מאז תחילת המלחמה: זינוק של פי 51 בהערות אנטישמיות ביו-טיוב

מחקר של המכון לדו-שיח אסטרטגי מעיד על זינוק דרמטי בשיח השנאה ברשתות החברתיות לאחר תקיפת החמאס ב-7 באוקטובר

זינוק חד בהערות אנטישמיות מאז תחילת המלחמה.

מחקר של המכון לדו-שיח אסטרטגי (Institute for Strategic Dialogue – ISD) שבסיסו בבריטניה משקף את מה שמתרחש גם במציאות מאז החלה מלחמת ישראל-חמאס עם המתקפה הרצחנית של החמאס ב-7 באוקטובר – זינוק דרמטי בהערות האנטישמיות – ביו-טיוב וביותר מ-20 אפליקציות ושירותים אחרים.

ה-ISD סרק כחמישה מיליון תגובות ל-11 אלף סרטונים שפורסמו ביו-טיוב לאחר תקיפת החמאס ב-7 באוקטובר, בהשוואה לאלה שפורסמו לפני כן. הממצאים מעלים כי רק ביו-טיוב – פלטפורמת שיתוף הווידיאו הגדולה בעולם – זינק מספר ההערות האנטישמיות פי 51 (!) בשבוע שלאחר תקיפת החמאס והתבטא ב-15,270 הערות. גם חלקן היחסי היומי של הערות אנטישמיות לסרטונים הללו קפץ ב-242% לאחר תקיפת החמאס בהשוואה למצב שלפני.

דובר של יו-טיוב הגיב לנתונים ואמר, כי "כל תוכן שמקדם אלימות או שנאה נגד יהודים הוא הפרה של מדיניות יו-טיוב. יותר משלושה מיליון תגובות הוסרו מאז התקפות חמאס, לצד אלפי סרטונים ומאות ערוצים. הצוותים שלנו נשארים ערניים ומוכנים לפעול במהירות במידת הצורך".

"אנו יודעים שבכל פעם שיש הסלמה בקונפליקט הישראלי-פלסטיני מתרחש מעין 'אפקט תקיפה' על הקהילות היהודיות בעולם", אמרה חנה רוז, אנליסטית במכון, שניהלה את המחקר עם עמיתים. "מה שראינו הוא זינוק מיידי לאחר המתקפה ב-7 באוקטובר, ובהמשך, בשבוע-שבועיים שלאחר מכן – עלייה מתמשכת בשפה האנטישמית".

לצד יו-טיוב בחן המחקר עוד 21 פלטפורמות טכנולוגיות אלטרנטיביות אחרות, בהן 4chan, Counter Social, Rumble ו-Truth Social. הפלטפורמות Gab ו-4chan ראו זינוקים משמעותיים בהערות אנטישמיות לאחר המתקפה של חמאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים