חברות מחקר: חלה התאוששות בנפח משלוחי המחשבים בעולם

הירידה במשלוחי המחשבים הואטה ברבעון השלישי של 2023, והתכווצה ל-7-9 אחוזים בלבד ● מאידך בתקופה המדוברת אפל צנחה במדד הזה ב-23-29 אחוזים, מה שכנראה גם השפיע על המצב בכללותו

רוכשים יותר מהם. מחשבי PC.

האם יצרניות הפי.סי. יכולות להתחיל לראות קצת אור בקצה המנהרה שהובילה אותן ברבעונים האחרים למחוזות נמוכים שלא חוו שנים רבות? לפי הדו"חות ששחררו כל חברות מחקרי השוק העיקריות, כולל IDC, גרטנר וקאנאליס, אמנם גם ברבעון השלישי של השנה הייתה ירידה בכמות משלוחי המחשבים, אבל היא הייתה ברמה של 7 עד 9 אחוזים במונחים של שנה לשנה, אחרי רבעונים של ירידות של 20 אחוזים ויותר – וזו בהחלט התמתנות.

למעשה, כנראה שאחת הסיבות העיקריות לכך שגם הפעם הייתה ירידה רבת אחוזים הייתה נפילה קשה במכירות של המחשבים מבית אפל. זו נעה בין 23 ל-29 אחוזים, בהשוואה לרבעון השלישי של 2022. ירידה זו השפיעה בפני עצמה על הירידה הכוללת ביותר מ-4%, לפי כל הדו"חות.

מצד שני ב-HP יכולים המנהלים לטפוח לעצמם על השכם. בניגוד לכל החברות האחרות ברשימת החברות המובילות את השוק, היא רשמה עלייה ברבעון השלישי של 2023 לעומת המקביל בשנה שעברה, ולפי כל הדו"חות מדובר בעליה של כ-6.5 אחוזים.

דל רשמה גם היא ירידה ממוצעת של כ-14.3 אחוזים, ואילו אסוס רשמה ירידה ממוצעת של כ-11 אחוזים. במקרה של לנובו, שממשיכה להוביל את המכירות בשוק המחשבים האישיים, מדובר בירידה ממוצעת של כ-4.5%.

בסך הכל ביצעו החברות משלוחים בהיקף כולל של כ-66 מיליון מחשבים בחודשים יולי עד ספטמבר בשנה הנוכחית, לעומת כ-71 מיליון יחידות בשנה שעברה באותה תקופה. מיקום החברות ברשימה לא השתנה: לנובו, HP, דל, אפל, אסוס ואייסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים