WWDC 2024: אפל תיכנס בענק לזירת ה-AI עם תכונות ומודל משלה

הענקית מקופרטינו מאותתת שאין לה כל כוונה להישאר מאחור במירוץ הבינה המלאכותית הג'נרטיבית, ולפי דיווח חדש היא עתידה להציג באירוע שלה ביוני הקרוב התקדמות משמעותית בתחום הטכנולוגי המדובר ביותר כיום

תיכנס השנה למירוץ ה-GenAI, ובענק. אפל.

אפל, הידועה בהתמקדות שלה בחוויית משתמש ובפרטיות, סופסוף מתכוננת לעשות קפיצה גדולה בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית (GenAI), שעד כה נדמה היה שהיא נשארה בו במכוון מאחור. לפי פרסום חדש של מארק גורמן מבלומברג, המתמחה בעסקי הענקית מקופרטינו, ב-WWDC 2024 שיערך ביוני, אפל מתכננת לחשוף חבילה של כלים מונעי בינה מלאכותית, שיפעלו במכשירי ה-iPhone ובמוצרים אחרים שלה, מה שמסמן צעד משמעותי לקראת סגירת הפער מול מתחרות אחרות בתחום הכי מדובר כיום, גוגל, מיקרוסופט והמפתחת המובילה בת חסומה OpenAI, וסמסונג.

התכונות החדשות הללו, שצפויות להגיע עם iOS 18, יתמקדו בשיפור משימות יומיומיות ובפישוט האינטראקציות של המשתמשים עם הטכנולוגיה. למשל, הדגים גורמן, אפשר לצפות להכנסת יכולות סיכום אוטומטי, שתספק סקירה תמציתית של תוכן ארוך, או להוספת השלמה אוטומטית של טקסט, שתיצפה את צרכי המשתמש בתוך אפליקציות ותשפר את היעילות והפרודוקטיביות שלהן, ועוד. בנוסף אנחנו עתידים לראות גם שילוב של יכולות הבינה המלאכותית היוצרת עם שירות אפל מיוזיק (Apple Music), שיאפשר התאמה אישית של המלצות מוזיקליות למשתמשים, כמו גם שיספק יכולות ליצור רשימות השמעה על סמך העדפות אישיות שלהם.

מתכננת תחרות מול ChatGPT ויתר כלי ה-AI. אפל.

מתכננת תחרות מול ChatGPT ויתר כלי ה-AI. אפל. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: BigStock ו-Shutterstock, בהתאמה

Ajax – ה-GPT של אפל

לפי הדיווח של גורמן, אפל גם מפתחת דגם קנייני של שפה גדולה (LLM) בשם Ajax, שתוכנן במיוחד עבור מחשבי המק שלה ומכשירי ה-iPhone. גורמן עידכן כי החברה בודקת את המודל שלה כבר מאז תחילת השנה שעברה. תוכניתיה של אפל הן ש-Ajax יהיה הכלי שישלב את ה-GenAI בצורה חלקה באפליקציות הליבה של החברה, ביניהן למשל ב-סירי (Siri) העוזרת הקולית הוותיקה, וזאת כדי לשפר את הפונקציונליות של כלי אפל, ובכך לשדרג את חוויית המשתמש בהם.

לפי הדיווח, על אף מה שמסתמן כתוכניות לקפיצה למים העמוקים של מירוץ ה-AI, אפל צפויה לבצע כנראה השקה הדרגתית של תכונות אלה והדבר משקף את הגישה הזהירה שלה להטמעת טכנולוגיות חדשות. בנעוסף דווח כי אפל מתכננת שהאינטגרציה של ה-AI בכלים וביישומים שלה תימשך עד שנת 2025, אך מבטיחה ש-2024 תהיה שנה של התקדמות משמעותית שלה בתחום הלוהט.

מעבר לבינה מלאכותית, גורמן מתווה מפת דרכים לשאר השקות ותוכניות של אפל. כידוע, אחד ההיי-לייטס בהשקות של החברה בשנה הקרובה היא קסדת המציאות המעורבת שלה Apple Vision Pro, שכפי שדיווחנו היום (ג') תתחיל להיות משווקת בפברואר. בנוסף אנו צפויים לראות רענון במכשירי ה-iPad Pros שיצוידו בצגי OLED ושבב M3 ויגיעו לצרכנים כנראה כבר במרץ, לצד  גדול יותר (12.9 אינץ'). ביוני, כך דווח, תחול החשיפה של iOS 18, iPadOS 18 ומערכות הפעלה עדכניות אחרות, יחד עם שדרוג אפשרי ל-Apple TV 4K.

ניתן בהחלט לסכם ולומר שעולם הטכנולוגיה ממתין תמיד בכיליון עיניים ל-WWDC, אבל הפעם הכניסה המשמעותית של אפל לתחום ה-AI היוצרת – מגדילה את הציפייה אף יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים