מד וואן מקימה דאטה סנטרים ברמלה ב-1.5 מיליארד שקלים

המתקן הראשון, שיושק בסוף 2024, יתפרש על פני שלוש קומות תת קרקעיות, בשטח של כ-18 אלף מ"ר ● הוא יצטרף למתקנים הנוספים של החברה בתל אביב, בפתח תקווה ובטירת כרמל

רוני שדה, מנכ"ל מד וואן.

מד וואן (MedOne), מהחברות הגדולות בישראל בעולם הדאטה סנטרים, מבצעת בימים אלה פרויקט ענק: הקמת קמפוס חדש של מרכזי נתונים ברמלה, בהשקעה של כ-1.5 מיליארד שקלים. הדאטה סנטר הראשון ייחנך ברבעון האחרון של 2024 ויצטרף למתקנים הקיימים של החברה, שממוקמים בתל אביב, פתח תקווה וטירת כרמל. במד וואן אומרים שכל המתקנים שלה הם תת קרקעיים מאובטחים, ממוגנים וברמת שרידות גבוהה.

המתקן הראשון יהיה פרוש על פני שלוש קומות מתחת לקרקע, בשטח של כ-18 אלף מ"ר. כבר כיום, עוד לפני השקת הקמפוס החדש, הדאטה סנטרים של מד וואן פרושים על פני שטח של כ-35 אלף מ"ר. יש לציין שהמתקנים הללו מהווים צומת תקשורת מרכזי של מדינת ישראל לעולם, וחלק ניכר מהתקשורת מהארץ לחו"ל עובר דרכם. במד וואן אומרים כי המתקנים האלה ערוכים לפעול באופן עצמאי במקרה חירום, ללא תלות בגורמים חיצוניים – למשך שלוש יממות ברציפות. על הלקוחות המשתמשים בהם נמנים מוסדות פיננסיים, ארגונים עסקיים, חברות יצרניות, משרדי הממשלה וגופי ביטחון.

"הגנה ממגוון רחב של איומים חיצוניים"

רוני שדה, מנכ"ל מד וואן, פירט על המתקן החדש ברמלה. לדבריו, "ההמשכיות העסקית בו תהיה בנויה בצורה כזו שכל מערכת תהיה מגובה באופן מלא בזמן אמת. המתקן החדש, בדומה למתקנים האחרים של מד וואן, ינוהל באמצעות מערכת המאפשרת ניטור ושליטה 24 שעות ביממה על כל התשתיות בבניין – חשמל, מיזוג אוויר, איתור וכיבוי אש, ועוד. על מנת לאפשר המשכיות עסקית גם בתנאי קיצון, שבהם ייתכן שייפגעו תשתיות החשמל האזרחיות, תפעל במקום מערכת חשמל מתקדמת, שתפעל בשגרה על בסיס תשתיות החשמל המוזנות מן החוץ, על ידי הרשת הארצית, ותכלול בנוסף שתי מערכות לחירום, שכוללות מערכי UPS וגנרטורים. כך, הן יוכלו, בזמן חירום, להמשיך לפעול עצמאית, ללא תלות בהזנת חשמל חיצונית".

"בתכנון המתקן לקחנו בחשבון מגוון רחב של איומים חיצוניים, בהם חבלה בזדון, ניסיונות לפריצה רועשת או שקטה, וניסיון החדרת אמצעי מעקב ו/או שיבוש אלקטרוניים", הוסיף שדה. הוא ציין כי "המתקן יהיה מוגן באמצעות מעטפת מאסיבית של בטון מזוין, שגורם לעמידות האתר כולו נגד איומי פיצוץ חיצוני, כולל פגיעות ישירות של טילים. נלקחו בחשבון גם תרחישים כגון פגיעה קרובה ופיצוץ תת קרקעי בקרבת קיר המבנה". עוד הוא ציין ש-"המכלולים הייעודיים של המתקן – הן מכלולי התקשוב והן מכלולי האנרגיה – ממוקמים במפלסים תת קרקעיים, כך שהם ממוגנים מפני האיומים הללו".

לסיכום אמר שדה כי "התפיסה שלנו היא שהחירום של לקוחותינו הוא השגרה שלנו, קרי – המשכיות עסקית בכל מחיר, תחת כל איומי הייחוס של ישראל – ממלחמה, עבור במזג אוויר קיצוני וכלה בסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים