בכיר ברשות החדשנות: "מקווה שרוב חברות הטק יצלחו את המלחמה"

"רשות החדשנות מסייעת פיננסית לסטארט-אפים, והמטרה היא שהכסף יגיע לחברות שהכי צריכות אותו, וכמובן - מהנגב", אמר חנן ברנד, סמנכ''ל וראש חטיבת ההזנק ברשות

חנן ברנד, סמנכ''ל וראש חטיבת ההזנק ברשות החדשנות.

"זוהי תקופה מאתגרת לכולם. אני מקווה שרוב חברות ההיי-טק יצליחו לעבור אותה", כך אמר חנן ברנד, סמנכ"ל וראש חטיבת ההזנק ברשות החדשנות.

ברנד השתתף בוובינר שערכה לפני ימים אחדים קבוצת אנשים ומחשבים, שהיה השביעי בסדרת מפגשים וירטואליים שהקבוצה מקיימת מאז פרוץ המלחמה. הוובינר נשא את הכותרת היי-טק בנגב תחת אש – את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

יש לציין שברנד הגיע לרשות החדשנות מהמגזר הפרטי: ב-15 השנים האחרונות הוא היה מנהל השקעות במגוון קרנות הון-סיכון, בהן בחממה הטכנולוגית ניות, בקרן עופר היי-טק ובקרן JVP, ובתפקידו האחרון הוא היה שותף-מנהל של הקרן האמריקנית-ישראלית קורנרסטון ונצ'ר פרטנרס. ברנד הוביל השקעות בעשרות חברות סטארט-אפ ישראליות.

"משהו קרה בנגב בשנים האחרונות", ציין. "יש שם הרגשה של אקו-סיסטם, שהמרכיבים אותו עובדים ביחד. חלק מהחברות שפועלות בנגב כבר מקבלות מענקים מרשות החדשנות".

בהתייחסו לפעילות של רשות החדשנות מאז המלחמה אמר ברנד כי "פצחנו בשורה של הקלות לחברות שבהן אנחנו משקיעים ובהאצת העברת המימון אליהן. הדבר הראשון שעשינו הוא להקל: דחינו את מועדי ההגשות של בקשות למענקים והבאנו לקיצור זמני קבלת הכסף לכל החברות שהעובדים שלהן גויסו או שחוו בעיות אחרות".

הוא הדגיש כי "הקמנו ערוץ מענקים מהיר להשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות – עבור חברות שמתמודדות עם קושי בגיוס סבב הון, ולטובת גישור מהמשקיעים הקיימים שלהן בעת הלחימה. הערוץ פועל במסגרת מסלול קרן המו"פ של הרשות, והוא מיועד לחברות ישראליות שזקוקות למזומנים נוספים על מנת לצלוח את תקופת הלחימה. הוא יסייע להן להאריך את ה-Runway שלהן (אופק השרידות, התקופה שנותרה להן עד לניצול מלא של יתרות המזומנים שלהן – י"ה)".

"המטרה היא שהכסף יגיע לחברות שהכי צריכות אותו וכמובן – מהנגב", סיכם ברנד.

חן ביתן, מנהל סייברארק ישראל.

חן ביתן, מנהל סייברארק ישראל. צילום: יח"צ

דובר נוסף בוובינר היה חן ביתן, מנהל סייברארק ישראל. הוא אמר שלחברת הגנת הסייבר הישראלית יש מרכז מו"פ בארץ, עם פעילות בדרום. "כמו חברות ישראליות מבוססות אחרות", ציין, "יש לנו אחריות להירתם ולתרום למען הפריפריה. ההחלטה על הקמת השלוחה של החברה בבאר שבע התקבלה לפני שלוש שנים. שמנו לעצמנו שלושה יעדים: להיות חברה ישראלית, להיות חברה מובילה עולמית ולעשות זאת לאורך זמן, משמע – לא להימכר. אנחנו גאים להיות חברה ישראלית ואיננו מסתירים זאת".

"השלוחה שהקמנו בדרום", אמר ביתן, "מונה 50 עובדים, שרובם מתגוררים בבאר שבע או בסמוך לה. אני מקווה שהיא תמנה מאות עובדים. היא אמנם שלוחה פריפריאלית בהיבט הגיאוגרפי, אבל היא לגמרי לא פריפריה בהיבט האנושי. השלוחה מעסיקה עובדים ועובדות ערכיים ומוכשרים, שעוזרים לכלכלה בדרום".

הוא ציין כי "עם פרוץ המלחמה הקמנו חמ"ל, מיפינו את מצבת העובדים, וסייענו בדיור ובתמיכה למשפחות עובדים שנפגעו. אנחנו ממשיכים להעניק ללקוחות תמיכה, לרבות עם עבודה מרחוק. המטרה היא לחזק את האנשים ולתמוך בהם, לצד ההבנה שגם בזמנים קשים יש חשיבות להצלחה ברמה העסקית – כי זה חלק מהחוסן הכלכלי של ישראל, למרות המצב".

"רוב התגובות שאנחנו מקבלים הן חיוביות, לרבות ממקומות מפתיעים, אולם זכינו גם לתגובות פחות טובות, עם תעמולה אנטישמית או אנטי ישראלית. אנחנו צמודים לערכים שלנו, והאתגר העסקי שהצבנו לעצמנו מוכיח את עצמו לאורך הזמן", סיים ביתן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דביר

    חבל שלא שאלתם את אנשי הרשות מדוע הם הורידו את ההטבה לעוטף בגין אזור עדיפות לאומית. מדובר בתוספת של 25% למימון שאושר שהורד בשנים האחרונות ל 10% בלבד במסלולי התמיכה העיקריים. אני לא נגד ערבים וחרדים, ועדיים צריך לציין שמגזרים אלו מקבלים שיעור מימון הגבוה ביותר. גם את זה צריך להכניס לוועדת חקירה ממלכתית ביום שאחרי.

אירועים קרובים