הממשלה מעוניינת בהצעות ופתרונות טכנולוגיים להגנת ילדים בסלולר

ד"ר שלמה קרעי, שר התקשורת: ״לצד היתרונות הרבים שההתפתחות הטכנולוגית מביאה עימה, ישנה חשיבות מכרעת להגנה על ילדים ברשת"

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

הצוות הבינמשרדי למוגנות ילדים ברשת בהובלת משרד התקשורת פרסם היום (ה') "קול קורא" למציאת פתרונות טכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר – זאת עד לא יאוחר מתאריך 19/10/23.

הצוות הבינמשרדי הוקם על ידי שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, בחודש יולי האחרון, כדי לבחון פתרונות אסדרתיים וטכנולוגיים לשיפור המוגנות של ילדים ברשת בכלל, ותוך שימוש במכשירי הסלולר בפרט. לאחר למידת הנושא על ידי חבריו וביקור במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105, הוחלט כי טיפול במוגנות ילדים ובני נוער בעת שימוש במכשיר סלולרי באמצעות פתרונות טכנולוגיים יאפשר את השינוי המהיר והאפקטיבי ביותר.

הצוות מבקש להיוועץ בציבור ובבעלי עניין בסוגיות שונות, כגון אוכלוסיות היעד שנכון להתמקד בהן במסגרת עבודת צוות זו והפתרונות הייעודיים להן, זיהוי ומיפוי כלים טכנולוגיים בשלים לשיפור מוגנות ילדים במכשירי הסלולר, אופן בחירת הכלים הטכנולוגיים לשימוש הציבור, פירוט הדרכים לשיתוף הפעולה המיידי של הורים עם מהלכי הצוות ושימורו לטווח הארוך ועוד.

בדו"ח הביקורת משנת 2022 (הגנה על קטינים במרחב המקוון) קבע מבקר המדינה, כי ישנה חשיפה מוקדמת לתכנים פוגעניים ברשת בשיעורים גבוהים אצל ילדים, וכן עלייה חדה של ביוש ("שיימינג") בין קטינים. בנוסף לכך, מנתוני מרכז המחקר של הכנסת שפורסמו בשנת 2017 עולה, כי גיל החשיפה בישראל לתכנים פורנוגרפיים הוא גיל 8, מהמוקדמים בעולם, וכי החשיפה מתבצעת בעיקר במסגרת השימוש בטלפונים ניידים. לאור ממצאים אלה, ציין המשרד, " ניכרת חשיבות פעילותו של צוות המוגנות שהוקם".

השר קרעי אמר, כי ״לצד היתרונות הרבים שההתפתחות הטכנולוגית מביאה עימה, ישנה חשיבות מכרעת להגנה על ילדים ברשת. מתוך כך, אני מזמין את הציבור, שלמעשה הציף בפניי את הנושא הכאוב הזה, להיות שותף ולקחת חלק בעבודת הצוות, לטובת מציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לילדינו גלישה בטוחה ברשת בזמן השימוש בסלולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים