רבעון טוב לחילן: ההכנסות עלו ב-11% והרווח – ב-23%

ההכנסות של החברה עמדו ברבעון השלישי על 642 מיליון שקלים והרווח הנקי - על 43 מיליון ● בחילן לא צופים השפעה משמעותית של המלחמה על הפעילות שלה

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן.

חילן סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות טובות: מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ב') עולה כי הן ההכנסות והן הרווח הנקי שלה רשמו במהלכו עליות בשיעור דו ספרתי.

בעוד שההוצאות הרבעוניות של החברה גדלו ב-10.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-584.3 מיליון שקלים, ההכנסות צמחו ב-11% ל-642.1 מיליון. הגידול נבע בעיקר מצמיחה אורגנית בפעילות העסקית של הקבוצה. הרווח הנקי שלה זינק ב-22.5% ל-43.1 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של חילן גדלו ב-11.6% ל-572.3 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-9.2% לכ-130 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 20.22%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 2% ל-72 מיליון שקלים והרווח גדל ב-15.5% לכ-58 מיליון. הגידול ברווח התפעולי נבע מהעלייה ברווח הגולמי, בקיזוז גידול זניח בהוצאות המכירה וההנהלה הכלליות. ה-EBITDA הסתכם ברבעון השלישי ב-84.5 מיליון שקלים, לאחר עלייה של 10.1%.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, הן ההוצאות והן ההכנסות של חילן צמחו ב-17.2% – ל-1.7 מיליארד שקלים ול-1.9 מיליארד, בהתאמה. הרווח התפעולי גדל בתקופה זו ב-18% ל-192.6 מיליון שקלים והרווח הנקי זינק ב-24.3% ל-144.7 מיליון .

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של חילן הסתכם בסוף הרבעון השלישי ב-928 מיליון שקלים, לעומת 833.2 מיליון בתום השנה שעברה. הגידול בסעיף זה נובע מרווחי החברה, בקיזוז הדיבידנד ששולם. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד בתום הרבעון על 155.9 מיליון שקלים לעומת 129.7 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעלייה ברווח הנקי.

9% מעובדי חילן – במילואים

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן, אמר כי "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי כאשר לצערנו, שבוע לאחר סיומו פרצה המלחמה. אנחנו מבקשים להשתתף בצער משפחות הנרצחים והנופלים, לשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועים ולייחל לשובם הביתה של כל החטופים".

"כ-450 עובדים בקבוצה, המהווים כ-9% מסך המועסקים בה, גויסו למילואים בצו 8 עם פרוץ המלחמה", הוסיף. "למרות זאת, אנחנו ממשיכים בעבודה סדירה גם בתקופה זו, ואיננו רואים בשלב זה פגיעה מהותית בפעילות העסקית".

"בהתייחס לתוצאות הרבעון השלישי", אמר באום, "אנחנו מציגים המשך מגמת צמיחה אורגנית משמעותית. נהנינו בתקופה זו מהמשך הגידול בביקושים למוצרי ושירותי הקבוצה, לצד המשך השקעה משמעותית בהרחבת הפעילויות העסקיות בתחומי הענן ואבטחת המידע".

מה באשר לרבעון הנוכחי? באום ציין כי "הרבעון הרביעי מאופיין באופן מסורתי כדומיננטי וכחשוב במגזר שיווק מוצרי התוכנה, וקשה להעריך בשלב זה האם תהיה פגיעה בתוצאות המגזר ברבעון כתוצאה מהמלחמה. אנחנו מעריכים שאיתנותה הפיננסית של קבוצת חילן, הפיזור הגדול שלה ותמהיל לקוחותיה עשויים למתן השפעות שליליות, ככל שיהיו כתוצאה מהימשכות המלחמה זמן רב, אם כי לא ניתן לצפות בשלב זה את כל ההשלכות על הפעילות העסקית בישראל ועל החברה בפרט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים