חברות טק בינלאומיות בכירות השיקו תקן אחיד לתוכן בתלת-ממד

אנבידיה אפל, אדובי, אוטודסק וקרן לינוקס הצטרפו ליוזמה שמטרתה לקדם את תקן USD של פיקסאר לתקן האחיד המשותף לתעשיית העיצוב בתלת-ממד, כדי להאיץ את תחום הסימולציה התלת-ממדית התעשייתית

גם בסרט קוקו, תקן USD. הטכנולוגיה של פיקסאר אשר תשתמש כתקן פתוח.

אחת הבעיות שעולות מההכרזות השונות של יצרניות התוכנה והחומרה הגדולות, שמכוונות ליצירת עולמות תלת-ממדיים מתפקדים ורלוונטיים, הוא שעד עתה כל חברה פיתחה מטאברס, או כל שם אחר, עם כלים משלה. עדיין באופן כללי לא ברור בכלל לאן מתקדם התחום הזה, אבל חלק מהחברות המובילות בפיתוח של תכנים תלת-ממדיים המיועדים לשימוש בעולמות הווירטואליים ומעבר, החליטו להתאחד כדי לפחות לקבוע תקן.

אוטודסק, אנבידיה, אדובי ואפל הצטרפו לפיקסאר, יחד עם ארגון ה-JDF של קרן לינוקס, כדי להקים שותפות בשם AOUDS (ר"ת Alliance for OpenUSD), לקידום OpenUSD כטכנולוגיה ליצירת סצנות תלת-ממדיות אוניברסליות, שמבוססות על טכנולוגיה של פיקסאר אשר תשתמש כתקן פתוח, בתקווה שיאומץ על ידי כלל התעשייה – והארגון אף מזמין לשורותיו עוד חברות בתחום.

לפי החברות, באמצעות קידום התאימות המוגבר של כלים ליצירת תלת-ממד יוכלו מפתחים ויוצרי תוכן לתאר, לבנות וליצור סימולציות במסגרת פרויקטי תלת-ממד גדולים, ולבנות מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים בסביבה תלת-ממדית.

AOUSD - לקידום OpenUSD כטכנולוגיה ליצירת סצנות תלת-ממדיות אוניברסליות, שמבוססות על טכנולוגיה של פיקסאר.

AOUSD – לקידום OpenUSD כטכנולוגיה ליצירת סצנות תלת-ממדיות אוניברסליות, שמבוססות על טכנולוגיה של פיקסאר.

"הזדמנות ייחודית להאיץ את שיתוף הפעולה על גבי OpenUSD ברחבי העולם"

השותפות יציע במסגרת הזו כלים והנחיות שיעזרו להשתמש באופן יעיל ומהיר יותר ב-OpenUSD. "התקן מבוסס על שנים של מחקר ויישום ביצירה הקולנועית של פיקסאר. הפכנו את הפרויקט לקוד פתוח ב-2016, וההשפעה של OpenUSD מתרחבת כעת מעבר לסרטים, אפקטים חזותיים ואנימציה לתעשיות אחרות שנשענות יותר ויותר על נתונים תלת-ממדיים. עם ההכרזה על הארגון אנו מסמנים את הצעד הבא המרגש: המשך ההתפתחות של OpenUSD כטכנולוגיה, ומיקומה כתקן בינלאומי", אמר סטיב מיי, סמנכ"ל טכנולוגיות בפיקסאר, ויו"ר הארגון.

"OpenUSD נותנת למפתחים, אמנים ומעצבי תלת-ממד תשתית רחבה להתמודד עם עומסי עבודה בקנה מידה גדול בתחומי התעשייה, יצירת תוכן דיגיטלי והדמיה, בעזרת ערכת כלים הפועלים בתאימות מלאה. שותפות זו היא הזדמנות ייחודית להאיץ את שיתוף הפעולה על גבי OpenUSD ברחבי העולם", הוסיף גיא מרטין, דירקטור קוד-פתוח ותקינה באנבידיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים