ירידה במשלוחי השרתים בשנת 2023, אבל עלייה בהכנסות

הביקוש לשרתים המיועדים להאיץ תרחישים של בינה מלאכותית כה גבוה, שהיצרניות צריכות להתמודד עם עיכובים של עד שנה בהספקה של מעבדי ה-H100 כדי שיוכלו לספק ללקוחות את ההזמנות שלהם - אחת הסיבות לירידה במשלוחים

ביקוש גבוה לשרתים המיועדים להאיץ תרחישים של בינה מלאכותית.

שוק השרתים העולמי צפוי לסיים את שנת 2023 בירידה של מספר המשלוחים השנתי בלא פחות מ-20%, אבל מבחינה כספית היא מסתמנת כשנה טובה עבור יצרניות השרתים, עם צפי לעלייה של עד 8%. כך עולה מדיווח של חברת מחקר השווקים אומדיה.

לפי החברה, בשנים הבאות הצמיחה ברווחים רק תלך ותגדל, ולמרות הנטייה לייחס אותה לדרישה הולכת וגוברת ביישומי בינה מלאכותית, זו לא הסיבה היחידה – אימוץ שירותי הענן הולך וגדל, ויש עוד הרבה מקום לצמיחה בתחום הזה.

באומדיה מספרים בנוסף, כי היא צופה שהשילוב של כרטיסים גרפיים חזקים יילך ויגדל, ושהוא יניע את מה שהיא מכנה "מחשב היפר הטרוגני" – שרת שבנוי מכמה מעבדים שונים כדי להתאים לשורה של עומסי עבודה, ולא רק שרתי יישומים ושרתי בינה מלאכותית בנפרד.

בהיבט של בינה מלאכותית ציינה החברה את מערכת ה-DGX הנוכחית של אנבידיה, המבוססת על שמונה מעבדי H100 ו-A100, כמערכת הפופולרית ביותר בשרתים המיועדים לאימון של בינה מלאכותית יוצרת, ובמיוחד צ'אבוטים כדוגמת ChatGPT. כן ציינה החברה בהבלטה את Inferentia 2 של אמזון כמאיצי בינה מלאכותית פופולריים, בייחוד בהיבט של התאמות לצורך להאצת עומסי עבודה של היסקים.

עם זאת, הביקוש לשרתים המיועדים להאיץ תרחישים של בינה מלאכותית כה גבוה, מספרים באומדיה, שהיצרניות השונות, לנובו ודל לדוגמה, צריכות להתמודד עם עיכובים שמגיעים עד שנה בהספקה של מעבדי ה-H100 כדי שיוכלו לספק ללקוחות את ההזמנות שלהם – כנראה אחת הסיבות לירידה במשלוחים בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים