אמזון מספקת כניסה לחשבון בשירותיה עם Passkey וללא סיסמה

החברה עברה להציע שימוש במפתחות סיסמה (Passkeys), המאפשרים כניסה לחשבון באמצעות זיהוי בנייד, זיהוי ביומטרי או ברקוד לסריקה, דבר המיתר שימוש בסיסמאות

מפתחות סיסמה יוכנסו לפעולה לצורך התחבורת לחשבון בשירותיה. אמזון.

אמזון בישרה אתמול חגיגית כי היא משיקה תמיכה במפתחות סיסמה (Passkeys) בדפדפנים ובאפליקציות הקניות לנייד שלה. בכך היא משדרגת את מנגנון הכניסה לחשבונות המשתמשים ומציעה להם דרך קלה ובטוחה יותר להיכנס לשירותיה.

לפי החברה, הלקוחות יכולים כעת להגדיר מפתחות סיסמה בהגדרות אמזון שלהם, מה שיאפשר להם להשתמש בקלות באותם תווי פנים, טביעות אצבע או PIN המשמשים אותם לביטול נעילת המכשיר שלהם.

מפתח הסיסמה יחליף בקרוב את הסיסמה הרגילה באמזון.

מפתח הסיסמה יחליף בקרוב את הסיסמה הרגילה באמזון. צילום: אמזון

מהם מפתחות סיסמה?

באמצעות מפתחות הסיסמה משתמשים יכולים לבצע את הזיהוי הנדרש בעת התחברות לחשבונם על ידי הסמארטפון שלהם, כל עוד מדובר במכשיר מודרני מבוסס iOS או אנדרואיד. בנוסף, בעת ביקור באתר אינטרנטי התומך ב-Passkeys, המשתמשים יכולים להיכנס לחשבון שלהם באמצעות זיהוי ביומטרי, לדוגמה על ידי הנחת האצבע על חיישן טביעות האצבע במכשיר. בעת שימוש במחשב שולחני, האתר יכול להציג, לבקשת המשתמש, במקום את שורות הכנסת שם המשתמש והסיסמה שלו – ברקוד שניתן לסרוק בטלפון, ואז שוב לאשר באמצעות חיישן טביעות האצבע או צילום סלפי שלהם. זה אולי נשמע מורכב אבל אחרי הגדרת התכונה היא בהחלט מיתרת את הסיסמאות ואת המאמץ לזכור אותן ולשנות אותן מעת לעת.

מפתחות הסיסמה נחשבים בכר מזה תקופה כדרך חדשה וקלה לשימוש לצורך כניסה לשירותים, ואמזון – אשר לה מיליונים רבים של משתמשים, בהחלט פועלת במהלך הזה כדי לקדם את משתמשיה לאופציות כניסה נוחות בהרבה לשירותיה. 

"מדובר במתן קלות שימוש ואבטחה ללקוחות בו-זמנית בחוויית האמזון שלהם", אמר על החידוש דייב טרדוול, סגן נשיא בכיר למסחר אלקטרוני באמזון. "בעוד שסיסמאות עדיין יהיו בסביבה בעתיד הנראה לעין, זהו צעד מרגש בכיוון הנכון. אנו נרגשים להיות מאמצים מוקדמים של שיטת האימות החדשה הזו, שעוזרים להגשים את החזון שלנו לאינטרנט מאובטח יותר וללא סיסמה".

"המחקר שלנו מראה שלצרכנים נמאס מהטרחה ומהמורכבות של סיסמאות, והם נרגשים לאמץ את מפתחות הסיסמה, המאפשרים להם גישה פשוטה ומאובטחת לשירותים מקוונים, ועומדים לסובב את הגל נגד המגיפה המתמשכת של פרצות מידע וגניבת זהות", אמר אנדרו שיקיאר, מנכ"ל ומנהל השיווק הראשי של FIDO Alliance, איגוד תעשייתי המתמקד בהפחתת התלות בסיסמאות.

"מפתחות סיסמה משנים באופן מהותי את הדרך בה אנו נכנסים לחשבונות המקוונים שלנו לטובה – והראייה של אמזון מוציאה מפתחות סיסמה היא עדות למחויבות שלה לזמן, לחוויות ולאבטחה של לקוחותיה בכל חוויות הקנייה באינטרנט ובנייד של אמזון."

הכנסת מפתחות סיסמה היא צעד חשוב בהפיכת חוויית אמזון לקלה ובטוחה יותר עבור הלקוחות שלנו. אנו נמשיך לעודד לקוחות לאמץ סיסמאות ולהזמין את התעשייה להצטרף אלינו ביצירת אינטרנט ללא סיסמה.

איך מגדירים מפתח סיסמה?

לפי אמזון, לקוחות יכולים להירשם לקבלת מפתחות סיסמה בכמה שלבים פשוטים. באמצעות הדפדפן שלהם או אפליקציית Amazon Shopping ב-iOS, אחרי החלת העדכון שכולל את הפיצ'ר, הלקוחות יכולים לבחור את החשבון שלהם, לבחור ב'התחברות ואבטחה', לבחור ב'הגדרה' לצד מפתחות סיסמה ולעקוב אחר ההוראות המהירות שמופיעות שלב אחרי שלב.

החברה הודיעה כי התמיכה בתכונת מפתחות הסיסמה זמינה מעכשיו לכל לקוחות אמזון המשתמשים בדפדפנים ומתפרסמת בהדרגה באפליקציית iOS Amazon Shopping, עם תמיכה בקרוב באפליקציית Android Amazon Shopping. למעוניינים בהסבר נוסף סיפקה אמזון קישור ובו עוד פרטים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים