יבמ חשפה את הדור החדש של המעבד הקוונטי שלה: HERON

מציע עוצמת עבודה של 133 קיוביט, לעומת קודמו, שהציע 127 קיוביט ● הכריזה גם על System Two, מערכת מחשוב המבוססת על שלושה מעבדי Heron, ובנוסף על Qiskit 1.0, שהיא תוכנת קוד פתוח למחשוב קוונטי

System Two - כבר פועלת במעבדות של יבמ בניו יורק.

יבמ, במהלך כנס המחשוב הקוונטי השנתי של החברה שנערך בניו יורק, חשפה את הדור החדש בסדרת המעבדים הקוונטיים שלה. המעבד החדש, Heron, מציע עוצמת עבודה של 133 קיוביט, לעומת קודמו, מעבד ה-Eagle, שהגיע לעוצמת מחשוב של 127 קיוביט.

ביבמ מגדירים את Heron, וכמו קודמו, כמעבד שימושי. זהו מעבד שמערכות המחשוב הקוונטי של החברה המבוססות עליו יכולות כבר לשמש אפליקציות יישומיות ולא רק תיאורטיות בתחומים כמו כימיה, פיזיקה ומחקר חומרים. העובדה, כך לפי חברה, ש-Heron מצמצם את כמות השגיאות עד פי חמישה לעומת הדור הקודם בוודאי תעזור למחקרים כאלה.

במקביל, הכריזה החברה על System Two, מערכת מחשוב המבוססת על שלושה מעבדי Heron ואמורה להיות בסיס למחשוב קוונטי מודולרי בעתיד, והיא כוללת שילוב של תשתית קירור קריוגנית בת הרחבה וכן שרתים קלאסיים, שמציעים אפשרויות בקרה מודולרית בפני עצמה.

המערכת הראשונה המבוססת על System Two כבר החלה לפעול במעבדות של יבמ בניו יורק, וזו אחת הדרכים שבה החברה רוצה להוכיח את היתכנות החזון שלה, שלפיו ניתן ליצור דור חדש של מחשבי-על שבמרכז שלו נמצאת מערכת קוונטית.

החברה הכריזה רשמית גם על Qiskit 1.0, שהיא תוכנת קוד פתוח למחשוב קוונטי שנחשבת לנפוצה בעולם, כדי לסייע לחוקרים ולמדענים להאיץ פיתוח מערכות מחשוב קוונטי, ועל Qiskit Patterns – שהוא יישום שיאפשר למפתחים קוונטיים ליצור קוד בקלות ולתרגם אותו לסביבת הרצה קוונטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים