הביטקוין מתחזק: חצה את הרף של 42 אלף דולר

מדובר בזינוק של כמעט 60% משערו בסוף ספטמבר ● מדוע זה קורה? ואיך המלחמה אצלנו קשורה?

שוויו חצה את טריליון הדולק. הביטקוין.

הביטקוין ממשיך במגמת ההתחזקות שלו בחודשים האחרונים, וחצה היום (ב'), לזמן קצר, את הרף של 42 אלף דולר ליחידה – ל-42,088 דולר. נכון לכתיבת שורות אלה, עומד שערו על כ-41,500 דולר ליחידה.

מטבע הקריפטו המוביל נמצא במגמת עלייה מאז סוף ספטמבר, אז עמד שערו על כ-26 אלף דולר. מדובר בזינוק של כמעט 60%. עם זאת, לא מדובר בשער שיא של הביטקוין – זה נרשם לפני קצת יותר משנה, ב-12 בנובמבר 2022: שער של 64,400 דולר ליחידה. כלומר, יש לביטקוין עוד הרבה לאן לטפס כדי לחצות את השיא הקודם שלו.

הביטקוין, כמו מטבעות דיגיטליים אחרים, הוא נכס פיננסי מאוד ספקולטיבי, עם עליות וירידות חדות מאוד, לעתים מזומנות ללא סיבה שנראית בבירור לעין. זה, כנראה, מה שקורה גם עכשיו. עם זאת, אין לשכוח שבזמנים של אי יציבות, ערכם של המטבעות הדיגיטליים עולה, והתקופה הנוכחית איננה יציבה – לא בהיבט הכלכלי-פיננסי ולא בהיבט הגיאו-פוליטי.

גם כאן, אנחנו קשורים

אחת הסיבות האפשריות לעלייה הנוכחית של הביטקוין נמצאת אצלנו: המלחמה בין ישראל לחמאס מביאה לעלייה במתח הבינלאומי, וכל עוד המלחמה נמשכת ויש סיכון שהיא תתפשט לזירות נוספות – אי היציבות צפויה להימשך, ואולי אף להתגבר. וכאמור, אי יציבות מביאה, לעתים מזומנות, לעלייה בשערים של המטבעות הדיגיטליים.

סיבה נוספת נמצאת במישור הפיננסי, עם אי הוודאות לאן הולכת האינפלציה בעולם בכלל, ובארצות הברית בפרט, וכפועל יוצא מכך – לאן הולכת הריבית והאם תהיה תנודתיות בשעריה. יש הערכות בשוק ההון שהבנק המרכזי של ארצות הברית תומך במדיניות פיסקלית שתביא להורדת שערי הריבית, וכל ירידה בשערי ריבית היא סיבה למסיבה עבור המשקיעים בניירות ערך ובנכסים דיגיטליים. בהקשר זה יש להזכיר שהרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC) עומדת, על פי ההערכות, לאשר ETF (נייר ערך הניתן להמרה) במטבעות קריפטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים