כך הטכנולוגיה סייעה בזיהוי הנעדרים

לירון שר, ארכיטקט פתרונות ענן באורקל ישראל, סיפר על המאמצים הטכנולוגיים שהופעלו לצורך כך

לירון שר, ארכיטקט פתרונות ענן באורקל ישראל.

"מיד לאחר פרוץ המלחמה, אנחנו וחברות טכנולוגיה נוספות התגייסנו למאמץ לסייע בזיהוי נעדרים", כך אמר לירון שר, ארכיטקט פתרונות ענן באורקל ישראל.

שר השתתף בוובינר של אנשים ומחשבים בנושא בינה מלאכותית בעת מלחמה, שנערך היום (ב') בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שר, "עם פרוץ המלחמה היה ערפל קרב סביב הנעדרים, ולא רק – כולל חוסר במידע מקובץ וחוסר ודאות. גופים שונים חיפשו דרכים לטיפול והתמודדות עם המידע באופנים יעילים יותר. כל החברות, כמו גם האקדמיה, נתנו לכך יד".

"הוקמו שלושה צוותים: הראשון לאיסוף מידע אודות הנעדרים, מה המראה שלהם, מה הפרופיל ועוד. השני כלל צוות של תחקירנים והשלישי פעל לטובת עיבוד מידע", אמר. "כלל השותפים למיזם, כולל חברות IT שביום יום מתחרות ביניהן, עבדו כצוותים אורגניים, כתף לצד כתף. כולם סייעו לפיתוח מערכות להתמודדות ולטיפול במידע הנאסף ולעיבוד טוב יותר שלו".

ענן אורקל ומעבדים גרפיים של אנבידיה

"הדבר נעשה באמצעות שירות המבוסס על הענן שלנו, והרצנו עליו מעבדים גרפיים של אנבידיה", הוסיף שר. "הרצנו את המידע במהירות בשל האג'יליות של הענן שלנו. סייענו לפעולות זיהוי פנים. הבאנו לשימוש במודלי הבינה המלאכותית שלנו. על גבי ענן אורקל ערכנו חיפושי טקסט ותמונות, עם המרות של נתונים לטובת השוואות וחיתוכים שלהם. כך, למשל, המערכת מאפשרת חיפוש לפי 'פרצוף עם כובע', ועל בסיס הנתונים שהתקבלו הרצנו שאילתות ובנינו תסריטי אימות".

"כל הפעולות הללו נעשו בארץ, כי הענן שלנו פועל באופן מלא מקומית. לא הוצאנו מידע מחוץ לגבולות המדינה", סיכם. "השתמשנו בכלים שלנו, שסיפקו יכולות חיפוש מהיר, ביצוע כמה שיותר פעולות אוטומטיות ומימוש מענה במהירות. זה היה מאמץ אזרחי גדול, שנרתמנו לו יחד".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תימהון

    מה עם חשיבה למצוא תמונה פחות מאושרת למצב

  2. מאיר דוד

    זה שהצבא סמך רק על הטכנולוגיה בלי חשיבה אנושית הביאה לנו 1500 הרוגים, הטכנולוגיה צריכה לעזור לאנשים ולא להחליף אותם.

  3. מיכאל ווסט

    מתי סוף-סוף יפסיקו הכתבים והקריינים לשבש את שמו של דני חלוץ. שמו הוא "דני". זה לא שם חיבה ל"דן", אלא שמו כפי שכתוב בתעודת הזיהוי. דני. לא דן.

  4. אחת

    לא יאומן!! אחים לנשק מככבים ביוזמות מכל עבר. לכלכתם - תנקו! על ראש הגנב בוער הכובע

  5. גור

    אחרי שגרמתם נזק, איש לא יסלח לכם.

אירועים קרובים