דיווח: גוגל במו"מ להשקעת מאות מיליונים ב-Character.ai הישראלית

חברת היוניקורן מעוניינת בסבב השקעה נוסף בה, לפי שווי של חמישה מיליארד דולר ● היא פיתחה צ'טבוט מבוסס AI, שמאפשר ליצור קשרים, ולשוחח עם גרסאות ה-AI של דמויות ידועות כאלברט איינשטיין ובילי אייליש

האמנם, Gemini הוא עידן חדש לגוגל?

גוגל מנהלת בימים אלה משא ומתן להשקעת מאות מיליוני דולרים בחברה הישראלית Character.ai – כך מסרה סוכנות הידיעות רויטרס, שציטטה שני מקורות המקורבים למגעים.

Character.ai היא יוניקורן ישראלי שפיתח צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית. החברה הוקמה על ידי שניים שהיו חוקרי בינה מלאכותית בגוגל, נועם שזיר ודניאל דה פרייטס, וגייסה מוקדם יותר השנה 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד. ברויטרס צוין כי החברה נמצאת בימים אלה במגעים עם גורמים שונים, בהם גוגל, להשקעה לפי שווי של חמישה מיליארד דולר.

לשוחח עם מארי קירי או סטיבן הוקינג

הכלי של החברה, Character Group Chat, מאפשר למשתמשים ליצור צ'ט קבוצתי עם דמויות AI בלבד, או שילוב של אנשים ודמויות AI. הרעיון הוא שהמשתמשים יוכלו ליצור קשרים חברתיים עם חברים, או לשתף רעיונות ולשתף פעולה בזמן אמת – כמו בכל חוויית צ'ט קבוצתית אחרת. בחודש שעבר נוספה לכלי אפשרות לשוחח עם דמויות AI של דמויות ידועות כגון המדענים אלברט איינשטיין, מארי קירי וסטיבן הוקינג, והזמרת בילי אייליש, כמו גם עם דמויות אנימציה. המשתמשים יוצרים בעצמם את הצ'טבוטים והעוזרים מבוססי ה-AI שבהם הם עושים שימוש. עם זאת, יש תור ארוך על מנת להגיע לצ'טבוט, ומשתמשים שרוצים "לעקוף" אותו צריכים לשלם 9.99 דולר לחודש. עיקר הקהל של Character.ai הוא בני 18-24.

יש לציין ש-Character.ai וגוגל כבר משתפות פעולה – החברה הישראלית משתמשת בשירותי גוגל קלאוד וביחידות העיבוד של החברה לאימון המודלים שלה.

מייסדי Character.ai הם בין החתומים על מכתב פתוח שקרא לעצור את "מרוץ החימוש המסוכן" של טכנולוגיות AI מתקדמות. עוד בין החתומים על המכתב, שיצא בחודש מרץ האחרון, ניתן למצוא את אילון מאסק, סטיב ווזניאק, שייסד את אפל יחד עם סטיב ג'ובס, ופרופ' יובל נח הררי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים