"רבע מהיוניקורנים הישראליים – של בוגרי ממר"ם"

"יוצאי היחידה פותחים מדי שנה 120 סטארט-אפים", כך אמר יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם ● לדבריו, "הנתונים האלה מעידים על הנוכחות שלהם בענף ועל המשקל הסגולי הנכבד שלהם"

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר״ם.

"25% מחדי הקרן בארץ הם של יוצאי ממר"ם. מדי שנה, יוצאי היחידה פותחים כ-120 סטארט-אפ. הנתונים הללו מעידים עדות כפולה: על הנוכחות הכמותית של יוצאי היחידה בענף ה-IT המקומי ועל המשקל הסגולי הנכבד שלהם", כך אמר יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם.

לצד תפקידו בהתנדבות כיו"ר העמותה, שבו הוא נמצא כבר תריסר שנים, מלמד משמש כמנכ"ל פאסט ליין (Fast Lane) ישראל – שלוחה מקומית של פעילות בינלאומית בתחום ההדרכה הטכנולוגית. החברה היא שותפה להדרכות של מיקרוסופט, גוגל ו-AWS בארץ. מלמד, רב סרן (מיל'), הוא בוגר קורס תכנות בממר"ם, ושירת תשע שנים בבסמ"ח – גוף ההדרכה של היחידה.

"טביעות האצבע של ממר"ם ניכרות בכל פלח בשוק ההיי-טק הישראלי", אמר מלמד, ונתן כמה דוגמאות: טאבולה של אדם סינגולדה, שהוא בוגר קורס תכנות של ממר"ם ושירת במצו"ב; צ'קמרקס של מתי סימן, גם הוא בוגר קורס תכנות של היחידה, ושירת בבסמ"ח ובמצו"ב; האניבוק, ששוויה נאמד ב-2.4 מיליארד דולר ושסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא דרור שמעוני – בוגר קורס תכנות בממר"ם, ששירת ביחידת אופק – ה-IT של חיל האוויר; ומוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. "לא כל בוגרי היחידה נמצאים בזירה היזמית – יש סטארט-אפיסטים ויש את אלה שפועלים בתעשיות מוסדיות, דוגמת מנמ"רים ומנמ"ריות של בנקים ומשרדי ממשלה – כי אין מקום טוב יותר לצבור בו ניסיון מאשר ממרם", אמר.

הכנס השנתי של בוגרי ובוגרות ממר"ם

ב-4 בספטמבר הקרוב ייערך הכנס השנתי של בוגרי ובוגרות ממר"ם ויחידות המחשב באגף התקשוב ובזרועות השונות של צה"ל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים באקספו תל אביב (גני התערוכה). "זהו הכנס הראשון מסוגו שקורה לאחר כשני עשורים", ציין מלמד. "אנחנו רוצים לחגוג בו יחד עם כל בוגרי העמותה, יחידות מחשב רבות, ובוגרים ובוגרות שמתפרסים על פני כלל השנים. באירוע נחגוג שני ערכים מובילים: המקצועיות והיזמות".

"האירוע יכלול עשרות הרצאות העשרה מקצועיות במגוון תחומים – מדאטה דרך בינה מלאכותית ועד לפיתוח ולסייבר. את ערך היזמות נציין בהענקת פרסים ליזמי.ות השנה, מנמ"רי.ות השנה, מנכ"ל.ית ו-CTO השנה, איש.אשת המוצר, חברת ההזנק המובילה, תגלית השנה ופרויקט המחשוב של השנה", הוסיף.

מה עמותת בוגרי ממר"ם עושה?

לדברי מלמד, "העמותה מסייעת לרבים מיוצאי היחידה דרך תוכניות שונות שהיא מפעילה. המותג היוקרתי הזה, ממר"ם, בנה, הלכה למעשה, את ההיי-טק הישראלי משנות ה-60' – עם הקמת היחידה והגעתו של המחשב הראשון לצה"ל. רבים מבוגרי היחידה פונים אלינו לקבלת חבילת ההטבות של העמותה, שכוללת שירותים טכנולוגיים ואחרים לסטארט-אפים בתחילת דרכם".

הוא ציין כי "ממר"ם ו-8200 הם מותגים אחים. מדובר בשתי יחידות בעלות צרכים מבצעיים אחרים, שיחד מהוות השלם של ה-ICT הצבאי הישראלי. עמותת בוגרי ממר"ם משתפת פעולה עם שאר העמותות הטכנולוגיות, יש ביניהן תחרות בריאה. העמותה תמשיך לפעול לחיזוק המותג ממר"ם".

לסיכום אמר מלמד כי "צה"ל לא יכול להתקיים ללא ממר"ם. הטכנולוגיה היא זו שמובילה את הצבא כיום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי האינסטלטור

    לא מפתיע בזמן שהרוב הגדול נדפק בלשמור על מתנחלים בשטחי הכיבוש. הפריוולגים מקבלים מקפצה לחיים האזרחיים.

אירועים קרובים