ארה"ב: קוינבייס קיבלה אישור להציע חוזי קריפטו עתידיים ללקוחות

האישור הרגולטורי שקיבלה בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב יסייע לה ככל הנראה להגדיל את הכנסותיה, אך יש הרואים בו גם סימן לכך שהרגולטורים מתחילים לקבל יותר את תחום המטבעות הווירטואליים, ולהיערך בהתאם

זכתה באישור להציע חוזי קריפטו עתידיים. קוינבייס.

קוינבייס (Coinbase) – בורסת מטבעות הקריפטו הגדולה בארצות הברית – זכתה באישור להציע מסחר בחוזים עתידיים על מטבעות קריפטוגרפיים בארה"ב. 

את האישור להציע חוזי קריפטו עתידיים ללקוחותיה הקמעונאיים קיבלה הבורסה מהאגודה הלאומית לחוזים עתידיים, ה-NFA (ר"ת National Futures Association) – ארגון עצמאי לפיקוח על שוקי החוזים העתידיים והנגזרים בארה"ב, שקיבל את הסמכתו מהרגולטור הפדרלי על נגזרים, הוועדה למסחר בחוזים עתידיים וסחורות, ה-CFTC (ר"ת Commodity Futures Trading Commission).

לפי הערכות של אנליסטים בתחום הקריפטו, מדובר בניצחון רגולטורי גדול עבור קוניבייס בפרט ותעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים בכלל, שכן זו הפעם הראשונה שבורסת קריפטו גדולה קיבלה אישור שכזה בארצות הברית. בנוסף נטען כי זוהי גם התפתחות חיובית עבור תעשיית המטבעות הדיגיטליים האלטרנטיביים בכללותה, שכן היא מעידה, כך סבורים בתעשייה, שהרגולטורים מתחילים להתייחס למטבעות ווירטואליים באופן חיובי יותר.

מנכ"ל קוינבייס, בריאן ארמסטרונג. עיבוד ממוחשב.

מנכ"ל קוינבייס, בריאן ארמסטרונג. עיבוד ממוחשב. צילום: BigStock ו-ויקימדיה (בהתאמה)

"רגע מרכזי לניקיון הקריפטו בארצות הברית"

האישור מגיע על רקע קרב סוער בין תעשיית מטבעות הקריפטו לבין רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC.

ה-SEC דרשה מקוינבייס למחוק מהמסחר את כל מטבעות הקריפטו שהוצעו בפלטפורמה שלה – יותר מ-200 מטבעות במספר – מלבד הביטקוין, כך טען מנכ"לה, בריאן ארמסטרונג, וזאת לפני שהרשות הגישה נגד החברה תביעה בגין מסחר בניירות ערך לא רשומים, בתחילת יוני האחרון.

יצוין כי קוינבייס חשפה באמצע השנה שעברה תוכניות להציע חוזים עתידיים של ביטקוין ואית'ריום, אבל רק כעת, עם קבלת האישור, יתאפשר לה להציע ללקוחותיה מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים. 

בהצהרה מטעמו אמר ארמסטרונג בתגובה כי האישור הוא "רגע מרכזי לניקיון (תחום – ג"פ) הקריפטו בארצות הברית". הוא הוסיף כי המהלך "יאפשר לנו להציע ללקוחותינו יותר בחירה וגמישות באופן שבו הם סוחרים בקריפטו".

האישור צפוי גם להגדיל את ההכנסותיה של הבורסה, המייצרת כיום את רוב ההכנסות שלה מעמלות מסחר קמעונאי. מכיוון שמסחר בחוזים עתידיים הוא בדרך כלל רווחי יותר ממסחר נקודתי, האישור שהחברה קיבלה כעת יכול להשפיע לטובה על השורה התחתונה של רווחיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים