ההצטיינות של ההיי-טק נמשכת – גם בתקופת אי הוודאות

המשבר הכלכלי והמצב הפוליטי-חברתי לא מרפים את ידיהם של אנשי ה-IT, שממשיכים להצטיין גם באווירה הנוכחית ● בקרוב נראה את זה בתחרות המצטיינים השנתית של אנשים ומחשבים, IT Awards

ובמקום הראשון: ה-IT.

אין ספק ש-2023 היא שנה לא רגילה – לא בהיי-טק, ולא במדינה כולה. אבל לא עסקינן כאן במצב הפוליטי, אלא בזה הכלכלי, ובענף שהוא התורם מס' 1 לכלכלת ישראל – ההיי-טק. ליתר דיוק, בהצטיינות של הענף, גם בתקופה הזאת.

הנתונים של ההיי-טק חלשים – בין אם זה בירידה בהשקעות, וכתוצאה מכך בגיוסי הכספים של הסטארט-אפים, בירידה בגיוס עובדים חדשים, בהוצאת כספים וחברות לחו"ל, ועוד ועוד. אבל גם בתקופה מאתגרת, שלא לומר קשה, זו, עולם ה-IT וההיי-טק, על גווניו השונים, מצטיין. אנשי טכנולוגיית המידע היו ועודם המנוע העיקרי לפיתוח פתרונות שמאפשרים לארגונים למקסם את פעילותם ולממש את הליבה העסקית שלהם – הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. והם עושים זאת בהצטיינות, גם בתנאים העכשוויים והממש לא אידיאליים.

המשותף לחלק ניכר מהאנשים והארגונים האלה הוא השפעת הטרנספורמציה הדיגיטלית על התהליכים השונים שמבוצעים בהם, כולל בהגדרות התפקידים. שינוי בולט ביותר הוא שה-IT הוא כבר לא רק תומך בתהליכים ובעסקים, אלא הפך להיות כוח שמניע אותם. יוזמות חדשות מפותחות ומשימות ארגוניות משתנות בגלל ה-IT. נכון, זה תפס תאוצה בקורונה, שבה גברה התלות של ארגונים בטכנולוגיה, אבל זה הולך ומתרחב ככל שמתקדם הזמן, כולל בשנה הנוכחית, הרבה אחרי שהמשבר של המגפה חלף.

מה בארצות הברית?

בעולמות ובמגזרים רבים, ה-IT הוא האמצעי המרכזי שבעזרתו הארגון יכול להתקדם. כך התרשמו גם מארגני התחרות הוותיקה של מצטייני ה-IT בארצות הברית – CIO 100, שהסתיימה אתמול (ג').

עורכי התחרות כתבו שההצטיינות באה לידי ביטוי בין היתר בהשפעות של ה-AI על תחומים רבים ומגוונים, כולל פרויקטים למען החברה. הם ציינו בקונטקסט הזה פיתוחים חשובים לתחומי הבריאות, הגנת הסביבה וגם למניעת התאבדות – עוד הוכחה שהטכנולוגיה מצילה חיים.

הפרסים הוענקו לארגונים, מפעלים ומנמ"רים מרחבי ארצות הברית, והם שיקפו את התחזקותו של תחום ה-IT במעצמה המרכזית בעולם, שהיא המדינה שמובילה את התעשייה הזאת. במידה רבה בעקבות האמריקנים, זה בא לידי ביטוי גם במדינות אחרות, ומוכיח שהעולם לא מוותר על ערך המצוינות גם בזמנים קשים.

ומה בישראל?

בכל שנה מחדש אנחנו נוכחים לדעת שמצוינות היא ערך שלא מושפע מרעשים חיצוניים, מאירועים כאלה ואחרים ומהתפתחויות פוליטיות. כך היה בקורונה וכך קורה גם כעת, על רקע המחלוקת סביב הרפורמה המשפטית או המהפכה המשטרית של הממשלה – כל אחד ואיך שהוא רואה את המהלכים האלה וקורא להם. המצב השפיע ומשפיע על ההיי-טק, אבל בולט לעין שהוא לא גורם להפסקת הפעילות בארגוני ה-IT ובגופים השונים בענף, ובוודאי שלא להפסקת ההצטיינות.

פעם בשנה אנחנו, באנשים ומחשבים, אומרים למצטייני ה-IT תודה, וכך גם יהיה השנה, למרות מצב הרוח השפוף ועל אף הסערה הציבורית-פוליטית

כדי להעלות את אותה הצטיינות ואת אותה מצוינות על נס, אנחנו, באנשים ומחשבים, נערכים בימי קיץ אלה לקראת התחרות השנתית שלנו, IT Awards, שצוברת תאוצה משנה לשנה. בקרוב נתחיל בשלב הרישום להגשת הפרויקטים לתחרות, בקטגוריות השונות, ולאחר סיום הרישום, יוזמנו מגישי הפרויקטים לראיונות עם צוות השופטים, כדי לסייע להם לבחור את הזוכים. ללא ספק, תחום ה-AI יבלוט ויזהר בשמי התחרות השנה. גם השנה נעניק לא רק פרסים לפרויקטים עצמם, אלא אף את אות אלוף האלופים לגופים שיזכו במספר הפרויקטים הרב ביותר, כפי שידרגו אותם מעל 40 שופטי התחרות – מנמ"רים, יועצים, מומחי IT ועיתונאים. כולם בלתי תלויים, ששופטים על פי ניסיונם הרב. החברות שזכו בתואר הזה בשנה שעברה היו מנורה מבטחים ושירותי בריאות כללית.

פרופ' גדי אריאב.

פרופ' גדי אריאב. צילום: ניב קנטור

המצוינות היא גם אישית של המנמ"רים, אלה שמובילים את ארגוני ה-IT. גם הפעם, לצד הענקת אותות ההצטיינות לפרויקטים, נעניק את אותות המנמ"רים המצטיינים. הם ייבחרו על ידי ועדת איתור, בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב, שמוביל את התחרות מזה יותר מעשור. לקראת תחילת הגשת המועמדות, מיד לאחר חופשת הקיץ, כתב פרופ' אריאב: "משבר בא ומשבר הולך, בעוד שעולם המחשוב הארגוני ממשיך לייצר מהלכים דיגיטליים. לצד ההתמודדות של העולם העסקי עם המשבר הפוליטי בישראל, יחידות המחשוב הארגוניות נדרשות שוב, שנה אחר שנה, למנהיגות ומצוינות בייזום, תכנון, הקמה, יישום והטמעה של שימושי טכנולוגיות מידע בכלל ומערכות מידע בפרט".

השורה התחתונה: ההצטיינות לא מתוחמת בזמן ובמקום. פירותיה ניכרים כמעט בכל תחום בחיים. אם קיבלנו שירות יותר טוב ממשרד ממשלתי, בנק, חברת ביטוח, קופת חולים או גופים בהרבה תחומים אחרים, סביר להניח שמאחורי זה עומדים טכנולוגיה מצטיינת, ועוד יותר מזה צוותים מצטיינים, שאפשרו זאת. פעם בשנה אנחנו, באנשים ומחשבים, אומרים להם תודה, וכך גם יהיה השנה, למרות מצב הרוח השפוף ועל אף הסערה הציבורית-פוליטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים