זהו עצם העניין, לא, זה עצם של האוזניות

ה-PurFree Lite של היילו הן אוזניות הולכת עצם, שיכולות להוות פתרון מעולה לאלה שלא אוהבים להכניס את האוזניות לתוך האוזן, ולאלה שיש להם בעיית שמיעה חלקית

אוזניות ה-PurFree Lite של היילו.

אין ספק שהתחום הכי בולט כיום בשוק האוזניות הוא האוזניות נטולות החוטים, או אלה האלחוטיות באמת, והן הולכות ומשתפרות כמעט בכל יום. אבל, הן לא מתאימות לכולם. יש כאלה שפשוט לא יכולים להשתמש בהן, כי הכנסה של אוזניות לתוך האוזן ממש מפריעה להם, ולא משנה אם הקצה הוא מפלסטיק או מסיליקון.

עבור אותם אנשים, וגם עבור אלה שסובלים מבעיית שמיעה חלקית – מחירשות חלקית ועד לדלקת אוזניים, אוזניות כמו ה-PurFree Lite של היילו יכולות להוות פתרון מעולה. מדובר באוזניות עצם, או, יותר נכון, הולכת עצם, שמונחות מחוץ לאוזן עצמה, ממש על הקצה, על אזור שגם כך משמש את האוזן הפנימית לקליטת קולות.

הטכנולוגיה שעומדת מאחורי ה-PurFree Lite מאפשרת לשמוע את המוזיקה והדיבורים המועברים באמצעות האוזניות באופן כמעט זהה לאוזניות שמוכנסות לאוזן, והן עושות זאת על ידי העברת רטטים זעירים דרך העצם.

מדובר בשיטה שצריך להתרגל אליה, כי הרטט הזה מורגש לעתים היטב, ולאו דווקא בתלות בעוצמת הקול. מהר מאוד גיליתי שבקטעים מוזיקליים שבהם התופים בולטים במיוחד זה מורגש יותר, ואפילו יכול לדגדג את האוזן. מישהי שעזרה לי לבדוק אף אמרה שקצת כאב לה. כך או כך, זה יכול להיות די משונה בהתחלה.

הפתעה קטנה

אוזניות ה-PurFree Lite מבוססות על דרייברים בגודל 16 מ"מ, וזה יחסית גדול, והן מציעות צלילים מאוזנים יחסית, אם כי, אולי באופן טבעי, הבס מורגש קצת יותר. במה שהוא הפתעה קטנה לטובה, האוזניות האלה תומכות בתקן aptX של קוואלקום, שמעביר מוזיקה באיכות של דיסק ללא אובדן פרטים. אני לא אודיופיל, אבל די נהניתי מהמוזיקה ומהאיכות שלה.

אוזניות ה-PurFree Lite של היילו.

אוזניות ה-PurFree Lite של היילו. צילום: יח"צ

יש עוד כמה דברים שמציעות רובן המכריע של אוזניות הולכת העצם, ו-PureFree Lite אינן יוצאות דופן. קודם כל, הן מחוברות זו לזו עם קשת מאחור, ומגיעות עם קשתות קטנות שמונחות על האוזניים כדי לכוון את האוזניות למקום שבו צריך להניח אותן, קצת לפני האוזן עצמה. זה אומר דבר מאוד פשוט: קשה לגרום לאוזניות הללו ליפול מהאוזן – ואיבוד אוזניות עקב נפילתן מהאוזן בזמן פעילות הוא אחת המחלות המוכרות היטב של השימוש באוזניות נטולות חוטים, או TWS.

הדבר השני הוא שה-PureFree Lite מתאימות מאוד לשימוש לאלה שלא אוהבים להשתמש בהשתקת רעשים כשהם יוצאים לרחוב, ואולי גם במשרד. מכיוון שהן לא סותמות את האוזניים בקצוות סיליקון, קשה מאוד לפספס את רחשי הסביבה. למעשה, בעוצמת קול של כ-50%, ואפילו מעט יותר, לא הרגשתי צורך להפסיק את המוזיקה שהקשבתי לה במהלך הבדיקות שלי בעת שניהלתי שיחות עם אנשים. בעוצמה של כ-70% ומעלה כבר הייתי צריך להפסיק את המוזיקה או להזיז הצידה לפחות אוזניה אחת.

שיחות לא אחידות באיכותן

השיחות שביצעתי באמצעות האוזניות לא היו אחידות באיכותן. חלק שמעו היטב, ללא כל בעיה וחלק אמרו שהם לא ממש מבינים מה אני אומר, ומהר מאוד למדתי שאני צריך לדבר לאט ובהטעמה. אולי לא מספיקים רק שני מיקרופונים. את הצד השני שמעתי ללא בעיות בכלל.

ה-PureFree Lite שוקלות 27 גרם בלבד, והן מכילות סוללה בנפח עבודה של 170 מילי אמפר לשעה, שאמורה להספיק להפעלה שלהן כ-10 שעות, לפי היילו. בפועל, לפי הבדיקות שלי, הן הספיקו לכשמונה שעות, בעוצמת קול של 70% בממוצע. החברה טוענת שטעינה של כרבע שעה מספיקה לשעתיים עבודה.

האוזניות תומכות ב-IP55, כך שהן לא יסבלו בגלל אבק וגם לא בגלל טיפות מים, והן תומכות בנוסף בחיבור לשני מכשירים בו זמנית, באמצעות Bluetooth 5.2. כל הבקרות נמצאות באוזניה הימנית, עם כפתור רב מצבי למעלה, בקרי עוצמת קול רב שימושיים למטה וחיבור USB-C לטעינה לצידם.

הצימוד/ניתוק מתבצע בקלות, על ידי לחיצה בת שתי שניות על הכפתור להגברת עוצמת הקול, הכפתור הקדמי. בזמן שמחוברים לשני מכשירים, לחיצה בת שלוש שניות על הכפתור הרב מצבי מאפשרת/מבטלת את החיבור הכפול.

בשורה התחתונה, ה-PurFree Lite הן בהחלט אוזניות מעניינות, והן מספקות פתרון מעניין לכמה מצבי שימוש. הן הגיעו אליי לבדיקה מהחברה עצמה, שמציעה אותן כעת במחיר של כ-130 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים