מדור IT חדש – לקראת הבחירות לרשויות המקומיות

מערכת אנשים ומחשבים פנתה לראשי רשויות מקומיות וביקשה מהם לספר מה הם עשו בכל מה שקשור לחדשנות, טכנולוגיה וערים חכמות ● והפעם: ליזי דלריצ'ה, ראשת עיריית גני תקווה

ליזי דלריצ'ה, ראשת עיריית גני תקווה.

החדשנות הטכנולוגית הפכה בשנים האחרונות להיות אחד הכלים המרכזיים באסטרטגיה הניהולית של ראשי הערים. לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, מערכת אנשים ומחשבים מעמידה את הבמה שלה לרשות ראשי רשויות מקומיות כדי שיספרו לנו, ולתושבים, מה היו האתגרים והתוכניות שלהם בתחום החדשנות האורבנית, מה בוצע עד כה ומהן התוכניות שלהם להמשך, במידה שייבחרו.

שם הרשות המקומית: עיריית גני תקווה.

מספר התושבים: 25,200.

מעמד סוציו-אקונומי: 9 מתוך 10.

שם ראשת הרשות המקומית: ליזי דלריצ'ה.

מכהנת בתפקיד משנת: 2013.

האם את מתמודדת בבחירות הקרובות?
"כן".

האם יש לגני תקווה תוכנית לעיר חכמה?
"כן. תוכנית העיר החכמה של גני תקווה יצאה לדרך ב-2020, כמענה טכנולוגי למטרות הגברת השליטה והביטחון של התושבים באמצעות מצלמות, התייעלות באיסוף האשפה והמחזור, והתייעלות אנרגטית בתאורת הרחובות ומבני הציבור. לצורך כך נפרשה ברחבי העיר רשת תעבורת מידע חדשה, על גבי סיבים אופטיים, שהופכת אותה לספק תקשורת עצמאי.

מי מוביל את התוכנית ומיהם בעלי התפקידים שנוטלים בה חלק?
"הפרויקט הוא ביוזמתי ובליווי הנהלת העירייה, ומבוצע בלשכת המנכ"ל, בסיוע מהנדס העירייה. השותפים הם: ראשי האגפים חדשנות ומערכות מידע, תפעול ושפ"ע, דוברות וקשרי קהילה, גזבר, יועצת משפטית, קב"ט ועוד . יועץ מומחה ראשי ומנהל הפרויקט הוא יואל לוי ממוניקום, והספק המבצע – חברת שמרד".

אילו פעולות בוצעו בגני תקווה בקדנציה האחרונה בתחום הלינקים האלחוטיים?
"נפרשה רשת רחבה של גלים מילימטריים, שמקשרת בין כ-40 אתרי מצלמות".

האם יש לכם מוקד לניהול פניות תושבים בצורה אחודה?
"כן. מדובר במוקד של א.ש בינה, שאליו מחוברות יחידות הגבייה, התפעול והשפ"ע – לרבות קבלני המשנה, הפיקוח, המחשוב, הגינון ועוד".

האם קיים מרכז שירות לתושב?
"תפישת השירות בעיריית גני תקווה היא כוללת – כל האגפים הם נותני שירות. העירייה מאמינה בעיצוב שירות אישי תוך שימוש בכלים שבהם התושבים רגילים להשתמש. קיימת השקעה רבה בפיתוח יוזמות ואמצעים לא שגרתיים במטרה לענות על כלל הצרכים. לא קיים מרכז פיזי, אלא הקמנו מרכז וירטואלי – אזור אישי לתושב באתר העירייה".

מה לגבי אתר אינטרנט עירוני?
"הוא קיים ומכיל מעל 30 שירותים דיגיטליים בתחומים שונים. בימים אלה האתר עובר שדרוג משמעותי, שלאחריו הוא יכיל מרחבים קהילתיים על פי 'מצבי חיים' של התושבים".

ומה לגבי מערכת שליטה ובקרה רשותית?
"בחירום, יש לנו את מערכת שוע"ל ביטחון ואבטחה, שכוללת רשת מצלמות חכמות".

האם יש לכם בקרת תאורה חכמה?
"לא".

ובקרת השקיה חכמה?
"כן".

כיצד עיריית גני תקווה מבצעת שיתוף תושבים?
"שיתוף התושבים מתקיים בשוטף בכמה רמות – שיתוף לגבי פרויקטים, מודל מתקני משחקים בפארק השכונתי והאקתון תושבים בנושא תחבורה. ככלל, העירייה מפעילה תושבים בתחומי הדיגיטל והטכנולוגיה".

מהם התקציבים של עיריית גני תקווה – בכלל ושל המחשוב – לשנה הנוכחית?
"תקציב העירייה לשנת 2023 עומד על כ-185 מיליון שקלים, מהם שני מיליון לתקציב מחשוב שוטף. לגבי תקציב החדשנות לשנה הנוכחית – יוזמות רבות יוצאות בנוסף לתקציב השוטף מתב"רים (תקציבים בלתי רגילים – י"ק) ייעודים שנפתחים במהלך הקדנציה. לדוגמה, לעיר חכמה הוקצו 3.5 מיליון שקלים".

האם יש לעירייה מנמ"ר?
"כן, רותם עינב רשטיק".

האם הוגדר תקן של מנמ"ר?
"כן, אך הוא הומר למנהל אגף חדשנות ומערכות מידע".

מה התוכניות שמתוכננות בתחום החדשנות?
"פרויקט עירייה אחת – הכנסת מערכת CRM רשותית לשיפור תמונת המצב הארגונית של האינטראקציות של התושב עם האגפים השונים; הטמעת מרכזיית סיסקו, שמכונה גם פרויקט שירלי. הפרויקט הזה כולל מרכזיית טלפוניה בענן וכן מערכת קול סנטר למוקד העירוני – מערכת ACE; הטמעת פלטפורמה רוחבית לניהול ורישום אירועים, ניהול מתנדבים והשכרת חללים; והטמעת מערכת יסוד לאיגום נהלי עבודה ברשות וניהול הידע".

האם אתם מתכננים להכניס לעירייה בינה מלאכותית?
"כן. אנחנו בוחנים הכנסת מערכת לניתוח שפה טבעית של הפניות למוקד העירוני והכנסתן למודל בינה מלאכותית, על מנת לייצר תשובות לשאלות נפוצות מתוך הדאטה שנאסף".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי חנדלי

    גני תקווה עיר חדשה בחצי שנה האחרונה עם ניהול מבריק ומודרני של ליזי ראשת המועצה שהפכה לראשת עיר מצליחה בקנה מידה ארצי ואין שום ספק שהטמעת מערכת מודרנית חשובה של חדשנות תביא את העיר מעלה מעלה. כנציב ליונס Lions בשנת 2022/23 פגשתי את ליזי במשרדה והחלטנו על הקמת מועדון מתנדבים חברתי של Lions בגני תקווה. אכן החלטה זו קורמת עור וגידים וכבר קבוצה של 24 חברי ליונס ״התקווה״ מתפקדים בעיר גני תקווה. ברצוני לבשר לראשת העיר כי במהלך החודשיים הקרובים נקיים טקס צ׳רטר למועדון אשר בו מחברים את חברי המועדון המופלאים בראשות הנשיאה המייסדת ישראלה שמעוני אל הליונס הבינלאומי, וראשת העיר תהיה גאה בחבורת הנהלה מצטיינת של המועדון ליישום מערכת של התנדבות פורחת ומתקדמת לטובת הקהילה. מברך את ליזי החרוצה,שכה הטיבה לפרט את נושא החדשנות בעיר ובטוחני שחברי מועדון החדש התקווה בעיר יסייע להטיב החיים בעיר בפעילות התנדבותית עניפה ומגוונת בחיבור חברתי משובח כפי שצפינו במפגשים האחרונים. אינג׳ רמי חנדלי נציב ליןנס שקדם בשנת 2022/23

אירועים קרובים