ההון של ג'ף בזוס צמח ב-12 מיליארד דולר בכמה שעות

מניית אמזון עלתה ב-11% לאחר פרסום התוצאות הטובות של החברה - מה שהטיס את הונו של בזוס ל-163.5 מיליארד דולר ● פעילויות האי-קומרס והענן של החברה ממשיכות לצמוח, גם בסביבה כלכלית לא יציבה

רוכש עוד ועוד פריטי נדל"ן. ג'ף בזוס.

מי שיכול לחייך במיוחד מהתוצאות הטובות שאמזון פרסמה ביום ה' בלילה הוא המייסד והבעלים של החברה, ג'ף בזוס. זאת, לאחר שמיד אחרי פרסום התוצאות, השער של מניית החברה במסחר שמעבר לדלפק צמח בשיא ב-11% – מה שאומר שההון שלו נסק ב-12 מיליארד דולר בכמה שעות בלבד.

על פי רשימת המיליארדרים המתעדכנת של פורבס, הונו של בזוס מוערך כעת ב-163.5 מיליארד דולר. הוא נמצא במקום השלישי בין עשירי העולם, אחרי טייקון האופנה ברנאר ארנו ואילון מאסק, האיש שמאחורי טסלה, SpaceX ו-X, שממשיך להוביל את הרשימה.

ההכנסות – מעל תחזיות האנליסטים

הדו"חות הכספיים מראים שההכנסות של אמזון גדלו ברבעון השני של השנה ב-10.9% ל-134.9 מיליארד דולר – כשלושה מיליארד יותר מתחזיות האנליסטים – ושהיא עברה מהפסד נקי של קצת יותר משני מיליארד דולר לרווח נקי של 6.75 מיליארד.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות המוצרים גדלו ב-14.3% לקצת יותר מ-59 מיליארד דולר ומכירות השירותים – ב-16.5% ל-73.4 מיליארד. הנתונים מראים שהן פעילות האי-קומרס והן פעילות הענן שלה, AWS, ממשיכות לצמוח בסביבה כלכלית לא יציבה.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של החברה עלו ברבעון ב-4.44% ל-69.4 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-18.6% ל-65 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 48.38%. הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-7.6 מיליארד דולר לעומת הפסד תפעולי של 2.65 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, החברה עברה מהפסד נקי למניה של 20 סנט לרווח נקי למניה של 65 סנט.

אמזון הציגה נתונים טובים גם למחצית הראשונה של השנה: ההכנסות של חברת הענק עלו בתקופה זו ב-10.1% ל-261.7 מיליארד דולר, והחברה עברה מהפסד תפעולי של 7.9 מיליארד לרווח תפעולי של 11.7 מיליארד, ומהפסד נקי של 5.9 מיליארד לרווח נקי של קרוב ל-10 מיליארד דולר.

אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון, היה שבע רצון מהתוצאות ואמר כי "אנחנו מסיימים עוד רבעון של הישגים, שבו המשכנו להקטין את ההוצאות ולהפחית את זמן מסירת הרכישות של הלקוחות שלנו לשיא חדש".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני עני

    ...ואני צריך להתחנן על עוד 1000 ש"ח ברוטו!!! למשכורת...וגם לא מקבל. איזה עולם!

אירועים קרובים