שר התקשורת הודיע כי הוא פותח ומרחיב את הדור החמישי בארץ

משרד התקשורת יוציא לדרך את המכרז השני של הדור החמישי בסלולר ● שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "בזכות הדור החמישי, הציבור יזכה לתשתיות מתקדמות, ערים חכמות ותחרות טכנולוגית"

מתכוון לקדם את ה-5G בארץ. שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

משרד התקשורת הודיע היום (ב') שהוא מוציא לדרך את המכרז השני של הדור החמישי בסלולר.  

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי אמר כי "החזון של ישראל מתחברת מתקדם צעד נוסף. המכרז השני שאנו מוציאים היום יקדם את מדינת ישראל לחזית הבמה הטכנולוגית העולמית. בזכות הדור החמישי, הציבור יזכה לתשתיות מתקדמות, ערים חכמות ותחרות טכנולוגית".

ועדת המכרזים של משרד התקשורת בהשתתפות משרד האוצר פרסמה ביום שלהי שנת 2022 את המכרז ההמשכי בדור 5 (מכרז מס' 015/2022), שנועד לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות הדור החמישי של חברות הסלולר. על מנת לתת מענה לצרכים השונים של התקשורת הסלולרית בישראל, המשרד יקצה לחברות הסלולר הזוכות במכרז תדרים נוספים ומתקדמים בתחום 26 גה"ץ בהיקף משמעותי לדור 5.

הבוקר (ב') החל הליך התיחור הדינמי, שהוא נקודת השיא של המכרז. 

ממשרד התקשורת נמסר כי "רשתות הדור החמישי נפרשות בישראל החל משנת 2020 ובימים אלה מתפתחות רשתות אלה בשדרוגים הכוללים את הציוד המשדר, ליבות הרשת והטמעת יישומים מתקדמים. הוספת התדרים צפויה לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות ה-5G של חברות הסלולר; לקדם חדשנות בתשתיות, בשירותים וביישומים מתקדמים; לשמור על התחרות ולקדם תחרות טכנולוגית בתשתיות ושירותי 5G לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי. למפעילים הזוכים במכרז יוקצו תדרים נוספים בהיקף משמעותי, שצפויים לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולת הדור ה-5 ולאפשר בין היתר אספקה של שירותים מתקדמים ברשתות ציבוריות ומתן פתרונות מתקדמים מותאמים למנויים ברשתות לא ציבוריות.

יעדי המכרז, כפי שפירט משרד התקשורת, הם ראשית שדרוג רשתות דור 5 – הגדלה משמעותית של היצע התדרים הזמין למתן שירותי תקשורת בדור 5; שדרוג משמעותי של יכולות הרשתות הציבוריות והלא-ציבוריות בדור 5 לתמיכה בשירותים דיגיטליים מתקדמים שימצבו את ישראל בין המדינות המתקדמות בעולם.

יעד נוסף הוא קידום חדשנות בתשתית, בשירותים וביישומים מתקדמים – הקצאת תדרי דור 5 באופן שיאפשר ויעודד אספקת שירותים מתקדמים במגוון של מגזרי פעילות שונים וכן הפעלת יישומים מתקדמים וחדשניים מעבר לשימושי הסלולר המוכרים כיום.

יעד נוסף הוא התחרות – שמירה על התחרות וקידום תחרות טכנולוגית בתשתיות ושירותי דור 5 לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי.

עיקרי המכרז: מצאי התדרים שמוצע במכרז כולל 25 פסי תדרים (סה"כ 2,500 מה"ץ) בתחום תדרי 26 גה"ץ; המציעים במכרז הן חברות הסלולר בלבד; בתוך 6 חודשים לכל היותר הזוכים צפויים לקבל את התדרים ואת תיקון הרישיון, בכפוף לעמידה בתנאי המכרז.

עוד נמסר כי "משרד התקשורת שם לו למטרה לקדם את עולמות הדור החמישי בכל המישורים, בעידוד פריסת תשתיות דור 5 ברחבי הארץ ובעידוד הטמעת טכנולוגיות מבוססות דור 5".

מנכ"ל משרד התקשורת, מימון (מוני) שמילה, התייחס להודעה ואמר: "היום הגענו לאבן הדרך המרכזית במסגרת מכרז דור 5. אנחנו מקדימים את הקמת התשתיות (הקצאת התדרים) לפני היישומים. זו בשורה לציבור שתוביל לשדרוג רשתות הסלולר, קידום טכנולוגיות וחדשנות ושירות איכותי לציבור".

טל אלימלך, סמנכ"ל בכיר, אסטרטגיה תכנון וחדשנות (מנהל הליך התיחור): "הליך התיחור הוא שיאה של עבודת ועדת המכרזים להקצאה משמעותית נוספת על פי עקרון 'מֶחְלָפִים לפני פקקים'. שימוש בתדרי 26 גה"ץ בעתיד הקרוב יסייע בשדרוג איכות הרשתות, פיתוח סל הפתרונות לרשתות פרטיות, והאצת חדשנות ותחרות טכנולוגית שיקדמו את ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים