ראש מערך הסייבר: "איראן תשלם מחיר על כל הסלמה במרחב הרשת"

גבי פורטנוי הוסיף ואמר: "מטרתי היא למנוע מהמרחב הקיברנטי להפוך לחזית נוספת במלחמה בין ישראל לחמאס" ● לדבריו, איראן עלולה להסלים ולהעצים את המסע הארוך של מתקפות הסייבר שלה ואף לפגוע בתשתיות

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי.

על רקע הדיווחים הרבים על התעצמות היקף המתקפות בסייבר של איראן כנגד ישראל, אמר גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי בישראל, שהוא מודאג מכך שאיראן עלולה להסלים ולהעצים את המסע הארוך של מתקפות הסייבר שלה, ואף לפגוע בתשתיות.

"הם (איראן – י"ה) יודעים שהם יכולים לפעול שם (במרחב הקיברנטי – י"ה) יותר בחופשיות מאשר במרחב הפיזי", אמר פורטנוי בראיון שפורסם אמש (ב') ברשת CNN, "אנחנו נערכים לכך ככל שאנו יכולים".

פורטנוי אמר ש"יהיה מחיר לכל הסלמה איראנית במרחב הווירטואלי", משמע, שהאקרים ישראלים – עצמאיים או שלוחי המדינה – עשויים להגיב בפעולות סייבר נגדיות. אבל פורטנוי, שאחראי על הגנת הסייבר במדינה ולא על ההיבט ההתקפי, הוסיף: "מטרתי היא למנוע מהמרחב הקיברנטי להפוך לחזית נוספת במלחמה בין ישראל לחמאס". 

פורטנוי ציין כי האקרים, המזוהים עם חיזבאללה, פרצו למצלמות אבטחה פרטיות בישראל, במטרה לנסות לעקוב אחר תנועת החיילים הישראלים בארבעת השבועות האחרונים. היכולות של החמאס בסייבר נועדו לטובת ריגול אחר ישראל וממשלות ערב, ציינו מומחי אבטחה. פורטנוי אמר כי ההאקרים הללו "היו שקטים יחסית במלחמת ישראל-חמאס", ובכך הדהד את הידיעה כי במסגרת המתקפות האוויריות של ישראל, נהרסה תשתית האינטרנט בעזה.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. למה הגישה של תחזיק אותי

    פשוט לאחר משהו קטן ככל שיהיה לעשות להם משהו גדול מאוד ( כמו בעבר ללא לקיחת אחריות וזהו)

  2. אריק.ק

    לא למדנו כלום בחודש האחרון ? למה להתרברב ולדבר ? . פשוט לעשות.

  3. חבל שאתם מצנזרים תגובות ביקורתיות

    אתם כנראה לא באמת עושים עתונות

  4. רפאל, קרנף בסייבר

    גבי, במקום לשאת הצהרות רהב ריקות בתחומים שכלל אינם באחריותך, לך בזריזות לסגור חולשות בגופים חיוניים במשק. שלא תמשיך לחטוף גולים בהגנה...

  5. Ike

    סתם היסטרי - אנחנו יודעים טוב מאוד להתמודד איתם גם במימד הסייבר !

    1. יתרו

      מודאג ? תתקוף אותם שהם יהיו מודאגים.

אירועים קרובים