ספוטיפיי מסכמת שנה: הזמרים והשירים שאנחנו הכי אוהבים לשמוע

עדן חסון או אייל גולן? טיילור סוויפט או לאנה דל ריי? ומה עם היוניקורן של נועה קירל? סיכום השנה של אפליקציית האודיו הפופולרית מגלה ממצאים מעניינים

המוזיקה שלה תיעלם מטיקטוק? טיילור סוויפט, החתומה ביוניברסל מיוזיק גרופ.

עדן חסון וטיילור סוויפט הם הזמרים האהובים ביותר עלינו, הישראלים, נכון לסוף 2023 – לפחות על אלה מאתנו שמשתמשים בספוטיפיי. על פי נתונים שאפליקציית האודיו הפופולרית פרסמה אתמול (ד'), חסון היה השנה האומן המושמע ביותר בקרב המשתמשים הישראלים, זו השנה השנייה ברציפות, וסוויפט – האומנית המושמעת ביותר. כמו כן, השנה חלה עלייה של 30% במספר ההשמעות של אומנים ישראליים בקרב קהילת ספוטיפיי הישראלית.

אחרי חסון נמצאים ברשימה, בסדר יורד, אייל גולן, עומר אדם וטונה, ואחרי סוויפט – אודיה, יסמין מועלם ונועה קירל, שייצגה השנה את ישראל באירוויזיון. עוד נמצאים ברשימות הללו, בין היתר, אושר כהן, רביד פלוטניק, עדן בן זקן, ריהאנה ופאר טסי. מי שלא שם היא ביונסה, שהרבה ישראלים נסעו השנה לראות אותה בסיבוב ההופעות הגדול שלה בחו"ל, פשוט משום שהיא לא הגיעה לארץ.

שירו של טסי אהבה חולה הוא השיר המושמע ביותר על ידי המשתמשים הישראלים בשנה האחרונה, ואלבומו, רדיו שטח – במקום השני ברשימת האלבומים המושמעים ביותר. את הרשימה הזאת מוביל סטטיק עם אלבומו לירז – כשמו הפרטי האמיתי. יסמין מועלם היא האישה היחידה שהאלבום שהיא הוציאה השנה – אין עולם – נמצא בעשרת הגדולים. השיר השני הכי מושמע הוא Flowers של מיילי סיירוס ואחריו סהרה Live של טונה. יוניקורן של נועה קירל הרשים את הישראלים פחות מאשר את האירופים, והגיע למקום השישי (לעומת המקום השלישי באירוויזיון).

נועה קירל בהופעה במלון דן אילת, השנה.

נועה קירל בהופעה במלון דן אילת, השנה. צילום: הראל שגיא

ההסכת המושמע ביותר בישראל הוא אחד ביום – הפודקאסט של חדשות 12, כשאחריו תחושת בטן, הפודקאסט של מתן חכימי, שמטרתו היא לשפר את הבריאות הפיזית והרגשית של המאזינים. באות ברוח, ההסכת של נורית גפן ודליה גוטמן, שזכה ללא מעט פרסום, לא נכלל בעשרת הגדולים. מי שסוגר את הרשימה הזאת הוא הפודקאסט של ג'ו רוגן, שהוא גם ההסכת המושמע ביותר בספוטיפיי העולמית.

מה באמת בעולם?

טיילור סוויפט היא גם האומן.נית המושמע.ת ביותר בקרב משתמשי ספוטיפיי בעולם – שבניגוד לרשימה הישראלית, כוללת הן אומנים והן אומניות. בהמשך נמצאים באד באני, דה וויקנד, דרייש ופסו פלומה, כשלאנה דל ריי סוגרת את העשירייה. Flowers של מיילי סיירוס, שכאמור נמצא במקום השני ברשימת השירים המושמעים בישראל, כובש את הפסגה בדירוג העולמי. האלבום של באד באני, Un Verano Sin Ti, הוא האלבום המושמע ביותר ב-2023 בקהילת ספוטיפיי העולמית.

פרויקט סיכום השנה של ספוטיפיי נקרא Wrapped ולצד הדירוג הכללי, כל אחד מ-574 מיליון משתמשי האפליקציה יכול לדעת את ההעדפות האישיות שלו השנה – איזה שיר זכה אצלו להכי הרבה השמעות, איזה אומן הוא המואזן ביותר על ידו וכדומה. כדי לגלות את הנתונים האלה, על המשתמש להיכנס לאפליקציה – באנדרואיד או ב-iOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים