ראש מערך ההסברה הלאומי, אמר כי תקציב המערך לשנה הקודמת היה 40 מיליון שקל, זאת בעקבות לחץ של הועדה. "לגבי 2024, אנחנו דורשים לקבל 50 מיליון שקל בחודש, ואנחנו לקראת הצעה להקמת חמ"ל הסברה קבוע, שבו יהיו נציגי כל הגופים השונים שעסקים בהסברה", אמר אביב.

עמנואל נחשון, סמנכ"ל במשרד החוץ, עמד על חשיבות ההסברה בחו"ל ואמר: "הפעילות שלנו היא פעילות לחימה לכל דבר ועניין. אפשר לנצח בשטח ולהפסיד בזירות האחרות, וזה יגרום להפסד בתמונה הכללית". עוד הוא הוסיף כי הזירה התודעתית הופכת לחשובה יותר ויותר. "יש היבטים ייחודיים למשרד החוץ בעבודה שלנו עם הנציגויות ברחבי העולם – להביא ארצה משלחות, לשגר לחו"ל גורמים רלוונטיים – ולזה צריך תקציב".

ניצן חן, מנכ"ל לע"מ הוסיף: "האמל"חים התקשורתיים הם חלק מהקרב ומהשגת תמונה הניצחון".

נציג אגף תקציבים אמר כי המשרד נמצא בשיח עם כל המשרדים. אך התקציב, לדבריו, לא היה תקציב בשורות, כי אין אפשרות לענות לכל הצרכים. "מצפים שהמשרדים יתייעלו ויעבירו מתוכם תקציבים קיימים ולא רק (ידרשו – י"ק) תוספות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים