בין ההרוגים במלחמה: סא"ל סהר ציון מחלוף, מנמ"ר אוגדת עזה

מחלוף ז"ל נפל בהגנה על חיילי הבסיס של האוגדה ● תא"ל (מיל') נתי כהן, לשעבר הקשר''ר: "הכרתי אותו, הוא היה קצין יוצא דופן, מקצוען וג'נטלמן" ● עוד בנופלים: ירון אורי שי ז"ל, בנו של שר המדע לשעבר, יזהר שי

סא"ל סהר ציון מחלוף ז"ל, מנמ''ר אוגדת עזה, במעמד קבלת תעודת ההוקרה מנשיא המדינה.

סא"ל סהר ציון מחלוף ז"ל ממודיעין, מפקד גדוד תקשוב 481 – מנמ"ר אוגדת עזה, נהרג שלשום (ש') במלחמה בדרום. הוא היה בן 36 בנופלו.

הלווייתו של סא"ל מחלוף ז"ל נערכה היום בבית העלמין הצבאי במודיעין, שם התגורר. הוא הותיר אחריו הורים, אחות, אלמנה – שירלי – ושלושה יתומים, שהאחרון שבהם, לביא, נולד בשנה שעברה.

"הכרתי את סהר ז"ל היטב", אמר לאנשים ומחשבים תא"ל (מיל') נתי כהן, לשעבר הקשר"ר. "הוא נשאר לחג השני בבסיס, והיה בכוננות. בחייו, כמו במותו, הוא היה גיבור, הסתער על המחבלים והגן על חיילי הבסיס".

מחלוף שירת באחד משני המסלולים הקיימים בתקשוב – הטכנולוגי והמבצעי. המסלול הטכנולוגי מיועד למהנדסים ולאנשי תוכנה למיניהם. המסלול המבצעי, שבו הוא שירת, נועד לאנשי תקשוב שצומחים בשטח – בגדודים, בחטיבות ובאוגדות. כך, בין תפקידיו בשירות הצבאי, מחלוף שימש מפקד מחלקת התקשוב של גדוד 601 של הנדסה קרבית. לפני תפקידו הנוכחי הוא היה מפקד גדוד אמירים (376) ביחידת חושן של אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

תא"ל (מיל') כהן אמר כי "סהר היה קצין יוצא דופן, מקצוען וג'נטלמן. איבדנו את אחד הקצינים הכי טובים שיש לנו בחיל. הוא היה קצין מבטיח, שמסלולו העתידי היה אמור להוביל אותו לתפקידי אלוף משנה בוודאות ואולי בעתיד – לתפקיד הקשר"ר. הוא היה מפקד אהוב ונערץ, איש מקצוע ועניו".

יוסי אלפיה, חברו לשירות, סיפר למודיעין NEWS כי "הוא היה נכס לצבא בכל המובנים – מקבלת המשימה ועד לביצוע שלה. סהר היה אדם משכמו ומעלה, אדם מאוד ערכי, שנרתם לכל משימה ומבצע את המוטל עליו בצורה קפדנית ובלי הנחות. הוא דאג שכל המשימות שלו נעשות ולא זנח כל משימה כזאת או אחרת".

בשנה שעברה קיבל מחלוף ז"ל תעודת הוקרה מנשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, לאחר שהגדוד שלו נבחר ליחידת מילואים מצטיינת.

ירון אורי שי ז"ל.

ירון אורי שי ז"ל. צילום: עמודי הפייסבוק של דרכנו וכחול לבן

חלל נוסף שנפל בקרבות הוא לוחם הנח"ל ירון אורי שי ז"ל, בנו של יזם ההיי-טק ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי. בפוסט שפרסמה תנועת דרכנו, ששי עומד בראשה, בעמוד הפייסבוק שלה נכתב כי היא "אבלה ומרכינה את ראשה על נפילתו של סמל ירון אורי שי, בנו של השר לשעבר יזהר שי, יו"ר התנועה, אשר נהרג בקרבות".

בפוסט צוין כי "ירון, לוחם סיירת הנח"ל, נפל כגיבור כשהגן על האזרחים ביישובי עוטף עזה, ביחד עם חבריו ליחידה".
"אנחנו מחבקים את יזהר, הילה והמשפחה, וכואבים איתם", נכתב. "ברוך דיין האמת. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל".

גם מפלגת כחול לבן, ששי היה שר מטעמה, פרסמה פוסט תנחומים בעמוד הפייסבוק שלה. נכתב בו כי "אנחנו מרכינים ראש על נפילת בנו של חברנו, ח"כ והשר לשעבר יזהר שי, לוחם סיירת הנח"ל ירון אורי שי ז"ל, בקרב בכרם שלום".

"משפחת שי", צוין בפוסט, "אתכם באבלכם הכבד בנופלו, מות גיבורים, על הגנת המולדת. יהי זכרו ברוך".

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפה

    אכן אבידה גדולה למשפחתם ולעם ישראל. יהי זכרם ברוך!

אירועים קרובים