בקרוב ב-Windows 11: תמיכה רחבה יותר בפורמטים של כיווץ קבצים

אם עד היום הפורמט היחיד שנתמך כברירת מחדל במערכת היה ZIP, וכל השאר נזקקו ליישום צד שלישי, הרי שהחל משחרור העדכון הבא יוכלו משתמשי Windows לפתוח/לכווץ קבצים גם בפורמטים RAR, 7Z, GZ, TAR ועוד

מה חדש? בלי חדשות (אם רוצים). Windows 11.

אם לא יהיו דחיות מיוחדות, העדכון הגדול הבא של Windows 11 אמור להתרחש עוד לפני סוף השנה הנוכחית, כנראה באוקטובר הקרוב. העדכון הזה, שייקרא בפשטות 23H2, כדי לציין שמדובר בעדכון השני הגדול לשנת הפעילות הנוכחית, אמור להציע עיצוב מחדש של אחד הכלים השימושיים ביותר לכל משתמש Windows: סייר הקבצים.

אבל מעבר לעיצוב עצמו, מיקרוסופט החליטה לשלב בסייר הקבצים החדש תמיכה רחבה יותר בפורמטים של כיווץ קבצים. אם עד היום הפורמט היחיד שנתמך כברירת מחדל במערכת היה ZIP וכל השאר נזקקו ליישום צד שלישי, הרי שהחל משחרור העדכון הבא יוכלו משתמשי Windows לפתוח/לכווץ קבצים גם בפורמטים RAR, 7Z, GZ ו-TAR ואף יותר מכך.

אחד הדברים שזה אמור להוביל אליהם הוא כמובן הוצאה מהשוק של כלי כיווץ ותיקים שנמצאים כיום בשימוש נרחב, כולל כמובן WinRAR, אחת מאפליקציות הכיווץ/פתיחה הוותיקות ביותר שקיימות בשוק, וכולל 7-Zip החינמית, שהיא תוכנית שתומכת כמעט בכל פורמט כיווץ מוכר.

עם זאת, מספר מבחנים שבוצעו ברשת באמצעות גירסת בטא של Windows מצביעים על כך, כי ייתכן שמי שהביצועים חשובים לו לא יוותר על הכלים הקיימים. באופן ממוצע מהירות הביצוע של תוכנות כיווץ שנבדקו מול תכונות הכיווץ של סייר הקבצים החדש הייתה הרבה יותר טובה באופן משמעותי. עם זאת, ייתכן שעד ההשקה יצליחו במיקרוסופט לעשות כוונונים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים