בוטלה עסקת אדובי-פיגמה בשווי 20 מיליארד דולר

שתי החברות הודיעו יחד על ההחלטה לבטל את העסקה, וזאת בעקבות לחצים כבדים שהפעילו על החברות הרגולציה הבריטית והאירופית ● אדובי תשלם לפיגמה דמי ביטול בשיעור של מיליארד דולר

לא יתמזגו. אדובי ופגימה.

עסקת 20 מיליארד הדולרים, שבמסגרתה הייתה אדובי (Adobe) אמורה לרכוש את פלטפורמת עיצוב המוצר של פגימה (Figma) – בוטלה. שתי החברות הודיעו יחד על ההחלטה על הביטול, שהתקבלה בעקבות לחצים כבדים שהפעילה הרגולציה הבריטית והאירופית כדי למנוע את מימושה. בעקבות ביטול העסקה, תשלם אדובי לפיגמה דמי ביטול בשיעור של מיליארד דולר.

הרגולטורים טענו שמעמדה של אדובי בשוק עיצוב התוכנה הוא קרוב מאוד למונופול, והרכישה של פלטפורמת עיצוב המוצר של פיגמה – שהפכה לפופולרית יותר מ-XD של אדובי – תגרום לה להפוך למונופול בפועל, שמונע חדשנות שיכולה להתרחש אם פיגמה תמשיך להתפתח באופן עצמאי.

ההחלטה לסגת מהעסקה התקבלה לפני שהחברות היו אמורות להיפגש שוב עם רשות התחרות והשווקים הבריטית בעוד יומיים, ב-21 בדצמבר, כדי להתמודד עם הטענות ובניסיון למצוא פשרה. למעשה, מועד החסימה הסופית של העסקה נקבע כ-25 בפברואר, 2024, אבל באדובי ובפגימה כנראה הבינו שלא יצליחו לשנות את דעת הרגולטור.

"אדובי ופיגמה מאוד לא מסכימות עם הממצאים הרגולטוריים האחרונים"

"אדובי ופיגמה מאוד לא מסכימות עם הממצאים הרגולטוריים האחרונים, ואנו מאמינים שזה האינטרס הטוב ביותר שלנו להתקדם באופן עצמאי", אמר יו"ר ומנכ"ל אדובי, שאנטנו נאריין. "אדובי ופיגמה חלקו חזון להגדיר מחדש במשותף את עתיד היצירתיות והפרודוקטיביות, ואנחנו ממשיכים להיות ממוקמים טוב כדי לנצל את ההזדמנות והמשימה האדירה שלנו בשוק, שהיא לשנות את העולם באמצעות חוויות דיגיטליות מותאמות אישית".

יש לציין שבמקביל לרגולטור הבריטי, גם ועדת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי פתחה בחקירה לבדיקת העסקה ולמניעתה, ולפי דיווחים גם משרד המשפטים האמריקני היה בדרך. בינתיים כבר הודיעה הגוף האירופי, בעקבות החלטת החברות, על ביטוח החקירה.

"זו לא התוצאה לה קיווינו", אמר מנכ"ל פיגמה, דילן פילד. "אבל למרות אלפי שעות שהושקעו עם רגולטורים ברחבי העולם בפירוט ההבדלים בין העסקים שלנו, המוצרים שלנו והשווקים שאנו משרתים, אנחנו כבר לא רואים דרך לקבלת אישור רגולטורי של העסקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים