מי תרכוש את מחשוב משתמשי הקצה של VMware?

ברודקום, שרכשה את VMware, הודיעה כי בכוונתה למכור את מוצרי המחשוב למשתמשי הקצה, EUC, של ענקית הווירטואליזציה ● מסתמן שחברת סיטריקס היא שכנראה תבצע את הרכישה האמורה, אבל יש גם מועמדות רבות אחרות

השעייה קצרה

עם השלמת רכישת הענק של ברודקום (Broadcom) את VMware, הודיעה הרוכשת כי בכוונתה למכור את מוצרי המחשוב למשתמשי הקצה, EUC – של ענקית הווירטואליזציה.

EUC, שהיא כאמור היחידה העסקית העומדת למכירה, מציעה מוצרים הכוללים שולחנות עבודה וירטואליים, פרסום אפליקציות וניהול מכשירים.

שנקאר אייר, סגן נשיא ומנכ"ל החטיבה המיועדת למכירה, אמר כי "אנו רואים בכך יתרון רב עוצמה עבור הלקוחות שלנו והזדמנות עבור השותפים שלנו. היחידה בראשותי רווחית, ממשיכה לחדש, היא מכסה את כל הפונקציות העסקיות הקריטיות, מ-IT ועד תמיכת לקוחות – ויש לה צוות מנוסה". אלא שהבעלים החדשה של VMware אינה סבורה שדברי השבח הללו הופכים את היחידה לנכס שכדאי לשמור עליו.

מי המועמדות לרכוש את היחידה?

סיטריקס (Citrix), היא ה"חשודה המיידית" לרכישה האמורה.

טום קראוזה, מי שעמד בראש חטיבת התוכנה בברודקום ושהיה איש המפתח ברכישת המיליארדים של ענקית הווירטואליזציה, הוא מנכ"ל החברה המשולבת סיטריקס-טיבקו. הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, מכיר אותו ולכן יכול לסמוך עליו. המכשול בתסריט זה מגיע מהכיוון הרגולטורי: הגופים הרגולטוריים עלולים שלא לאשר את הרכישה, בשל הדאגה שסיטריקס תהפוך למונופול בתחום וירטואליזציה של שולחנות עבודה (VDI). זאת, אף שמחשבים שכאלה מהווים רק 5% מכלל המחשבים האישיים.

נוטניקס (Nutanix) ידועה כחברה שתחום ה-VDI היה אחד ממנועי הצמיחה שלה. אלא שביוני האחרון היא נטשה את תחום שולחן העבודה כשירות (DaaS) ומכרה את היצע Frame שלה ל-Dizzion. אנליסטים העריכו כי ברודקום רואה בה מתחרה ישירה, העלולה לפתות משתמשי EUC להגר לסביבת נוטניקס, ולכן תיפסל כרוכשת.

רד האט (Red Hat) מבית יבמ (IBM) ו-VMware מקיימות כבר כמה שנים שיתופי פעולה. רד האט "מביאה לחופה", חוץ מענן, את יתרונותיה וההיצע שלה בעולמות הקוברנטיס והקונטיינרים. היא תוכל להציע לארגונים – בדיוק כמו נוטניקס – מודרניזציה מבוססת התשתית שלה, בשילוב EUC, או בלעדיו.

גם לאמזון ווב סרביסז (AWS), יש שיתופי פעולה עם VMware, והיא מעוניינת – "בבירור", לפי האנליסטים – במחשבים שולחניים וירטואליים עבור סביבות העבודה שלה. הרכישה תעניק לה שלושה יתרונות: דרך חדשה למכור את ההיצע הלא גדול של מוצרי החומרה שלה; הגירת לקוחות רבים לענן שלה; מתן תגובה הולמת לדחיפה הגדולה של מיקרוסופט לעבר מחשב מבוסס Windows 365 Cloud.

גם שמה של אורקל (Oracle) עלה בהקשר לרכישה. לענקית המחשוב יש נתח שוק לא גדול בענן הציבורי, עם היצע VDI צנוע. הרכישה תסייע לאורקל להגדיל את בסיס הלקוחות שלה בתחום, וללקוחות שתי החברות – יכולת לנהל ולאגד אפליקציות בצורה משופרת.

HCL – הענק ההודי המספק פתרונות ושירותי IT – צוין גם הוא בין המועמדים לרכוש. בעיתונות הטכנולוגית הוא מתואר כ"דיור מוגן טכנולוגי", משמע זקן. "החברה", כתב אחד האנליסטים בארה"ב, "עושה עבודה הגונה בשמירה על סחורות עתיקות בחיים".

עליבאבא (Alibaba Cloud) ועננים סיניים: אלה ישמחו לקבל נתח שוק מלקוחות EUC של VMware. המכשלה הקיימת לתסריט זה היא שלא סביר להניח שרגולטורים מערביים – באירופה ובאמריקה – יאשרו מכירה כזו.

OVH – ענקית הטלקום ומחשוב הענן הצרפתית – היא שותפה ותיקה של VMware, ומוצרי EUC של VMware יכולים למנף שותפות זו, אולם גם ליצור סיבוכים בעולם האון פרם, שאינם בליבתה העסקית.

HP היא השם הנוסף והאחרון כנראה בין המועמדות לרכישה. HP רכשה את Teradici – נגן שולחן העבודה המרוחק – ובנתה קו עסקי לשירותי שולחנות עבודה מנוהלים. כלי ניהול התקנים AirWatch של VMware יכולים לשפר שירות זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים