גוגל מאמינה ב-RISC-V

החברה הודיעה, כי היא מתכוונת לבצע את כל ההתאמות שצריך כדי להריץ את אנדרואיד גם במכשירים שיהיו מבוססים על מעבדי RISC-V

גוגל תאמץ מעבדים מבוססי RISC-V במקום על ARM.

גוגל בהחלט מתכוונת להיות אחת החברות שתעזור לאמץ מעבדים שיהיו מבוססים על RISC-V במקום על הטכנולוגיה שמציעה כיום ARM, שכזכור מספקת את הבסיס עבור הרוב הכמעט המוחלט של יצרניות מעבדים לשוק המובייל.

החברה הודיעה באמצעות פוסט באתר הקוד הפתוח הרשמי שלה, שהיא מתכוונת לבצע את כל ההתאמות שצריך כדי להריץ את אנדרואיד, מערכת ההפעלה שלה למובייל, גם במכשירים שיהיו מבוססים על מעבדי RISC-V – מערך הוראות ליצירת מעבדים שהומצא לפני כעשור.

גוגל כבר הקימה מכונה וירטואלית שמיועדת לדמות הרצה של מעבד RISC-V שמיועד להרצה והתאמה של מערכת ההפעלה שלה, וזה ברמת הקרנל ומסגרת הקשרים של החומרה לתכונה שצריכה לעטוף בעתיד את המעבד עצמו, ולאפשר הרצת אנדרואיד. אבל ההכרזה החדשה מתמקדת בכך, שכבר בשנה הבאה היא מתכוונת להשיק מכונות הדמיה באופן ציבורי, שיאפשרו למפתחי תוכנה לבחון הרצה של אפליקציות אנדרואיד על מערכת ההפעלה החדשה במטרה לאפשר להם להתחיל לבצע התאמות נדרשות.

במסגרת הפוסט מאשרת גוגל, שהמוצר הראשון שיגיע לשוק על סמך הפלטפורמה הזו יהיה מעבד לשעונים חכמים של קוואלקום, והוא כבר ייתמך על ידי אנדרואיד. האם זה אומר שהשעון הבא של גוגל, Pixel Watch 3, כבר יהיה מבוסס על המעבד הזה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים