בורסת FTX תבעה את הוריו של סב"פ על גניבת 26.5 מיליון ד'

הורי המייסד והמנכ"ל לשעבר של הבורסה - שכידוע ממתין למשפט בארה"ב, שבו הוא מואשם בהונאת ענק של לקוחותיו - נתבעו בטענה שהם נטלו מיליוני דולרים מכספי החברה כדי להעשיר את עצמם ואת "מטרות המחמד שלהם"

נשלח ל-25 שנים בכלא. סם בנקמן פריד, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו FTX.

בורסת הקריפטו פושטת הרגל FTX הגישה באחרונה תביעה נגד ג'וזף בנקמן וברברה פריד, הלא הם הוריו של מייסדה והמנכ"ל שלה לשעבר, סם בנקמן-פריד (סב"פ).

התביעה, שהוגשה השבוע (ב') לבית המשפט לפשיטות רגל שבמחוז דלאוור בארה"ב, טוענת כי בני הזוג בנקמן-פריד השתמשו בגישה ובהשפעתם בתוך FTX כדי לקבל מתנות ותרומות שלא כדין, כולל "מתנה" של 10 מיליון דולר במזומן ונכס יוקרה בשווי של 16.4 מיליון דולר ב-FTX שבאיי הבהאמה, שם שוכן הסניף הראשי של הבורסה. FTX מבקשת מבית המשפט לקבוע שעל הנאשמים להחזיר לה את כל כספיה שלטענתה נוצלו על ידם, כמו גם לקבל פיצויים עונשיים.

תביעה משפטית מרעישה במיוחד בפרשה סוערת

למעשה מדובר בתביעה מרעישה במיוחד, משום שזירת המסחר במטבעות דיגיטליים מאשימה את בני הזוג בנקמן ופריד, שניהם פרופסורים מוערכים למשפטים, בסיוע לבנם בהפקעת מיליוני דולרים השייכים ללקוחות FTX.

בתביעה נטען כי גם האב וגם האם ניצלו לרעה את הגישה שלהם לבורסה באמצעות בנם. על האב נאמר כי הוא היה, לכאורה, מעורב באופן פעיל בהעברת כ-10 מיליון דולר מכספי לקוחות החברה אל עצמו, בתוך שהוא עושה לשם כך שימוש בידע שלו בדיני מס ובהבנה עמוקה של מבנה התאגיד FTX. האם מואשמת בכך שהפעילה על בנה לחצים לתרום שורה של תרומות פוליטיות (בעיקר למפלגות שמאל). על אף שהתביעה לא פירטה את הסכום המדויק שנתרם לפריד מכספי הלקוחות, צוין כי הסכום מסתכם לפי הערכות בעשרות מיליוני דולרים.

נזכיר כי הנסיבות סביב נפילת הבורסה המשגשגת, והגעתה לפשיטת רגל, נותרו לוטות בערפל בינתיים, עם כי ניכר כי סב"פ ומנהלים אחרים בחברה עשו, לכאורה, שלל מניפולציות בכספי המשקיעים, בתוך העברתם בין גופי בת שונים של התאגיד.

בפועל נותרו מיליארדי דולרים ששייכים ללקוחות בידי החברה, שהנהלתה הנוכחית, בהובלת ג'ון ריי השלישי שהחליף את סב"פ, עשתה כל שביכולתה כדי לגבות את הכספים ממקורות שונים. FTX הצהירה שהיא מחזירה נכסים בגובה של 7.3 מיליארד דולר לנושיה, והעובדה שהיא הגישה כעת תביעה נגד הוריו של סב"פ נחשבת על ידי גורמים בתעשייה כצעד בכיוון הנכון לשם החזרת הכספים הגנובים, לכאורה. בחודשים האחרונים נשמעה ביקורת מצד הנפגעים בפרשה החמורה אודות החסינות המושתקת והלא ברורה ממנה נהנו הוריו של סב"פ עד כה, בזמן שבנם נותר כלוא וממתין למשפטו.

התביעה היא ההתפתחות האחרונה בסאגה המתמשכת של FTX, שהגישה בקשה לפשיטת רגל בנובמבר 2022 לאחר שנחשף כי החברה הפסידה מיליארדי דולרים מכספי הלקוחות. סב"פ, שהואשם בהונאה וניהול כושל, עומד כעת, כאמור, בפני משפט פלילי חמור במיוחד.

התביעה החדשה נגד הזוג בנקמן-פריד היא בעצם עוד תזכורת לכך שתעשיית הקריפטו עדיין אינה מפוקחת ברובה וכי משקיעים צריכים להיזהר במיוחד מהישענות על בורסות קריפטוגרפיות, כדי שלא ימצאו את עצמו במצב דומה לזה של לקוחות FTX.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים