איל אפרת – המנמ"ר החדש של בנק לאומי

אפרת מונה לראש חטיבת הטכנולוגיות של הבנק ● הוא יחליף את חיים שקולניק, שמונה למנכ"ל חברה בת חדשה, שתתמקד בפיתוח מערכות הליבה העתידיות של בנק לאומי

איל אפרת, מנמ"ר בנק לאומי.

איל אפרת, ראש חטיבת אסטרטגיה, דאטה ודיגיטל בבנק לאומי, ימונה למנמ"ר הבנק (ראש חטיבת הטכנולוגיות שלו).

חטיבת לאומי טכנולוגיות מונה כ-2,000 עובדים ואחראית על כל המענה הטכנולוגי בבנק – תשתיות, IT, מערכות, פיתוח יכולות חדשות, דיגיטל, מערך הסייבר של הבנק ובנקאות פתוחה.

מהבנק נמסר כי "במסגרת תפקידו החדש בלאומי, אפרת יוביל את המשך הטרנספורמציה הדיגיטלית והטכנולוגית של הארגון, תוך האצת תהליכי הדיגיטציה, האוטומציה והדאטה בו. זאת, לצורך התאמה אפקטיבית של מודל הפעילות הטכנולוגי של הבנק לאתגרים של העולם הפיננסי החדש".

באוקטובר 2021, אפרת, שהיה מנהל חטיבת הטכנולוגיה בהראל, מונה לסמנכ"ל וראש חטיבת אסטרטגיה ופרויקטים בבנק לאומי, ולחבר הנהלת הבנק. אפרת עבד בהראל במשך 13 שנים, כאשר בתפקידו האחרון הוא שימש כמנכ"ל החברה הבת הראל המשמר מחשבים, וכן כמנהל חטיבת טכנולוגיות וכמשנה למנכ"ל הראל ביטוח. ב-2020 זכה אפרת באות המנמ"ר המצטיין במסגרת תחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים. הוא נבחר על ידי ועדת שופטים בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. בנימוקי הוועדה צוין כי "הזכייה מבטאת את ההישגים של עובדי חטיבת הטכנולוגיה בהראל והישגיו כמנכ"ל החטיבה".

חיים שקולניק, המנמ"ר היוצא של בנק לאומי.

חיים שקולניק, המנמ"ר היוצא של בנק לאומי. צילום: ניב קנטור

המנמ"ר היוצא קודם להיות מנכ"ל חברה בת חדשה

אפרת יחליף בתפקיד את חיים שקולניק, שהגיע לבנק לאומי בתחילת העשור, היה ראש אגף הסייבר והחליף כמנמ"ר הבנק את שי בסון. טרם הגיעו ללאומי, שקולניק מילא במשך 14 שנים כמה תפקידים במשרד ראש הממשלה ובמגזר הביטחוני.

שקולניק קודם להיות מנכ"ל חברה בת ייעודית שמקים הבנק, לצורך התמקדות בפרויקט פיתוח מערכות הליבה העתידיות שלו. החברה תהיה בבעלות מלאה של בנק לאומי, וייעודה להוביל, לצד חטיבת הטכנולוגיות, את תהליך פיתוח מערכות הליבה ובניית המוצרים העתידיים של הבנק. "פיתוח המוצרים", נמסר, "ייעשה על גבי התשתית החדשה של מערכות הליבה בצורה מאובטחת בענן, באופן כזה שיותאם לסטנדרטים הטכנולוגיים המובילים בעולם".

לדברי חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי, "המהלך הוא חלק מקפיצת המדרגה הטכנולוגית שאנחנו מובילים בבנק בשנים האחרונות, שבמסגרתה אנחנו יכולים לעשות יותר עבור הלקוחות שלנו – בצורה יעילה יותר. אפרת הוא בעל ניסיון של עשרות שנים בהובלה של תהליכים טכנולוגיים אסטרטגיים במגזר הפיננסי, ואני סמוך ובטוח שהוא יבטא את יכולותיו הגבוהות גם באתגר החדש שניצב לפתחו. שקולניק יוביל, לצד אפרת, את תהליך הטרנספורמציה הטכנולוגית של קבוצת לאומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים