קרן בירד תשקיע ארבעה מיליון דולר בפרויקטי סייבר

הפרויקטים יעסקו בפיתוח טכנולוגיות סייבר להגנה על תשתיות קריטיות של שדות תעופה, נמלי ים ומערכות ייצור תעשייתי ● אנשים ומחשבים שוחח עם טל קלם, מנהל פיתוח עסקי בקרן בירד וראש תוכנית בירד סייבר

טל קלם, מנהל פיתוח עסקי בקרן בירד וראש תוכנית בירד סייבר.

בירד (BIRD) – הקרן הדו-לאומית של ממשלות ישראל וארה"ב למחקר ופיתוח טכנולוגי – תשקיע ארבעה מיליון דולר בפרויקטי פיתוח טכנולוגיות סייבר להגנה על תשתיות קריטיות של שדות תעופה, נמלי ים ומערכות ייצור תעשייתי.

ממשיכה להשקיע בפרויקטים טכנולוגיים ישראליים-אמריקניים. קרן בירד

הפרויקטים המשותפים שאושרו הם: מיזם לפיתוח יכולות איסוף מודיעין על איומי סייבר בתחום הימי, אותו תערוכנה ריסקנה (Rescana) מתל אביב, בשיתוף ענקית הגנת הסייבר טרנד מיקרו (Trend Micro); פתרון לניהול ובקרה של סיכוני סייבר למערכות בקרה תעשייתיות והתאוששות מהירה לאחר תקיפה, שיעשו סלבדור טכנולוגיות (Salvador Technologies) מרחובות ו-Bastazo מארקנסו; פלטפורמה להגנה מהתקפות סייבר עבור שדות תעופה ותעבורה אווירית, תוך ניטור רציף בזמן אמת של תעבורת נתונים ועמידה בתקנות – אותה יפתחו Cyber 2.0 הישראלית ושדה התעופה הבינלאומי סינסינטי שבצפון קנטקי; פרויקט נוסף שאושר בין חברה ישראלית לשדה תעופה יעסוק גם הוא בהטמעת פתרונות סייבר לשדות תעופה.

מעבר למענק שאושר, הפרויקטים יזכו גם להשקעות של המגזר הפרטי, כך שסך ההשקעות בפרויקטים יגיע לכ-10 מיליון דולר.

בירד סייבר – יוזמה לחיזוק הגנת הסייבר לתשתיות קריטיות בארץ ובארה"ב 

בראיון לאנשים ומחשבים אמר טל קלם, מנהל פיתוח עסקי בקרן בירד וראש תוכנית בירד סייבר (BIRD Cyber), כי "בעוד תעשיית הסייבר זוכה להשקעות אדירות, מרבית הספקיות בתחום מתמקדות בפיתוח מערכות התומכות במגזרים בהם לארגונים יש משאבים – הבנקאות, הביטוח והמסחר. אלה מגזרים עתירי ממון, שיכולים לעמוד בעלויות הגבוהות של מערכות אלו. אך צרכי הסייבר הלאומיים גדלים גם הם, מהר מכפי שהתעשייה מסוגלת לספק. ארגונים משמעותיים רבים, כגון מתקני תשתית בתחומי האנרגיה והחשמל, מפעלי ייצור מתקדמים, חברות קטנות ובינוניות, או נמלי ים ותעופה, נזקקים גם הם לתמיכה של פיתוח ומשאבים, על מנת להטמיע פתרונות שיאפשרו להם להתמודד למול קצב ומורכבות אתגרי הגנת הסייבר".

כדי לענות לאתגרים אלה, הסביר קלם, "מערך הפיתוח והטכנולוגיה במשרד לביטחון המולדת (DHS S&T), מערך הסייבר הלאומי של ישראל, וקרן בירד הקימו את תוכנית BIRD Cyber – יוזמה משותפת לחיזוק הגנת הסייבר של תשתיות קריטיות בישראל וארה"ב, תשתיות המהוות מטרה קבועה לאיומי סייבר ולנסיונות תקיפה יומיומיים".

"התוכנית", הסביר, "פועלת בארבעה תחומים – פיתוח ארכיטקטורה מאובטחת להגנה על פעילות מערכות תפעול של מתקני תשתית (OT, ICS); פתרונות לשיקוף תמונת אבטחת הסייבר השוטפת לנמלי ים או שדות תעופה קטנים ובינוניים – המתקשים לעמוד בתקנות האבטחה של הרגולטורים; פיילוטים של מרכזי חוסן ענפיים לעסקים קטנים ובינוניים, כך שהמרכזים ישרתו מאות גופים, בקנה מידה נרחב, ובאופן יעיל ומבוזר; פתרונות ארכיטקטורה של היתוך, מיזוג וניתוח נתונים – באמצעות איסוף נתונים גולמיים ממגוון רחב של מקורות, בשילוב בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לזהות איומים באופן יעיל".

מייגן מאהל, ראשת תחום שיתופי פעולה תעשייתיים במערך המדע והטכנולוגיה של המשרד לביטחון המולדת, אמרה כי "שנתה הראשונה של תוכנית בירד סייבר הניבה לנו פתרונות טכנולוגיה מתקדמים לאתגרי אבטחת סייבר מהותיים לישראל וארה"ב. שותפינו הישראלים יספקו יכולות חדישות לחיזוק עמידותן של התשתיות הקריטיות בזירת הסייבר".

אבירם עצבה, ראש אגף בכיר לשיתופי פעולה בין-לאומיים במערך הסייבר הלאומי, ציין כי "המערך והמחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב הן שותפות אסטרטגיות להתמודדות עם איומי הסייבר והעלאת החוסן במרחב הסייבר. עם המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב אנו דוחפים לפיתוח פתרונות חדשניים לקידום הגנת הסייבר של עסקים קטנים ובינוניים ושל תשתיות קריטיות".

"אנו לא פועלים למטרות רווח", סיכם קלם, "אולם לא נממן מחקר בלא שלבסוף יהיה תוצר מסחרי. המטרה היא לייצר ערך כלכלי ברמה הלאומית, כשבסוף יש משהו למכור. תהליך הנאותות שלנו מאד יסודי, ואנו בלתי תלויים – אם פרויקט קיבל מאתנו הכרה או השקעה – אז מביטים עליו אחרת בשוק. נמשיך להאיץ בשוק פתרונות הגנת סייבר לכל מי שאינו מוגן: דוגמת נמל ימי או נמל תעופה קטן, או עסקים בינוניים-קטנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים