סינגטל מכרה 20% מעסקי הדאטה סנטר שלה ל-KKR

חברת ההשקעות תשלם על הנכס כ-808.5 מיליון ד' ● ענקית הטלקו הסינגפורית, שמאיצה את התרחבותה בדרום-מזרח אסיה, אמרה לתקשורת כי ההשקעה היא לפי הערכת שווי עסקי הדאטה סנטר שלה ביותר מ-4 מיליארד ד' בסך הכל

מכרה 20% מעסק הדאטה בנטר שלה. סינגטל.
הרוכשת. חברת ההשקעות KKR.

הרוכשת. חברת ההשקעות KKR. צילום: ShutterStock

חברת התקשורת הסינגפורית סינגטל (Singtel) הגיעה להסכם עם חברת ההשקעות KKR במסגרתו תמכור לה 20% ממניות עסקי הדאטה סנטר האזוריים שלה, תמורת 808.5 מיליון דולר. הכספים ישמשו להאצת התרחבות החברה ברחבי דרום-מזרח אסיה.

בהצהרה לתקשורת, אמרה סינגטל כי ההשקעה מעריכה את עסקי הדאטה סנטר שלה ביותר מ-4 מיליארד דולר, שהם 5.5 מיליארד דולר סינגפורי (SGD). ל-KKR יש אפשרות להגדיל את חלקה ל-25% עד 2027 לפי הערכת שווי מוסכמת מראש.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2023, בכפוף לאישורים רגולטוריים ותנאי סגירה.

לדברי סינגטל, בנוסף להון שתקבל, העסקה תאפשר לה "לנצל את המומחיות של KKR בהשקעה" בדאטה סנטרים ותשתיות טלקום קריטיות ברחבי העולם.

עסקי הדאטה סנטרים של סינגטל הם חלק מיחידת Digital InfraCo, שהוקמה בשנת 2023 ואשר פועלת בסינגפור, אינדונזיה ותאילנד. החברה מתכננת להתרחב ולהציע אותם גם למלזיה ולשווקים אחרים באזור.

תעשיית הדאטה סנטרים צומחת בקצב מואץ, גם באסיה

תעשייה בצמיחה גבוהה. דאטה סנטר.

תעשייה בצמיחה גבוהה. דאטה סנטר. צילום: ShutterStock

סמנכ"ל הכספים של סינגטל, ארתור לאנג, אמר שתעשיית הדאטה סנטרים צומחת בקצב מואץ עקב המגמות החדשות בשוק (כמויות הנתונים שנאגרים ומשמשים את הבינה המלאכותית לצורך ניתוח מצבים חכם, למשל) ושהחברה מצפה לשותפות שנרקמת כעת עם KKR שתסייע לה בהגדלת עסקיה אלו.

לאנג אמר כי החברה גייסה יותר מ-4.4 מיליארד דולר מאז חשיפת האיפוס האסטרטגי שלה במאי 2021.

ל-KKR יש רקורד משמעותי של השקעות במרכזי נתונים ברחבי העולם, עם השקעות בחברות כמו Digital Realty Trust, Equinix ו-Switch.

יחידת התשתית Digital InfraCo שנולדה למעשה השנה, כוללת, בנוסף לעסקי הדאטה סנטר האזוריים של החברה, גם את פעילותה של סינגטל בתחום הכבלים התת-ים והלוויין, יחד עם 5G MEC ופלטפורמת הענן Paragon. החברה, כך מסתמן, מתכננת להפוך את Digital InfraCo לישות נפרדת בעתיד.

בסך הכל, מכירת נתח ביחידת הדאטה סנטרים שלה ל-KKR היא התפתחות חיובית עבור סינגטל, שתאפשר לה, כאמור, להאיץ את התרחבות עסקיה בשוק צומח במהירות, וכן לנצל את המומחיות וההון של הרוכשת כדי למנף ולהרחיב את עסקיה עוד יותר.

לפי פורבס, סינגטל ו-KKR אמרו בהצהרה שלהן לתקשורת כי הן מעריכות ששוק הדאטה סנטרים בדרום-מזרח אסיה יגדל ב-17% בחמש השנים הקרובות, וכן צפוי לצמוח בקצב צמיחה שנתי ממוצע (ר"ת CAGR) של 15% באותו פרק זמן. תעשייה זו מונעת על ידי ביקוש גובר מתעשיית מחשוב הענן, המסחר האלקטרוני ומשירותים דיגיטליים אחרים. לדברי החברות, הדאטה סנטרים האזוריים ימשכו השקעות של תשעה עד 13 מיליארד דולר במהלך התקופה המדוברת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים