בכירי טק שעוררו סערה עקב התנגדות לרפורמה – בעד אחדות בעם

תום ליבנה מ-ורביט איים לעזוב את הארץ ולהפסיק לשלם כאן מיסים, ואייל ולדמן ממלאנוקס עורר התנגדות אצל חלקים בציבור כשהתבטא נגד התוכנית המשפטית ותרם למחאה ● עכשיו, יש להם מסר קצת אחר

מימין: אייל ולדמן ותום ליבנה.

אייל ולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, תום ליבנה, מייסד ומנכ"ל ורביט, ובכירי היי-טק נוספים עוררו מחלוקת בציבור כשהביעו את התנגדותם לתוכנית המשפטית של הממשלה, מראשית הדרך. עכשיו, שניהם קוראים לאחדות בעם.

השניים השתתפו באירוע "נפגשים מחדש – כנס חיבורים ראשון מסוגו", שנערך אמש (ג'), ביוזמת תנועת מפגשים וקרן ההון-סיכון iAngels. באירוע נטלו חלק בכירים במשק, רבנים, אנשי תקשורת, מפקדי צה"ל ומנהיגים חברתיים מהמגזרים השונים, בהם מרים פרץ, הרבנית ימימה מזרחי, עופר חדד מחדשות 12, מירי מיכאלי, אלי פלאי, הרב חיים איידלס, שלי הוד מויאל, דוד סולומון, מור אסיא, אבי יששכרוף, צילית יעקבסון, אילן בירנפלד, מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה – תנועה שמהווה חלק מהמחאה נגד התוכנית המשפטית של הממשלה, וכאמור, ולדמן וליבנה.

ולדמן היה בין המשקיעים הבולטים במחאה, מתחילתה, והתבטא בהזדמנויות שונות בחריפות נגד התוכנית שהציג שר המשפטים, יריב לוין. ליבנה הצהיר בראיון ששודר בסוף ינואר האחרון במהדורה המרכזית של חדשות 12 ש-"הדרך שאני הולך לעשות, ואני מקווה שרבים אחרים יעשו אחריי, היא פשוט לרדת מהארץ ולהפסיק להיות תושב במדינת ישראל, ואז להפסיק לשלם פה מיסים". הוא לא עשה זאת, בסופו של דבר, ובחודש מאי ניסה לתקן את הרושם שנוצר מדבריו ואמר בראיון לגיקטיים שהוא בכלל בעד רפורמה משפטית.

אתמול, במהלך הכנס, ליבנה ציין כי "אני מגיע למעמד החשוב הזה עם מסר מפייס – אנחנו עם אחד ואנחנו חייבים לעמוד יחד, למען עצמנו, למען המדינה, כי אין לנו ארץ אחרת. הפערים בין הצדדים לא כל כך גדולים. יש פה הזדמנות פז לחוקה ושינוי אמיתי. בתור מי שעומד בראש ורביט, כנציג של ההיי-טק הישראלי, שהביא כבוד למדינה, עם 25% מתקבולי המדינה והשקעות גדולות, אני מרשה לעצמי להגיד שמערכת המשפט בישראל צריכה שינוי. אני מכיר אותה היטב, כחלק מתחום העיסוק שלנו בחברה".

לדבריו, "אנחנו צריכים להבין שיש צורך בשינוי המערכת וחוקה היא דבר הכרחי במדינת ישראל. לכן, אני לא מתנגד לרפורמה באופן כללי. אני יודע שיש הרבה מה לעשות במערכת המשפט. אין לנו דרך אחרת אלא לשבת, כל הצדדים, להתחבר כעם אחד, לעבוד יחד ולהביא פתרון. בסופו של דבר, אסור לנו לשכוח שהפערים בינינו לא כאלה גדולים, ומה שמאחד אותנו הוא ההבנה העמוקה שקיימת בתוכנו, כישראלים, שיש לנו מטרה אחת – לשמור על הבית".

"הממשלה מפלגת את העם – ואנחנו צריכים לחבר"

ולדמן אמר: "אני רואה כיצד הממשלה מפלגת את העם – פילוג שמוביל לדברים שליליים ונוראיים. במקום לפלג, אנחנו צריכים לחבר, וחשוב להיפגש ולשבת יחד, כל פלגי העם. עלינו לבנות אמנה שתאפשר לנו לחיות פה ביחד אחרי הממשלה הנוכחית".

"הישיבה של כולם ביחד והנכונות יאפשרו לנו לחבר את העם כולו ולחיות יחד כאן, לא משנה מי בשלטון", טען ולדמן.

פרץ סיכמה את הדברים בפרפראזה על השיר של מאיר אריאל: "עברנו את פרעה ואת היטלר, נעבור גם את זה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    -בדמוקרטיה הרוב קובע!!! -גם אם הם צ׳חצ׳חים, בוטים, ביביסטים, מנשקי מזוזות… -אתם מבקשים שנגיב בסגנון שלא חורג מהטעם הטוב (שלא נגיב כדרכיכם) -תעשו טובה ותקחו את כל עושריכם ותקיימו את מה שהבטחתם… נשלם לכם כרטיס לכיוון אחד ותעזבו את ארץ הקודש. ״תישקוט הארץ מהמתנשאים לעד!!! א מ ן

  2. תמיר

    הם בכירי היי טק ומוצלחים ככל שיהיו אבל מנהיגי המדינה. רוצים להשפיע ? לשנות ? תתמודדו למפלגה עם אג'נדה שאתם רוצים לקדם.

אירועים קרובים