שני מיליארד בחודש, בייבי: אמריקנים הוצפו בשיחות ומיילים של הונאה

בחודש שעבר "זכו" כל אזרח ואזרחית אמריקנים לקבל לא פחות מ-שש שיחות טלפון מטרידות שמטרתן הונאה או מיילים של פישינג, כך לפי מחקר חדש של טרו קולר

האמריקנים מוצפים בשכמותן. מתקפות הונאה.

במהלך חודש אוקטובר, אזרחי ואזרחיות ארה"ב הוצפו בשני מיליארד שיחות טלפון של הונאה או מיילים של פישינג, כך לפי מחקר חדש של טרו קולר (Truecaller).

הספקית השוודית של שירותי זיהוי מתקשר וחסימת שיחות חשפה את הנתונים כחלק מדו"ח הספאם והתרמית החודשי שלה. למרות שנתוני אוקטובר 2023 משקפים ירידה לעומת השיא של יותר מ-2.6 מיליארד שיחות ומיילים של ספאם והונאה בנובמבר 2022, הם עדיין מייצגים כמעט שש שיחות טורדניות או זדוניות לאדם בחודש. במהלך שנת 2023 כולה, האמריקנים "בילו" כ-195 מיליון שעות במתן מענה לשיחות כאלה, העריכו החוקרים. 

בין ההונאות הנפוצות ביותר השנה היו: שיחות הקשורות להונאת כרטיסי אשראי, גניבת זהות, שיחות בענייני רפואה או ביטוח רפואי (מדיקייר, "אובמה קייר"), או ביטוח לאומי, וכן שיחות הנוגעות לבעלות, או גניבה, או אובדן של כלי רכב, וכן גביית חובות. בין השיחות והמיילים שמטרתם אינה הונאה, היו כאלו שעסקו בענייני הצעות מכירה, שיחות מוקלטות מחברות אמיתיות, סקרים מקוונים או שאלונים בעניינים פוליטיים.

בימים האחרונים, במהלך עונת החגים, היקף ההונאות בדרך כלל הולך וגובר, כאשר תרומות לצדקה, משלוחים מזויפים והצעות לשדרוגי חופשות הם הפופולריים ביותר.

הבינה המלאכותית בשירות ההונאה

לפי החוקרים, היקף השימוש של הרמאים בהקלטות קוליות מזויפות, Deepfake audio, "גם הוא מהווה איום הולך וגובר, המאפשר לרמאים להתחזות לקולותיהם של יקיריהם של הקורבנות".

"הרמאים מכוונים לצרכנים בכל דרך אפשרית בטלפון של הקורבנות, הם פורסים הונאות מתוחכמות, המופעלות על ידי בינה מלאכותית – באמצעות שיחות, הודעות טקסט, מיילים ומסרים מיידיים במדיה החברתית", אמר אלן מאמדי, מייסד-שותף ומנכ"ל טרו קולר. "המטרה שלנו היא ליידע את משתמשי הטלפונים החכמים בארה"ב על כך שההונאות המודרניות נמצאות במגמת עלייה, ובאילו שווקים יש הכי הרבה הונאות – כדי שאנשים יוכלו להגן על עצמם".

כעשירית משיחות הספאם הגיעו ככל הנראה מחוץ לארה"ב – בעיקר מהודו, ניגריה, מצרים, קולומביה, קנדה ופרו. 

תוכנת חיוג אוטומטי, המספקת הודעות מוקלטות מראש לנמענים, היא כלי פופולרי יותר ויותר עבור רמאים. במרץ השנה, חברת המחקר ג'וניפר (Juniper Research) העריכה כי העלות של שיחות אלה לקורבנות תגדל ב-9% מ-2022 ותגיע ל-58 מיליארד דולרים ברחבי העולם השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים