"בחירום – חשוב לוודא שתשתיות ההנדסה עובדות באופן רציף"

כך לדברי ויקטור מלכה, סמנכ''ל מערכות המידע של סלקום, שהשתתף השבוע (ב') בוובינר שנושאו היה "כיצד המנמ''רים נערכים לשנת 2024 בסביבה של אי ודאות"

ויקטור מלכה, סמנכ''ל מערכות המידע של סלקום.

"עם פרוץ המלחמה, ב-7 באוקטובר, היינו תחילה שרויים בהלם, כמו כולם, אולם התעשתנו במהרה. חשבנו מה ואיך לעשות, כיוון שאנו גוף קריטי לביטחון המדינה – ולכן חשוב בעת חירום לוודא כי תשתיות ההנדסה עובדות באופן רציף", כך אמר ויקטור מלכה, סמנכ"ל מערכות המידע של סלקום.

מלכה דיבר בוובינר שנושאו היה "כיצד המנמ"רים נערכים לשנת 2024 בסביבה של אי ודאות". הוובינר, המהווה חלק מפעילות מועדון 3C מבית אנשים ומחשבים, נערך השבוע (ב') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

עמדה בפני צורך בשינויים עקב המלחמה. סלקום.

עמדה בפני צורך בשינויים עקב המלחמה. סלקום.

מלכה מונה לתפקידו בתחילת שנת 2020, לאחר שבין השנים 2012-2019 הוא עבד בבזק.

לדבריו, "הדבר הראשון שעשינו הוא לעצור את השינויים אותם תכננו לערוך בתשתיות. עוד עצרנו כל עלייה מתוכננת לאוויר, לייצור. זאת, על מנת לצמצם את האפשרות לתקלה".

"אתגר נוסף שמולו ניצבנו", ציין מלכה, "היה המעבר המיידי של רבים מהעובדים – לעבודה מהבית שלהם. בכלל המוקדים הרגישים של החברה – בנהריה, אשדוד ובאשקלון – נדרשנו לספק יכולת שכזו. עשינו זאת באמצעות מערכות VDI: זה היה מבצע תפעולי, במסגרתו הקמנו וסיפקנו מענה לטובת 900 עובדי המוקדים. וידאנו כי יש להם תקשורת רציפה וטובה אל מול הלקוחות הפונים אליהם".

"אתגר נוסף", סיפר מלכה, "היה ההתמודדות עם גיוסי כוח אדם למילואים. ביקשנו ממי שנותר לעבוד, כי יעבדו יותר. נדרשנו לתת יותר 'עיניים' על מערכות המידע ועל המערכות ההנדסיות".

"המלחמה החישה את המימוש של פרויקטי התשתית"

לדבריו, "מפרוץ המלחמה, חווינו גידול בשיעור של מאות אחוזים בהיקף המתקפות על הרשתות ומערכות המידע שלנו. בהיבט הגנת הסייבר ואבטחת מידע, בשל הרצון למנוע מתקפות על אתרים, השקנו גישה לאתרים מהרשתות שלנו, ערכנו הפרדות והטמענו מערכות הגנת סייבר נוספות. הרחבנו את היקף מבדקי החדירה עלינו, ואף ניתקנו ספקים כי הם לא עמדו בתנאי האבטחה שנדרשו על ידינו. עוד שכרנו את שירותי חברה לניהול IT בחירום".

"המלחמה", אמר מלכה, "החישה את המימוש של פרויקטי התשתית, לצד פרויקטים לחיזוק מערכות קריטיות. ביקשתי תקציב מוגדל לתחומים אלה, בעיקר ברמות של ניטור אפליקטיבי וניטור חומרתי. אתגר נוסף הגיע מכיוון חבילות הנדידה בחו"ל. התחום חווה פגיעה בהכנסות, בשל מיעוט ישראלים שיצאו את הארץ. הבנו כי עלינו לכסות על הפגיעה הזו בהכנסות והתחלנו להיכנס להיצע של שירותים חדשים ללקוחות".

"התחלנו את התכנון של תוכנית העבודה לשנת 2024", סיכם מלכה. "בנינו תקציב הנדמה להיראות כ'אקורדיון'. הוא כולל יותר פעילויות מבוססות מיקור חוץ, בשל הרצון ליותר גמישות. שוק התקשורת הוא עולם מאד תחרותי, ושופע רגולציות נוקשות, אשר כל אחת מהן משפיעה באופן ישיר על מערכות המידע. אנו נמצאים בעיצומו של מהלך כניסה לעולם החדשנות, עם פרויקטים בתחומי בינה מלאכותית יוצרת, לצד פיילוטים העוסקים בפיתוחים בעלי ערך גבוה, כאלו המניבים הכנסות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים