האוצר אישר תוספת של עשרות מיליוני שקלים להסברה בחו"ל ובארץ

כך סוכם בעקבות דרישה שהעלה ח"כ זאב אלקין בדיונים שנערכו בוועדת המשנה למדיניות חוץ וביטחון ● מה יהיה בוובינר הסברה וחשיפה של אנשים ומחשבים?

הדיון בוועדת המשנה למדינות חוץ והסברה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, סיכם עם יו"ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, ח"כ זאב אלקין, על תוספת של עשרות מיליוני שקלים לתקציבי ההסברה של ישראל בחו"ל ובארץ. התקציבים יופנו למערך ההסברה הלאומי במשרד חוץ. התקציבים יאושרו בדיוני שינויי התקציב לשנת 2023 שייערכו בממשלה בשבוע הבא.

הסיכום על תוספת התקציב הגיע לאחר דיונים קודמים שערכה הוועדה, שבה התברר כי תקציבי ההסברה לא תואמים את הצרכים שעולים כעת בעקבות המלחמה. באותם דיונים השתתפו נציגי ארגוני החברה האזרחית, שמתחו ביקורת קשה על התקציבים הזעומים שהאוצר הקצה למערכי ההסברה. ח"כ אלקין דרש תוספת של 200 מיליוני שקלים, אולם בדיון אתמול לא נמסרו הסכומים המדויקים והם ייקבעו בימים הקרובים. עוד נמסר בוועדה, כי משרד החוץ יקבל עוד 10 מיליון שקלים לטובת פעילות הסברה עד לסוף השנה, וכי משרש התפוצות יקבל תוספת תקציבית של 20 מיליון שקלים.

יצוין, כי נושא ההסברה מטופל על ידי כמה גורמים: משרד החוץ, משרד התפוצות ומערך ההסברה הלאומי שפועל במשרד רה"מ. ח"כ אלקין ציין עוד, כי סוכם להגדיל דרמטית את הסיוע לארגונים אזרחיים. "ארגונים אלו פועלים בתחום ההסברה מאז ה-7 באוקטובר, במיוחד בעולם הרשתות החברתיות, בנחישות מעוררת כבוד", אמר ח"כ אלקין

וובינר הסברה וחשיפה בינלאומית של אנשים ומחשבים

ביום חמישי הקרוב, 30.11, תערוך קבוצת אנשים ומחשבים וובינר מיוחד לדיון בהסברה הישראלית בתקופת המלחמה. בוובינר ישתתפו, בין היתר, רון ברומר, ראש אגף בכיר במשרד התפוצות, איש התקשורת רוני רימון, תא"ל (מיל) אפרים לפיד, לשעבר דובר צה"ל וקצין מודיעין בכיר, פרופ' אזי לב און, חוקר מדיניות ותקשורת מאוניברסיטת אריאל, דן בילסקי, לשעבר עורך חדשות בכיר, תאגיד כאן 11, דניאל צימט, מחבר הספר "פרצופה של מדינה", עידן רינג, סמנכ"ל קהילה וחבר באיגוד האינטרנט הישראלי, יסמין אוריה הירש, מנהלת מערך הדיגיטל של מטה ההסברה הבינ"ל, בראשותו של משה קלוגפהאט, חן צבי, CTO מטה ההסברה האזרחי. הוובינר הוא בשידור חי, בהשתתפות הקהל.

להרשמה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים