התוצאות של וואן: רבעון 12 ברציפות של עליות בהכנסות וברווחים

החברה סיימה את הרבעון השני עם גידול של 13% בהכנסות ושל 10% ברווח הנקי, והודיעה כי אחרי שנתיים של מיקוד בסינרגיות בין הפעילויות שלה, היא חוזרת לבחון מיזוגים ורכישות

עדי אייל, מנכ"ל וואן.

וואן סיימה את הרבעון השני של השנה עם תוצאות טובות: על פי הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ב'), הן ההכנסות והן הרווח הנקי שלה גדלו במהלכו בשיעור דו ספרתי. למעשה, מדובר ברבעון 12 ברציפות של עליות לחברת ה-IT הגדולה. בחברה מציינים כי הם עוקבים אחרי ההשלכות האפשריות של התוכנית המשפטית של הממשלה על ההיי-טק והכלכלה בכלל, וכי הם חוזרים לבחון מיזוגים ורכישות.

על פי הנתונים, בעוד שההוצאות של וואן רשמו עלייה רבעונית של כ-97 מיליון שקלים, או 13.5%, ל-816.5 מיליון, ההכנסות שלה גדלו יותר – בכ-104 מיליון שקלים, או 13.3%, ל-881.3 מיליון. החברה הציגה ברבעון צמיחה אורגנית במרבית תחומי פעילותה: ההכנסות ממגזר התוכנה צמחו ב-26% ל-537 מיליון שקלים ותחום מיקור-החוץ עלה ב-6% ל-84 מיליון. לעומת זאת, ההכנסות ממגזר תשתיות המחשוב והתקשורת רשמו ירידה קלה – מ-276 מיליון שקלים ברבעון השני של 2022 ל-268 מיליון בזה המקביל ב-2023.

הן הרווח הנקי הכללי והן זה המיוחס לבעלי המניות שלו ברבעון ב-10% – ל-47 מיליון שקלים ול-44 מיליון, בהתאמה. העלייה ברווחים נבעה מהצמיחה בפעילות החברה, לצד הירידה בשיעור הוצאות התפעול.

עוד נתונים מראים שההוצאות הגולמיות גדלו בכ-14% ל-247.9 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-10% ל-133.4 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 15.14%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-8.5% ל-68.6 מיליון שקלים והרווח עלה ב-11.7% ל-64.8 מיליון. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהצמיחה בהיקפי הפעילות של וואן, בעיקר בתחום התוכנה, וכן משיפור ברווחיות התפעולית בתחום תשתיות המחשוב והתקשורת.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק ב-85% ועמד בתום הרבעון על כ-70 מיליון שקלים. הסיבות לעלייה הבולטת הזו הן הגידול ברווח הנקי ושינויים בסעיפי ההון החוזר.

גם נתוני המחצית הראשונה של השנה חיוביים: בעוד שההוצאות עלו במהלכה ב-214.6 מיליון שקלים, שהם 14.77%, ל-1.67 מיליארד, ההכנסות גדלו ב-230 מיליון שקלים, שהם 14.6% ל-1.8 מיליארד. כמו כן, הן הרווח התפעולי והן הרווח הנקי רשמו במחצית הראשונה גידול של 13% – ל-129.3 מיליון שקלים ול-93 מיליון, בהתאמה.

במקביל לפרסום הדוחות הכריז דירקטוריון וואן על חלוקת דיבידנד בסך של כ-29 מיליון שקלים, בהמשך לחלוקות דיבידנד נוספות, בסכום מצטבר של כ-58 מיליון שקלים, מתחילת השנה. זאת, בהתאם למדיניות של החברה, שלפיה היא מחלקת דיבידנד לבעלי מניותיה בשיעור של 66% מהרווח הנקי הרבעוני.

"הצמיחה – בין היתר בגלל חשיפה מועטה לסטארט-אפים"

וואן טכנולוגיות תוכנה היא חברת ה-IT השנייה בגודלה בשוק הישראלי. החברה מספקת מגוון פתרונות מחשוב טכנולוגיים לאלפי לקוחות במגזרי המשק השונים. מועסקים בה כ-6,500 עובדים והמנייה שלה נכללת במדד ת"א 125. מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה הוא עדי אייל, שאמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו מציגים היום תוצאות חזקות למחצית הראשונה של 2023, עם הכנסות שיא וגידול ברווח הנקי – לאור צמיחה אורגנית בכל מגזרי הפעילות. במגזר התוכנה נרשמה בתקופה זו צמיחה גבוהה של 23% בהכנסות, בין היתר בתמיכת תמהיל הלקוחות של החברה, שכולל חשיפה מועטה לחברות הסטארט-אפ, שמתאפיינות בהאטה בביקושים".

לדברי אייל, "אנחנו ממשיכים להגדיל את פעילות החברה במגזרים השונים של עולמות ה-IT ועוקבים מקרוב אחרי ההשפעות האפשריות של שינוי החקיקה בישראל, בין היתר אחרי ההתייחסויות האחרונות של חברות הדירוג, שמזהירות מפני השלכות המהלך על הכלכלה הישראלית".

הוא הוסיף ש-"במהלך השנתיים האחרונות התמקדנו בעיקר בהשאת ערך פנימית ומקסום הסינרגיות בתוך הקבוצה. אסטרטגיה זו הביאה לצמיחה אורגנית משמעותית בשנים אלה ולחיזוק משמעותי של מבנה ההון של החברה. כעת, וואן שוב בוחנת את הרחבת פעילויותיה גם באמצעות מהלכים של רכישות ומיזוגים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים