93% מהמנהלים בישראל מודאגים מהחמצת היתרונות של ה-GenAI

כך עולה ממחקר שערכה סיילספורס על מצב השימוש בדאטה והאנליטיקה בחברות בישראל ובעולם ● המכשול הגדול ביותר: המהירות להסיק תובנות מהנתונים אם בשל חוסר ביטחון בדייקנות הנתונים או חוסר תיאום שלהם

דרושים נתונים מהימנים ומאובטחים כדי להפיק תועלות מה-GenAI.

ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית נעה במהירות, וחברות ששות להרוויח מאיטרציות חדשות, כמו AI יוצרת, שגם מגדילה את הביקוש לנתונים מהימנים ומאובטחים. אבל מסתבר, שרק  41% מהמנהלים בישראל בטוחים לחלוטין בדייקנות הנתונים שלהם. המכשול הגדול ביותר עבור מנהלים בישראל הוא המהירות להסיק תובנות מהנתונים, בעוד שמנהלי אנליטיקה ו-IT מציינים את חוסר התיאום בין הנתונים כאתגר מספר אחד שלהם. בהתאם, 88% ממנהלי IT ואנליטיקה בישראל אומרים שההתקדמות ב-AI הופכת את ניהול הנתונים לעדיפות גבוהה, ו-93% מהמנהלים בישראל מודאגים מהחמצת היתרונות של טכנולוגיה זו. בעקבות כך מופעל לחץ על צוותי ניהול הנתונים להפעיל אלגוריתמים עם נתונים באיכות גבוהה.

נתונים אלה עולים ממחקר שביצעה חברת ה-CRM וטכנולוגיות הענן סיילספורס על מצב השימוש בדאטה ובאנליטיקה בחברות בישראל ובעולם. הדו"ח מדגיש את המגמות המשפיעות על מנהלי דאטה, כולל מה האסטרטגיות המשמשות אותם לנווט בהתקדמות המהירה בטכנולוגיית AI, מהם האתגרים שעומדים בפני ארגונים במימוש מלוא הפוטנציאל של הנתונים שלהם, ובאילו טקטיקות אנליטיות מנהלי IT משתמשים לניהול נתונים נרחבים ומורכבים. המחקר מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-5,500 מנהלי IT ואנליטיקה ברחבי העולם כולל מאות מישראל.

עוד עולה מן הדו"ח, כי ​מנהלים ממנפים תרבות נתונים ומדיניות נתונים כדי להגיע ליעדים, וכדי למקסם את ערך הנתונים ואת האמון, מנהלי אנליטיקה ו-IT נשענים על מדיניות נתונים, כאשר 85% מהם משתמשים במדיניות נתונים כדי להבטיח ולאשר את איכות הנתונים הבסיסית. בנוסף, 77% ממנהלי אנליטיקה ו-IT ישקיעו  יותר בהדרכות על דאטה בשנה הבאה כדי לחזק את תרבות הנתונים הפנימית.

"מהפכת ה-AI היא למעשה מהפכת נתונים, ואסטרטגיית ה-AI של חברה צריכה להיות חזקה בדיוק כמו אסטרטגיית הנתונים שלה, עם אמון בבסיסה", אומרת וונדי באצ'לדר, סמנכ"לית הנתונים בסיילספורס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים