שורת ענקיות טק וגופי אקדמיה יפעלו לקידום AI בטוחה

יבמ ומטא יזמו הקמת ברית AI, שתגבש מדיניות ותקדם פעילות לטובת AI אחראית ובטוחה ● בין הגופים המצטרפים: אינטל, דל, AMD, אורקל, אוניברסיטאות מובילות בארה"ב והאוניברסיטה העברית

האמנם הברית החדשה תביא לבינה מלאכותית בטוחה ואחראית?

מטא, יבמ, אינטל, דל, AMD, אורקל, אוניברסיטאות מובילות בארצות הברית והאוניברסיטה העברית הן חלק מכ-50 ארגונים שחברו יחדיו על מנת להקים את ברית ה-AI. ענקית הרשתות החברתיות והענק הכחול הם אלה שיזמו את הקמת הברית, שתהיה גוף מתכלל, שיגבש מדיניות ויקדם פעילות לטובת בינה מלאכותית אחראית ובטוחה יותר. עוד ארגונים בולטים ברשימת חברי הברית: ה-CERN, קרן לינוקס, רד האט, סרוויס נאו וסוני.

המהלך מגיע על רקע חששות כבדים שעולים בשנים האחרונות כי יהיו מי שיעשו ב-AI שימוש הרסני ומזיק. חששות אלה עולים בפרט בשנה האחרונה, לאחר פריצתה לשוק של הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI). בכירים בעולם הטק קראו להשתת רגולציה על ה-AI, ורגולטורים שונים אמנם פועלים בנושא, בפרט בארצות הברית ובאירופה. הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, אף חתם בחודש אוקטובר האחרון על צו מנהלי, שמטרתו להנחות חברות שמשתמשות בבינה מלאכותית כיצד לשמור על הטכנולוגיה החדשנית בטוחה, מאובטחת ומהימנה.

סיוע ליצירה מהירה יותר של חדשנות ולצמצום סיכונים

בברית ה-AI אומרים שמטרתה היא "לעצב את התפתחות הבינה המלאכותית בדרכים שמשקפות טוב יותר את הצרכים המורכבים של החברה האנושית על גווניה השונים, במטרה להאיץ חדשנות אחראית ב-AI ושימוש בה באופן בטוח ואחראי". במסגרת זו, תוקם קהילה גלובלית של מפתחים, חוקרים ומקבלי החלטות, "במטרה להאיץ חדשנות אחראית בבינה מלאכותית, תוך הבטחה למחקר מדעי קפדני, אמון ושקיפות, בטיחות, גיוון ותחרותיות כלכלית".

בהודעה משותפת שהוציאו הגופים שמשתתפים בברית צוין כי "שיתוף פעולה ומידע יסייעו לקהילה הזו, של חברות, חוקרים, ממשלות וארגונים, לחדש מהר יותר ובאופן מכיל יותר, לזהות סיכונים ספציפיים ולצמצם אותם לפני שמוציאים מוצר לעולם".

החברות והארגונים השותפים ליוזמה יקדמו, בין היתר, פרויקטים לגיבוש אמות מידה, כלים ומשאבים אחרים, שיאפשרו פיתוח בינה מלאכותית בטוחה ואחראית, ושימוש בה באופן אחראי. הם יפתחו בנוסף מדדים ותקני הערכה עבור מודלים פתוחים של AI והאופן שבו הם מופעלים ביישומים שונים.

הארגונים יקדמו אקו-סיסטם של מודלי בסיס (Foundation Models) פתוחים עם אפיונים מגוונים, וכן אקו-סיסטם לטובת האצת הפיתוח של חומרה עבור בינה מלאכותית. הם יתמכו בפיתוח כישורי AI באמצעות יוזמות חינוך ומחקר גלובליות, ויפתחו תכנים ומשאבים חינוכיים כדי להעשיר את השיח הציבורי בנושא וליידע את קובעי המדיניות באשר ליתרונות, הסיכונים, הפתרונות והרגולציה המדויקת המומלצת לעידן הבינה המלאכותית.

כמו כן, הברית תשיק יוזמות שמעודדות פיתוח בינה מלאכותית בקוד פתוח בדרכים בטוחות ומועילות.

"רגע מרכזי בהגדרת עתיד הבינה המלאכותית"

ארווינד קרישנה, יו"ר ומנכ"ל יבמ, אמר כי "ההתקדמות שאנחנו ממשיכים לראות בתחום הבינה המלאכותית היא עדות לחדשנות ולשיתוף פעולה פתוח בין קהילות של יוצרים, מדענים, אקדמאים ומנהיגים בעולם העסקים. זהו רגע מרכזי בהגדרת עתיד הבינה המלאכותית. מטרת ברית ה-AI היא להבטיח שהאקו-סיסטם הפתוח של עולם ה-AI יניע אג'נדה חדשנית של בינה מלאכותית, שבבסיסה בטיחות, אחריות וקפדנות מדעית".

ניק קלג, נשיא הפעילות הגלובלית של מטא, ציין ש-"כשבינה מלאכותית מפותחת בגלוי, יותר אנשים יכולים ליהנות מהיתרונות שלה, לבנות מוצרים חדשניים באמצעותה ולעבוד על בטיחות. ברית ה-AI מפגישה חוקרים, מפתחים וחברות כדי לשתף כלים וידע שיכולים לעזור לכולנו להתקדם, בין אם מודלים משותפים בגלוי או לא. אנחנו מצפים לעבוד עם שותפים כדי לקדם את הטכנולוגיה המתקדמת בעולמות הבינה המלאכותית, ולעזור לכולם לבנות בצורה אחראית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים