מטא לוחצת על הגז בתחרות שלה מול ChatGPT

ענקית הטכנולוגיה - שהיא החברה האם של פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ושירותים אחרים - עתידה לשחרר מודל שפה גדול חדש שיהיה בעל עוצמות ויכולות לפחות כשל GPT-4 מבית OpenAI, חלוצת תחום ה-AI הג'נרטיבית

תנסה לעקוף את OpenAI ו-ChatGPT. מטא.

מטא (Meta Platforms) – חברת האם של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם – אמורה לשחרר בעתיד הקרוב מודל AI חדש בקוד פתוח, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל. לפי הכתבה, המודל החדש צפוי להיות חזק כמו ה-GPT-4 מבית OpenAI, שהוא המודל אשר מגבה את פעילותו של הצ'טבוט המצליח והמדובר שחברת הבינה המלאכותית שחררה לפני מספר חודשים – ChatGPT.

המודל החדש, שעדיין נמצא בפיתוח, נבנה על ידי צוות שבראשו עומד לא אחר מאשר המנכ"ל של מטא, מארק צוקרברג. הוא צפוי להיות חזק פי כמה מדגם הבינה המלאכותית הג'נרטיבית הקודם של מטא, ששמו Llama 2, וכן עתיד להיות מסוגל ליצור ביטויים אנושיים יותר מאשר דגמים קודמים המוכרים לנו כבר.

נזכיר כי Llama 2 הוא מודל שפת ה-AI בקוד פתוח של מטא שהושק ביולי, ואשר מופץ על ידי שירותי הענן Azure של מיקרוסופט. מטרת המודל המוקדם הייתה גם היא להתחרות ב-ChatGPT של OpenAI וב-בארד (Bard) של גוגל, אבל כעת – בחלוף פחות מחודשיים משחרור המודל הקודם – מטא כבר מפתחת, כאמור, את הדור החדש של המודל שלה.

לפי הדיווחים, הענקית ממנלו פארק מייצרת את המודל החדש בקוד פתוח, על מנת להאיץ את פיתוח הדור הבא של דגמי הבינה המלאכותית. לפי הג'ורנל, החברה מאמינה שמודלים של קוד פתוח יהיו נגישים ומתאימים יותר ממודלים קנייניים, ושהדבר יוביל ליותר חדשנות בסופו של יום.

על פי הג'ורנל, מטא מצפה להתחיל לאמן את מערכת הבינה המלאכותית החדשה שלה בתחילת 2024, אך החברה לא הגיבה בינתיים לדיווחים אלו.

עומד בראש צוות הפיתוח. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא.

עומד בראש צוות הפיתוח. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא. צילום: מטא

כולן רוצות לכבוש את משבצת הצ'טבוט היוצר של ChatGPT

למעשה מטא היא החברה האחרונה שקופצת לתוך מערבולת השיבוש המסחררת שיצר ChatGPT מאז שהושק בשלהי נובמבר 2022, והיא בהחלט אינה החברה היחידה שעובדת על דגמי AI יוצרת מבוססי קוד פתוח.

בין המתחרות שנמצאות במירוץ, שתכליתו להציע למשתמשים את כלי ה-GenAI האולטימטיבי, נכללת כמובן גוגל, כשמדור Google AI מפתח מודל שפה גדול (LLM) בקוד פתוח בשם LaMDA. המודל LaMDA מאומן על מערך נתונים עצום של טקסט וקוד, שלגוגל יש נגישות ברורה אליו, והוא יכול ליצור טקסט, לתרגם שפות, לכתוב סוגים שונים של תוכן יצירתי ולענות על שאלות באופן אינפורמטיבי.

בנוסף, ביולי נודע כי אפל עובדת על כלי בינה מלאכותית שיהיו גם הם דומים ל-ChatGPT של OpenAI ול-בארד של גוגל. החברה, כך דיווח בלומברג, בנתה מסגרת משלה, הידועה בשם Ajax, ליצירת מודלים גדולים של שפה, והיא גם בוחנת צ'טבוט שחלק מהמהנדסים מכנים בשם Apple GPT.

גם לחברת המחקר אנטרופיק (Anthropic) יש מודל שפה גדול בקוד פתוח בשם קלוד. קלוד הוא מודל שפה מחולל דומה.

פיתוח נוסף בתחום מגיע מ-EleutherAI, שהוא פרויקט מחקר מונחה קהילה המפתח מודל שפה גדול בקוד פתוח ששמו Megatron-Turing Natural Language Generation model (ר"ת MT-NLG).

וכמובן ש-OpenAI עצמה פרסמה כבר כמה מודלים של קוד פתוח, ושוקדת כל העת על פיתוח היכולות של ChatGPT שלה, שנחשב ככלי הבינה הג'נרטיבית המוביל כיום.

פיתוח של מודלי בינה מלאכותית יוצרת בקוד פתוח הוא מגמה משמעותית בתעשיית הטק בכלל ובתחום הבינה המלאכותית בפרט. למודלים אלה יש פוטנציאל לשמש למגוון רחב של יישומים, ביניהם כידוע לנו כבר ליצירת טקסט, תמונות ומוזיקה. בנוסף יכולים הכלים הללו לשמש גם ליצירת צורות חדשות של בידור וחינוך ולמעשה כיום לא ידוע לאנושות מה גבולות היכולות של הכלים, שמאומנים ולומדים כל העת עוד ועוד נתונים ויכולות, אך ברור כבר שהאנושות מפתחת את הכלים ומקווה שישמשו בעיקר לטוב ולא לרע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים