סבתא סורגת: מיזם שמחמם את הראש – ואת הלב

מיכל פרגו חשבה עם תחילת המלחמה מה היא יכולה לעשות כדי לעזור - והקימה את מיזם כובע חם, לסריגת כובעים לילדים המפונים מהדרום ומהצפון ● עד כה נסרגו 120 כובעים, כשהמטרה היא להגיע ל-500

מיכל פרגו, היוזמת של כובע חם.

מיכל פרגו היא עובדת סוציאלית במערכת הבריאות, אימא לשלושה וסבתא פעילה לארבעה. עם תחילת המלחמה היא חשבה כיצד תתרום למאמץ המלחמתי. חשבה – ועשתה. כמי שאוהבת אומנות ועבודות יד, ויודעת את ההשפעה של היצירה הן על מי שעוסק בה והן על מי שמקבל אותה, היא הקימה מיזם לילדים שפונו מיישובי קו העימות לקראת החורף המגיע. למיזם הזה קוראים כובע חם.

חם - ומחמם. כובע שנסרג במסגרת המיזם.

חם – ומחמם. כובע שנסרג במסגרת המיזם. צילום: פרטי

"עם פרוץ המלחמה, ההיבט של הילדים נגע בי", אמרה פרגו. "יש יוזמות רבות של סריגות לחיילים, שזה מעשה ראוי לכשעצמו, אבל חשבתי על הילדים המפונים, שנעקרו מבתיהם. כובע חמים על הראש זה הרבה מעבר לכך – הוא מעניק ביטחון ותחושה של 'אני עטוף'. זה הופך להיות כמו בגד אהוב, כמו שמיכה או דובי שלא הולכים לישון בלעדיהם. יש הרבה ילדים בגיל הרך שהכובע הוא משמעותי עבורם, אבל לא רק הם. אנחנו רואים את המתבגרים שלא עוזבים את כובעי המצחייה שלהם, גם כובעים סרוגים".

יותר מ-120 כובעים כבר מוכנים

פרגו לא סורגת לבד, אלא פתחה את הפרויקט. "כל מי שרוצה לסרוג מוזמן לעשות זאת איך שהוא יודע, מכיר ואוהב, אין כללים", אמרה. "יש פה חופש לביטוי האישי. ככל שיהיה מגוון – זה מצוין. חלק מהכובעים הם לתינוקות, חלקם לילדי בית הספר וחלקם למתבגרים".

"מאז תחילת המיזם קיבלתי מאות פניות מכל הארץ, ועד כה יש יותר מ-120 כובעים מוכנים", אמרה פרגו. "אומרים 'סבתא סורגת', וזה אמנם כך בהרבה מקרים. לכן, פניתי למועדונים של הגיל השלישי, שהביעו נכונות לשיתוף פעולה. אני כבר מתואמת לחלוקה עם עיריית חיפה, עיריית נתניה ועיריית תל אביב-יפו – ערים שקלטו לא מעט מפונים, ונמצאת במגעים עם גופים נוספים. אני מתחילה לעבוד על נקודות איסוף ושינוע. עד סוף החודש אדאג לשינוע הכובעים למלונות שבהם נמצאים המפונים. המטרה היא להגיע ל-500 כובעים לפחות. סרגניות אומרות לי שהפעילות הזו ממקדת אותן – למיזם מתחברות נשים מכל הגילאים, גם צעירות וגם מבוגרות".

להצטרפות למיזם המחמם הזה – והוא מחמם לא רק את הראש, אלא גם את הלב – לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קלרי

    כל הכבוד! גם ״הסורגות של שוהם״ סרגו כובעי גרב לחיילים ולילדי העוטף!! ביחד נתחזק

אירועים קרובים