זהו מטבע הקריפטו שהחמאס והחיזבאללה מעדיפים

ישראל הקפיאה בשנתיים האחרונות 143 ארנקים של המטבע הווירטואלי טרון, ששימשו לגיוס כספים לארגוני הטרור ● מאז תחילת המלחמה הגביר החמאס את מאמצי גיוס הכספים, בין היתר במסווה של קמפייני מימון המונים תמימים

מחבלי החמאס והחיזבאללה גילו את טרון.

טרון (Tron) הוא מטבע קריפטו שנמצא בצמיחה, עם נתח שוק די גבוה – קצת יותר מתשעה מיליארד דולר. טרון הוא גם המטבע המועדף על החמאס, הג'יהאד האסלאמי והחיזבאללה – כך על פי דיווח שפורסם אתמול (ב') ברויטרס.

יש לציין שטרון הוא מטבע די ידוע בשוק מטבעות הקריפטו, אבל פחות בציבור הרחב – בטח שלא כמו הביטקוין והאת'ריום. הוא הומצא ב-2017 על ידי ג'סטין סאן, במטרה "להגביר את הביזור של האינטרנט דרך טכנולוגיית הבלוקצ'יין ואפליקציות מבוזרות, או DApps", כך לפי אתר האינטרנט של המטבע. שוויו, נכון לכתיבת שורות אלה, הוא 10 סנט, ועל פי אתר CoinMarketCap, ביממה האחרונה בוצעו בו עסקאות בהיקף של כ-330 מיליון דולר – במקום ה-18 מבין כלל המטבעות הקריפטוגרפיים. זה לא מיקום גבוה במיוחד, אבל הוא לא רע.

על פי רויטרס, טרון עקף את הביטקוין כמטבע הקריפטו המועדף על החמאס, הג'יהאד האסלאמי והחיזבאללה. סוכנות הידיעות מצאה כי בין יולי 2021 לאוקטובר 2023, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון תפס והקפיא 143 ארנקי טרון שהוא ציין שהיו מקושרים לארגוני טרור או שימשו לביצוע מעשי טרור חמורים. כמעט שני שלישים מהארנקים האלה – 87 במספר – נתפסו והוקפאו השנה, בהם 39 ששייכים לחיזבאללה ו-26 ששייכים לג'יהאד האסלאמי. 56 מהארנקים שישראל תפסה בכלל התקופה היו שייכים לחמאס, ולרובם נמצא קשר לחברה עזתית אחת להחלפת כספים בשם Dubai Co. For Exchange.

באחרונה הודיע המטה כי מאז תחילת המלחמה היא הקפיאה 600 ארנקים של מטבעות קריפטו שהיו מקושרים ל-Dubai Co. For Exchange. זאת, כחלק מהמאמצים של המדינה "לסגור את השיבר" הכלכלי לארגוני הטרור.

קמפייני מימון המונים של החמאס במסווה של תרומה לעזה

החמאס מרבה לגייס כספים בבורסות קריפטו, לאחר שמדינות מרכזיות רבות, כארצות הברית, בריטניה וכמובן ישראל, הגדירו אותו כארגון טרור – מה שלא מאפשר לו, לפי החוק, לגייס כספים בתחומן. אמצעי נוסף שבו הוא משתמש לצורך כך הוא קמפייני מימון המונים, במסווה של גיוס למען מטרות רווחה בעזה.

יצוין כי בחודש שעבר, מספר ימים לאחר תחילת המלחמה, הודיעה המשטרה כי יחד עם השב"כ, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור ואנשי טכנולוגיה וקריפטו ישראליים, הם הקפיאו חשבונות קריפטו וסגרו חשבונות פייפאל שנועדו לגייס תרומות לארגון הטרור.

דובר מטעם טרון מסר לרויטרס כי "בתיאוריה, ניתן להשתמש בכל טכנולוגיה למטרות מעוררות מחלוקת". הוא ציין כי לטרון אין יכולת לשלוט מי משתמש ברשת שלה. לא נתקבלה תגובת Dubai Co. For Exchange לדיווח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים