צ'טבוט AI חדש יספק מידע לציבור בנושא זכויות עובדים

משרד העבודה הודיע היום (ה') על השקלת השירות החדשני, שפותח במסגרת פרויקט נימבוס - הענן הלאומי ● מנכ"ל המשרד, ישראל אוזן: "מדובר בפריצת דרך בשירות הממשלתי הן לציבור העובדים והן למעסיקים"

שירות חדש של משרד העבודה. צ'טבוט AI שעונה על שאלות העובדים והמעסיקים.

משרד העבודה השיק היום (ה') לראשונה שירות צ'טבוט חדשני, המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת של בינה מלאכותית, בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי.

הצ'טבוט יודע לספק מענה על מגוון נושאים המתבסס על מידע מקצועי של היחידה ליחסי עבודה במשרד העבודה, למשל: זכויות עובדים משרתי מילואים, עובדי משק חיוני, זכויות הורים לילדים קטנים ועוד. המידע מתעדכן כל העת בהתאם לחוקים ולתקנות המתעדכנות. בין היתר המידע יתעדכן לאחר שהכנסת תאשר את מתווה הפיצויים.

עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, משרד העבודה פועל במתן מידע לציבור, באמצעות הקמת מוקד מענה חירום מהיר ויעיל לטובת הציבור במספר 3080* ובאמצעות דף הפייסבוק שלו. כמו כן, התקיימו מספר רב של וובינרים עם הממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה, לייעול ומיטוב המענה לציבור הרחב.

"משרד העבודה הוכיח שיש באפשרותו לתת מענה טכנולוגי מהיר"

יואב בן צור שר העבודה: "הדבר הראשון שעומד לנגד עינינו הוא השירות לציבור, הן בשגרה וודאי בחירום. מתחילת הלחימה הנחיתי את כלל גורמי המקצוע במשרד לגבש מענים יצירתיים, לשמור על קשר בלתי אמצעי עם הציבור ולהזרים לו מידע חיוני. משרד העבודה הוכיח שיש באפשרותו לתת מענה טכנולוגי מהיר. אנחנו נחושים לחזק את המשק הישראלי והעובדים, יחד נצלח את כל האתגרים שעומדים בפנינו".

מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן: "מדובר בפריצת דרך בשירות הממשלתי, הן לציבור העובדים והן למעסיקים. משרד העבודה נמצא בחוד החנית ומוביל את שוק התעסוקה ואת המשק בשעת חירום, ולכן אנו מחויבים להתאימו למציאות המשתנה במהירות. מתחילת הלחימה המשרד נותן מענים למשק, כדי לשמור על רציפות תפקודית משקית, ומגבש מענים חדשניים לאוכלוסיות מגוונות, בין היתר על ידי הקמת מוקד זכויות עובדים בחירום, תיקון חוקים לאיסור פיטורי עובדים ולהגנה גם על זכויותיהן של משפחות הנרצחים והחטופים ועוד. נמשיך לפתח פתרונות נוספים לשמירה על זכויות העובדים ועל יציבות המשק".

הצ'טבוט החדש פותח במסגרת פרויקט נימבוס לאומי, שמטרתו מעבר בטוח של מחשוב משרדי הממשלה לפלטפורמת המחשוב בענן.

המשרד הודיע כי ציבור המעסיקים והעובדים יכול להיכנס לקישור ולקבל כבר כעת מידע ראשוני ומיידי בנושא זכויות עובדים ויחסי עבודה לשעת חירום. עם זאת, בעת בדיקה, בזמן פרסום שורות אלו, הקישור לא פעל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים