מערכת השילוט של CTV נפרצה – ושידרה תכני חמאס

הפריצה הביאה להקרנה של סרטון תעמולה של החמאס על אחד המסכים של החברה בחולון ● בסרטון נראים דגל פלסטין מתנפנף ודגל ישראל נשרף, וכן מראות קשים מהיום הראשון למלחמה

מחבלי חמאס.

מערכת של CTV שילוט חוצות מדיה ישראל נפרצה, וההאקרים הקרינו על אחד המסכים שלה בחולון תכנים של ארגון החמאס.

במערך הסייבר הלאומי אישרו את דבר הפריצה, אולם לא הגיבו לטענה שהאקרים פרו-פלסטיניים הם שערכו אותה.

במסגרת המקרה הוצג הבוקר (ה') בסרטון תעמולה של החמאס. על גבי שלטי חוצות דיגיטליים נראו דגל פלסטין מתנפנף ולעומתו דגל ישראל שנשרף, וכן תכנים קשים מאירועי היום הראשון למלחמה. ב-CTV אישרו את פרטי הדיווח וציינו כי לאחר החדירה, הם הורידו מהאוויר את סרטון התעמולה שעלה.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ומומחה לערים חכמות, אמר לאנשים ומחשבים כי "בעיר החכמה יש הרבה מערכות חכמות: לניהול ושינוע האשפה, לניהול תאורת הרחוב, חיישני מצוקה – כמו גם לשילוט. הפריצות עלולות להיות בכל אחת ממערכות ה-IT בעיר. עולם המחשוב נוטה להיות פריץ ובימים אלה, הקפדה על אכיפת מדיניות אבטחת מידע והגנת סייבר הינה חשובה שבעתיים. היום קיבלנו דוגמה מאלפת מה קורה למערכות שאינן מוגנות בסייבר".

הפריצה מהדהדת למקרה דומה: ביום ו', ה-9 ביולי 2021, פגעה מתקפת סייבר בשילוט הרכבות האלקטרוני ברחבי איראן. המתקפה שינתה את הכיתוב בשילוט מסופי הרכבת, כך שהוצגו בו הודעות על ביטולים או עיכובים של רוב הנסיעות או כולן, וצוין שלקוחות המעוניינים במידע נוסף יכולים להתקשר למספר טלפון מסוים. היה זה מספר הטלפון בלשכתו של המנהיג הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. בתחילה, החדשות באיראן דיווחו על "כאוס חסר תקדים" בתחנות הרכבת, אך בהמשך הדיווח הועלם מהאתרים במדינה. מאוחר יותר טענה טהרן כי המתקפה לא הצליחה לגרום לשיבוש כלשהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים